فون در لاین: مذاکرات پسابرگزیت سختی با لندن را پیش رو داریم

به گزارش مجله گرافیک، رئیس کمیسیون اروپایی که به لندن سفر نموده است در سخنانی توافق درباره مناسبات آینده با لندن در دوره گذار تا خاتمه سال 2020 را که مدنظر انگلیس است ممکن ندانست و خواهان تمدید این تاریخ شد.

فون در لاین: مذاکرات پسابرگزیت سختی با لندن را پیش رو داریم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل ازروزنامه تاگس اشپیگل، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی به انگلیس برای تمدید دوران گذار بعد از برگزیت که تا سرانجام سال 2020 مقرر شده است فشار وارد می نماید.

فون در لاین که برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت به لندن سفر نموده است گفت که وی ترجیح می دهد قبل از اول جولای مشترکاً این بازه زمانی مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اروپایی تأکید کرد: بدون تمدید دوران گذار، شفاف سازی درباره روابط آینده طرفین در زمان بسیار بسیار بسیار تنگی باید انجام گردد و این در واقع غیرممکن است که تا سرانجام سال 2020 به همه موضوعات بپردازیم.

انگلیس می خواهد حدود سه هفته دیگر و در آخر ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کند. بعد از آن در دوران گذار و تا سرانجام سال 2020 باید مذاکراتی درباره مناسبات آینده بین اتحادیه اروپا و لندن انجام گردد.

فون در لاین همچنین در یک سخنرانی در دانشگاه اقتصاد لندن گفت: ما آماده ایم شبانه روز به سختی در این راستا کار کنیم تا در کمترین زمان ممکن کارمان را انجام دهیم. بدون تمدید تاریخ دوران گذار ما باید تنها به اولویت ها بپردازیم.

فون در لاین در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که بعد از برگزیت مناسبات اتحادیه اروپا و انگلیس دیگر نمی تواند مانند گذشته نزدیک باشد.

وی اضافه کرد: اگر انگلیس در آینده بخواهد از راستا قواعد اروپایی منحرف گردد دیگر نمی تواند بهترین دسترسی را به بزرگترین بازار داخلی اروپا داشته باشد. هرچقدر این انحراف بیشتر باشد به همان اندازه در شراکت ما فاصله بیشتری می افتد. واقعیت این است که برگزیت هیچ یک از چالش های موجود را نه برای اتحادیه اروپا و نه برای انگلیس حل نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین تأکید کرد: مذاکرات سختی با انگلیس را در پیش داریم تا آن چه برای هر دو طرف بهترین است انجام گردد.

بوریس جانسون به شدت مخالف تمدید تاریخ دوران گذار انگلیس بعد از برگزیت است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قبل از ملاقات با رئیس کمیسیون اروپایی در لندن در حالی که 3 هفته تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است در بیانیه ای بیان کرد که تا سرانجام سال 2020 باید روابط آینده بین لندن و بروکسل شفاف سازی گردد. وی بیان کرد که به هیچ وجه برای تمدید تاریخ دوران گذار به منظور شفاف سازی درباره این مناسبات آماده نیست.

بعد از پیروزی جانسون در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس در ماه دسامبر عملاً دیگر هیچ مانعی بر سر راه برگزیت دیده نمی گردد. حالا به خصوص این مسئله مطرح است که آیا تا سرانجام سال 2020 که یک دوره گذار تعریف شده بعد از برگزیت است می توان به یک توافق جامع درباره مناسبات آینده طرفین دست یافت.

در توافق برگزیت، تمدید دوره گذار تا 2 سال اجازه داده شده است، البته جانسون مخالف تمدید آن است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 773

به "فون در لاین: مذاکرات پسابرگزیت سختی با لندن را پیش رو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فون در لاین: مذاکرات پسابرگزیت سختی با لندن را پیش رو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید