توافق احزاب اپوزیسیون انگلیس در مخالفت با طرح انتخابات زودهنگام جانسون

به گزارش مجله گرافیک، نمایندگان احزاب اپوزیسیون انگلیس در مجلس توافق کردند تا با طرح نخست وزیر این کشور مبنی بر درخواست برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام قبل از نشست اتحادیه اروپا مخالفت نمایند.

توافق احزاب اپوزیسیون انگلیس در مخالفت با طرح انتخابات زودهنگام جانسون

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بی.بی.سی، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، امروز (آدینه) میزبان مذاکرات نمایندگان احزاب اپوزیسیون این کشور بود.

این احزاب شامل احزاب کارگر، لیبرال دمکرات، حزب ملی اسکاتلند و پلاید کامری بر طبق این توافق اعلام نموده اند در رای گیری روز دوشنبه جهت تصمیم گیری بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام، با طرح دولت مخالفت خواهند کرد.

طبق اظهارات یان بلکفورد، رهبر حزب ملی اسکاتلند، نمایندگان می خواهند مطمئن شوند در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در شرایط بدون توافق، این کشور دچار شکست نخواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مطرح کرد که این احزاب در حال ارتکاب اشتباه سیاسی بزرگی هستند. او که خواهان برگزاری یک انتخابات زودهنگام در پانزدهم اکتبر است، می گوید از تصمیم احزاب اپوزیسیون در فرار از انتخابات، سردرگم است.

او اظهار داشته است: آنچه که می بینم، کوشش مشترک کوربین و حزب ملی اسکاتلند برای پایبند نگه داشتن ما در اتحادیه اروپا است.

به همین دلیل بلکفورد به بی بی سی گفته است: باید اعمال فشار به بوریس جانسون را ادامه دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 359

به "توافق احزاب اپوزیسیون انگلیس در مخالفت با طرح انتخابات زودهنگام جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق احزاب اپوزیسیون انگلیس در مخالفت با طرح انتخابات زودهنگام جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید