تور بلغارستان: زیباترین صومعه های بلغارستان؛ از ریلا تا گلوژین

به گزارش مجله گرافیک، از تماشا بزرگ ترین و زیباترین صومعه های بلغارستان لذت ببرید و سفری خاطره انگیز را رقم بزنید. در ادامه مقاله شما همراهان همیشگی خبرنگاران را با بعضی از زیباترین صومعه های بلغارستان آشنا می کنیم.

تور بلغارستان: زیباترین صومعه های بلغارستان؛ از ریلا تا گلوژین

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

مذهب بخش مهمی از هویت ملی بلغارستان را تشکیل می دهد. اگر می خواهید بیشتر فرهنگ این کشور را درک کنید، تماشا صومعه ها بخش مهمی از سفر شما خواهد بود. بلغارستان دارای صومعه های جالب با قدمت تاریخی بالا است. صومعه ریلا، صومعه باچکووو، صومعه تروای و نمونه های زیبای دیگری که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

صومعه ریلا

یونسکو این صومعه را به عنوان بزرگ ترین صومعه بلغارستان تحت حفاظت خود قرار داده است، این صومعه در نزدیکی صوفیه واقع شده است. این بنا بیش از 1000 سال پیش به وسیله سنت ایوان در ریلا تاسیس شد، از این رو نام آن را ریلا گذاشته اند.

در بازدید از موزه صومعه به صلیب رفیعال، صلیب مصنوعی چوبی با 104 چشم انداز از کتاب مقدس و 650 مینیاتوری که روی آن کار شده بر می خورید، که نمی توانید نسبت به آن بی تفاوت باشید. راهبی که این صومعه را بنا کرد، رافائیل، از شیشه های درشت برای انجام کارهای ظریف خود استفاده کرد. در این صومعه محل ساده ای برای اقامت یک شبه در اختیار افراد قرار می گیرد.

صومعه باچکووو

باچکوو، دومین صومعه بزرگ بلغارستان است که در نزدیکی شهر پلوودیف در کوه های رودوپ واقع شده است. هر ساله در روز 15 آگوست هزاران نفر به سوی این صومعه حرکت می نمایند تا در مراسم مخصوص مری حضور داشته باشند. هنگامی که از صومعه بازدید کردید، جهت خود را به سوی کوه ها ادامه دهید. این جهت شما را به چند کلیسای زیبا در جنگل می رساند، که یکی از آنها از سنگ های بریده شده ساخته شده است.

صومعه تروای

سومین صومعه بزرگ بلغارستان در کوه استارا پلینایا نزدیک شهر ترواآن واقع شده است. تقریبا قدمتی 400 ساله دارد اما ظاهر آن بسیار خوب حفظ شده است. این صومعه در یک منطقه مشهور فراوری آلوی خشک واقع شده است پس هیچ جای تعجبی ندارد که راهبان در صومعه به تقطیر الکل بپردازند. اتاق هایی برای گردشگران و زائران وجود دارد که می توانند شب را در آن بگذرانند.

صومعه خشکانوف

این صومعه در شمال بلغارستان، جایی که انقلابیون در قرن نوزدهم به طور مخفیانه برای سازماندهی جنبش آزاد سازی بلغارستان جمع می شدند ساخته شده است. معماری داخلی شگفت انگیز صومعه را مشاهده نموده و سپس به مشاهده اطراف آن بپردازید. غار باچو کیرو (تورهایی برای هدایت وجود دارد) با جهت عشق را از دست ندهید (از ورودی غار آغاز نموده و نشانه های چوبی را تا تپه دنبال کنید تا به چشم انداز شگفت انگیزی برسید).

صومعه سنگی ایوانوف

این مجموعه سنگی محافظت شده به وسیله یونسکو شامل کلیساها، کلیساهای کوچک و صومعه ها به راحتی به یکی از برجسته ترین نقاط گردشگری بلغارستان تبدیل شده اند. آنها در نزدیکی شهر روس (نزدیک مرز بلغارستان-رومانی) قرار دارند. در داخل بعضی از غارها، هنوز هم می توان نقوش مدرن به جای مانده را مشاهده کرد. کلیسای سنگی ایوانوف در حال حاضر یک مکان گردشگری بوده و دیگر راهبان در آن آموزش نمی بینند.

صومعه روژن

صومعه روژان بین امپراتوری های قدرتمند ملنیک (منطقه ای بزرگ متشکل از سازه های شگفت انگیز) واقع شده است. این صومعه تنها 4 مایل (7 کیلومتر) با کوچک ترین شهر بلغارستان یعنی ملنیک فاصله دارد. چشم اندازهای شگفت انگیز و احساس آرامشی عمیق در این منطقه در انتظار شما است.

صومعه الادزا

صومعه الادزا یک ساختمان اشرافی است که در نزدیکی ساحل (2 مایل / 3 کیلومتر فاصله از سرگرمی گاه شن های طلایی و 10 مایل / 17 کیلومتر فاصله از شهر وارنا) ساخته شده است. نام آن ترکیه ای و به معنای رنگی است. پیش بینی می گردد که در تابستان آینده یک فیلم درباره تاریخ صومعه در شب های زیبای این صخره ها ساخته گردد.

صومعه گلوژین

صومعه گلوژین در زمره بزرگ ترین، پربازدیدترین یا قدیمی ترین صومعه های بلغارستان قرار نمی گیرد. اما می تواند قلب هر بازدیدنماینده ای را مجذوب خود کند، این صومعه در بالای یک تپه قرار گرفته و چشم انداز ای زیبا ایجاد نموده است. این صومعه تقریبا قدمتی 700 ساله داشته و دارای نمادهای قرن های گذشته و نقاشی های قدیمی است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2018

به "تور بلغارستان: زیباترین صومعه های بلغارستان؛ از ریلا تا گلوژین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: زیباترین صومعه های بلغارستان؛ از ریلا تا گلوژین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید