برگزاری مانور زلزله در دبیرستان شهید استکی شهرکرد

به گزارش مجله گرافیک، مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان شهید مجتبی استکی ناحیه 2 شهرکرد برگزار شد.

برگزاری مانور زلزله در دبیرستان شهید استکی شهرکرد

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، امروز دوشنبه 8 آذر 1400 به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، مانور زلزله در مدارس چهارمحال و بختیاری و به صورت نمادین در دبیرستان شهید مجتبی استکی ناحیه 2 شهرکرد برگزار گشت.

بیشتر بخوانید

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش استان، آتش نشانی، نیروی انتظامی، مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان در این مانور حضور داشتند.

آموزش، آشنایی و آمادگی دانش آموزان نسبت به اصول ایمنی و امدادرسانی، روش های صحیح پناه گیری و خروج اضطراری در مواقع بروز زلزله، از اهداف این مانور بود.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در این مانور با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور زلزله خیز جهان است گفت: آموزش های قبل، حین و بعد از زلزله برای دانش آموزان به عنوان قشر بزرگ جامعه در جهت کاهش خسارات و مدیریت عواقب الزامی است.

قائدامینی با بیان اینکه اقدامات قبل از زلزله مربوط به زیرساخت ها و استحکام و ایمن سازی ساختمان هاست گفت: آموزش اقدامات و مسائل حین و بعد از زلزله از رخداد بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد کرد.

او ادامه داد: برگزای مانور نشان می دهد هنگام رخداد حوادث طبیعی، همه ارگان های مرتبط برای امدادرسانی حاضر هستند و آموزش مردم در این زمینه برای حفظ جان افراد و مدیریت بعد از آن ضروری است.

قائدامینی گفت: آموزش ها باید به صورت جدی، هدفمند و مستمر در تمام مدارس بصورت ماهانه انجام شود تا امادگی کامل برای مقابله با حوادث ناگهانی محقق شود.

او در پایان افزود: امید است با ریشه کنی ویروس کرونا و بازگشایی کامل مدارس، دانش آموز تراز انقلاب از سوی معلمان در راستای توسعه پایدار جامعه تربیت و تعلیم شوند.

ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در این مانور گفت: بیش از 20 هزار داوطلب در این سازمان عضو هستند که بیشترین عضویت مربوط به کانون های دانش آموزی در 200 آموزشگاه استان است.

او افزود: سازمان جمعیت هلال احمر علاقمندان و داوطلبان جهت عضویت را از سن 5 تا 35 سالگی در کانون های مختلف شامل غنچه های هلال، کانون های دانش آموزی و دانشجویی، طلاب، آزاد و کارگری ساماندهی می کند.

کیانی ادامه داد: داوطلبین پس از دریافت آموزش های اولیه و تخصصی در تیم های امدادرسانی فعالیت می کنند.

او یاد آور شد: استان چهارمحال و بختیاری روی گسل زاگرس قرار گرفته است و تعداد زلزله ها در این گسل بسیار است، از این رو آموزش چگونه پناه گرفتن و خروج اضطراری در کنار حفظ خونسردی در تمامی حوادث از اهمیت بالایی برخورداراست.

گفتنی است: آیین نمادین بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان چهارمحال و بختیاری برگزار گشت.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2011

به "برگزاری مانور زلزله در دبیرستان شهید استکی شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور زلزله در دبیرستان شهید استکی شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید