خبرنگاران پروژه راه آهن شیراز - بوشهر از اولویت های دولت در سال 1400 است
به گزارش مجله گرافیک، بوشهر- خبرنگاران- معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر یکی از پروژه های اولویت دار ریلی احداثی کشور در سال آینده است.
به گزارش خبرنگاران، عباس خطیبی روز سه شنبه در بازدید از پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در جمع خبرنگاران در بوشهر اضافه نمود: همچنین اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر بیانگر این است که توجه خاصی به این پروژه می گردد.
وی بیان نمود: همه روش های سرمایه گذاری در پروژه راه آهن شیراز - بوشهر حتی موضوع فاینانس خارجی آن با شرکت چینی که به دلیل تحریم نتوانستیم به صورت قطعی دنبال کنیم نیز مورد توجه قرار گرفته است و هنوز از دستور کار خارج نشده است و با توجه به مذاکرات فشرده ای که در این راستا اجرا شده در صورتی که شرایط مهیا گردد ادامه داده می گردد.
خطیبی افزود: همچنین به غیر از آن روش های دیگری از جمله ماده 56 و استفاده از بازار سرمایه برای پیشرفت پروژه راه آهن شیراز - بوشهر نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اگر اعتباری برای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر تعریف می گردد برای کل 450 کیلومتر طول پروژه است بیان نمود: ابر پروژه هایی مانند راه آهن شیراز - بوشهر چندین هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و تنها نمی گردد به استناد بودجه عمومی کار کرد و امید می رود با توجه به تامین سرمایه و کوشش انجام شده آینده بهتری برای این پروژه مهم رقم بخورد.
خطیبی گفت: طبق بندهای 24 و 25 سیاست های قانون برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.
خطیبی ادامه داد: بر این اساس ادامه راه آهن اصفهان - شیراز اتصال به خط ریلی به بندر بوشهر است زیرا اتصال به بنادر یکی از سیاست های اصلی توسعه خط ریلی کشور است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور گفت: هرچند در مقطعی اجرای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر شرایط مسئله ای داشتیم اما از 2 سال گذشته با پی گیری مسئولان و نمایندگان استان پروژه به لحاظ کار اجرایی و تامین منابع شرایط بهتری را پیدا کرد به طوری که امروز کار اجرایی در 2 قطعه 10 الف و 10 ب در بخش های مختلف بعنوان سخت ترین قسمت فعال است.
وی یادآورشد: اعتقاد داریم اگر این بخش اجرایی گردد کار سبکتر می گردد و برای تامین منابع آن علاوه بر بودجه عمومی روش های تامین اعتبار دیگری نیز در برنامه قرار گرفته است.
منبع: ایرنا