رییس جمهور آمریکا خطرات هوش مصنوعی را آنالیز می نماید

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، او در مراسمی در سن فرانسیسکو گفت: دولت من به حفاظت از حقوق مردم آمریکا و حفاظت از آنها حین محافظت از حریم خصوصی پایبند است. برای این منظور اقدامات مختلفی را برای آنالیز تبعیض، اخبار جعلی و امنیت سیستم های هوش مصنوعی قبل از عرضه انجام می دهد.

رییس جمهور آمریکا خطرات هوش مصنوعی را آنالیز می نماید

بایدن با گروهی از رهبران شهری و فعالانی که قبلاً تأثیر شرکت های بزرگ فناوری را نقد نموده، ملاقات کرد تا درباره هوش مصنوعی مذاکره کند. او در این باره اضافه نمود: می خواهم نظرات کارشناسان را در این زمینه بشنوم.

در حال حاضر چند دولت مشغول آنالیز اقداماتی هستند تا خطرات فناوری های در حال ظهور را کاهش دهند. سرمایه گذاری در هوش مصنوعی در ماه های پس از عرضه چت جی پی تی متعلق به شرکت اوپن ای آی شکوفا شده است.

در این میان رگولاتورهای سراسر دنیا مشغول تنظیم قوانینی برای نظارت بر هوش مصنوعی مولد هستند که می تواند متن و عکس فراوری کند و تأثیر آن با ظهور اینترنت مقایسه شده است.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این موضوع هوش مصنوعی را با دیگر رهبران دنیا از جمله ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس مطرح نموده بود. قرار است دولت انگلیس نیز در امسال میلادی نخستین اجلاس دنیای ایمنی هوش مصنوعی را برگزار کند. پیش بینی می گردد بایدن این موضوع را با نارندا مودی نخست وزیر هند نیز مطرح کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2360

به "رییس جمهور آمریکا خطرات هوش مصنوعی را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهور آمریکا خطرات هوش مصنوعی را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید