توسعه گردشگری از گزینه های موثر برای پاسخ به مسائل اجتماعی است

به گزارش مجله گرافیک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، توسعه گردشگری از گزینه های موثر برای پاسخ به مسائل اجتماعی است.

توسعه گردشگری از گزینه های موثر برای پاسخ به مسائل اجتماعی است

جهانگیر یدالهی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اضافه نمود: کارآفرینی اجتماعی یکی از انواع کارآفرینی است که هدف آن پاسخ دادن و حل مسائل اجتماعی مانند فقر، بیکاری و انواع مسائل اجتماعی دیگر است.

وی گردشگری فرهنگی، قومی، تاریخی، مذهبی، سلامت، طبیعی، ورزشی و نظایر آن را انواع مختلف گردشگری مطرح کرد و گفت: در ایران با وجود ظرفیت های بزرگی که در زمینه هر کدام از انواع گردشگری به منظور اشتغال زایی و درآمدزایی وجود دارد، آنطور که شایسته است به بهره برداری از ظرفیت های حوزه گردشگری توجه نشده است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: با توسعه زیرساخت ها و کسب وکارهای گردشگری باید نرخ اشتغال در منطقه ها مختلف کشور افزایش پیدا کند و شاهد افزایش رفاه مردم در نقاط مختلف کشور باشیم.

یدالهی گفت: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است، به نظر می رسد ضروری است برای تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توجه به بهره برداری از ظرفیت های این حوزه در برنامه هفتم، ادبیات سازی صورت گیرد.

رئیس اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری از برگزاری این کنفرانس در روز سه شنبه 21 دی 1400 با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کرسی یونسکو در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اطلاع داد.

وی با یادآوری اینکه توسعه دانشگاه کارآفرین به عنوان محور کلیدی شعار دانشگاه تهران مدنظر رئیس دانشگاه تهران قرار گرفته است، گفت: بعلاوه افزایش مشارکت دانشگاه تهران در توسعه کشور و محرومیت زدایی، مورد تاکید است. در اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری بنا داریم این پیغام را به سیاستگذاران ارسال کنیم که با توسعه انواع مختلف گردشگری می توانیم گام بزرگی در جهت برطرف محرومیت و ایجاد رفاه و اشتغالزایی در کشور برداریم.

اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری در پنج محور کارآفرینی اجتماعی و جامعه پایدار و هوشمند، کارآفرینی اجتماعی و گردشگری پایدار (اشتغالزایی، فقرزدایی، توانمندسازی و کاهش نابرابری)، توسعه مقاصد گردشگری پایدار، حفظ محیط زیست و مصرف بهینه آب، اقتصاد مشارکتی، نوآوری و فناوری های نوین در گردشگری پایدار و فرصت های کارآفرینانه در گردشگری ورزشی و سلامت در محل دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2122

به "توسعه گردشگری از گزینه های موثر برای پاسخ به مسائل اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری از گزینه های موثر برای پاسخ به مسائل اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید