تقویت جایگاه غواصی با کاهش کرونا

به گزارش مجله گرافیک، رییس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی از افزایش دوره های آموزشی و تخصصی غواصی و تقویت جایگاه این رشته با کاهش کرونا خبر داد.

تقویت جایگاه غواصی با کاهش کرونا

امیرحسین فروغ در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: رشته غواصی برخلاف نجات غریق چون با استخر سروکار ندارد و با دریا و سواحل مختلف در ارتباط است، با شیوع کرونا آسیب زیادی به این رشته وارد نشد. البته در بحث درآمدزایی چون برنامه های پیش بینی شده در تقویم ورزشی تحت شعاع کرونا قرار گرفته بود، شرایط مطلوبی نداشتیم اما امسال با توجه به افزایش تعداد دوره های آموزشی، در بحث درآمدزایی فرایند رو به رشدی داشتیم و تا به امروز در اجرای برنامه های پیش بینی شده با مشکل خاصی روبرو نبودیم.

او با اشاره به صادر شدن حدود 1500 گواهینامه آموزشی غواصی در سراسر کشور، گفت: امسال پیش بینی صدور 1200 گواهینامه آموزشی غواصی در سراسر کشور تا پایان سال را داشتیم که با کاهش کرونا این آمار تا 1500 گواهینامه افزایش پیدا کرده که جای امیدواری است. البته در دوران کرونا نیز مدرسین غواصی با محدودیت های کمتری روبرو بودند و مشکل خاصی برای برگزاری دوره های آموزشی در سواحل مختلف کشور نداشتند.

فروغ گفت: تا به امروز برنامه های پیش بینی شده در تقویم ورزشی بدون هیچ وقفه ای اجرا شده و جایگاه غواصی با کاهش کرونا دوباره پررنگ تر شده است.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا مشکلاتی که مدرسین نجات غریق از نظر بحث بیمه و کاهش درآمد در زمان اوج کرونا با آن روبرو بودند، گریبانگیر مدرسین غواصی نیز بوده است یا خیر؟ تاکید کرد: مدرسین غواصی شرایط بهتری نسبت به نجات غریق دارند و تا به امروز از نظر بحث درآمدزایی با مشکل خاصی روبرو نبودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2097

به "تقویت جایگاه غواصی با کاهش کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت جایگاه غواصی با کاهش کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید