تفریحات رایگان در فلورانس

به گزارش مجله گرافیک، بدون هزینه در فلورانس لذت ببرید!

حتی زمانی که ایتالیا شاهد رکود شمار بازدیدکنندگان ومنافع توریستی سرشار است، بازهم مقصدی ارزان برای گذراندن تعطیلات به شمار نمی آید. این امر به ویژه در خصوص شهرهای عمده توریستی مانند رم، ونیز، و فلورانس مصداق می یابد. ولی این بدان معنا نیست که باید برای هرآنچه ارزش دیدن یا انجام دادن دارد پول بپردازید. در واقع بعضی اوقات بهترین کارهایی که می توان در یک شهر انجام داد، رایگان هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا ببینیم چه لذت هایی را می توان در فلورانس رایگان تجربه کرد.

تفریحات رایگان در فلورانس

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

متاسفانه بسیاری از بهترین کارهایی که می توان در فلورانس انجام داد ، پرهزینه هستند. اما، برخی جاذبه های بسیار کم هزینه هم وجود دارند که می توان از آن ها لذت برد. در این جا فهرستی از کارهایی که می توان به طور رایگان در فلورانس انجام داد آمده است و برای اینکه قدری بر تعداد کارهای این لیست بیفزایم، نه تنها کارهایی را که همواره رایگان هستند، ذکر نموده ایم بلکه مواردی را هم که کمی هزینه دارند ولی هنوز بسیار ارزان به حساب می آیند، در لیست گنجانده ایم، بنابراین اگر مقداری پول برای خرج کردن دارید ولی با این حال مایلید که با صرفه جویی عمل کنید، می توانید برخی از این جاها را به فهرست کارهایی که قصد دارید انجام دهید، اضافه کنید.

فلورانس همواره رایگان

موارد زیر کارهایی هستند که همواره رایگانند. صرف نظر از این که کدام روز هفته یا چه وقت از سال انجام پذیرند:

  • گردش در شهر تاریخی - یکی از بزرگ ترین تفریحات در دیدار از شهری به زیبایی فلورانس این است که در مرکز شهر قدیمی قدم بزنیم، معماری های زیبای آن را تحسین کنیم، کمی ویترین مغازه ها را تماشا کنیم، و در خیال خود تصور کنیم زمانی که تمام آن هنرمندان دوره رنسانس در این خیابان ها قدم می زدند، زندگی به چه شکل بوده است. تمام این کارها یک ریال هم خرج ندارند.
  • دیدار از کلیسای دومو - ورود به معروف ترین کلیسای فلورانس رایگان است، ولی اگر بخواهید از پله ها بالا رفته و وارد گنبد کلیسا شوید یا تا بالای برج زنگ کلیسا بروید، باید هزینه بپردازید.
  • تماشای منظره از میدان میکل آنژ -این میدان بزرگ اکنون چیزی بیش از یک پارکینگ مجلل نیست ولی دارای برخی از خیره نماینده ترین مناظر مشرف بر فلورانس است و گردش کردن در آن مجانی است (البته مگر اینکه سوار اتوبوس شوید.)
  • تماشای رود آرنو از روی پل پونته وکیو - هرشهری که رودخانه ای از میانش بگذرد، لاجرم باید پل های دوست داشتنی متعددی داشته باشد و فلورانس هم از این قاعده مستثنی نیست. پونته وکیو معروف ترین پل شهر فلورانس است و اندیشیدن به زندگی درحالی که رودخانه از زیر پل قدیمی عبور می کند، کاملا مجانی است.
  • تماشای درهای تعمیدگاه معروف فلورانس - گرچه برای دیدن قسمت های داخلی تعمیدگاه که در مقابل کلیسای دومو واقع شده است باید ورودیه پرداخت ولی معروف ترین بخش این بنا درهای آن است که آن هم در بیرون واقع شده است. اگر نمی دانید کدام درها، درهای معروف تعمیدگاه هستند، فقط کافی است جمعیت را دنبال کنید.
  • تماشای کلیساها - فلورانس هم مانند بسیاری ازشهرهای دیگر ایتالیا کلیساهای متعددی دارد که بازدید از بسیاری از آن ها رایگان است. بنابراین همانطور که در حال گشت زدن هستید، می توانید سری به کلیساهایی که درب آن ها باز است، بزنید. ممکن است گنجینه های هنری غیرمنتظره ای بیابید یا حتی به مراسم دعا که با اجرای موسیقی خاتمه می یابد بپیوندید. هیچ پولی هم نباید بپردازید مگر اینکه بخواهید به صندوق کلیسا یاری کنید.(که البته آن هم فکر بدی نیست.) از جمله کلیساهای مهم می توان از کلیسای سن مینیاتو ال مونته در تپه های پشت میدان میکل آنژ نام برد که اگر در مراسم دعای بعدازظهر آن حضور یابید، گاهی اوقات می توانید سرودهای گریگوری را بشنوید. کلیسای مهم دیگر کلیسای Orsanmichele است که پیش از آن که به کلیسا تبدیل شود، انبار غله بوده است.
  • شمارش مجسمه های داوود در فلورانس - یکی دیگر از فعالیت های مجانی است که می توانید انجام آن را از میدان پیازا دلا سیگنوریا شروع کنید توجه به تمام مجسمه های داوودی است که در شهر وجود دارد که البته مجسمه اصلی داوود نیستند. برای دیدن مجسمه اصلی باید به آموزشگاه هنر بروید و ورودیه بپردازید. ولی مجسمه های داوود در همه جای فلورانس وجود دارند. تماشای مجسمه برنزی داوود را در وسط پارکینگ میدان میکل آنژ از دست ندهید.
  • گردش در بازار چرم فلورانس - بله، خرید کردن از هرنوع که باشد هزینه دارد … ولی گشت زدن در بازار چرم و استنشاق تمام آن بوهای خوش چرمی هیچ هزینه ای ندارد. (فقط مراقب اشیای قیمتی خود باشید زیرا این منطقه به جیب بری معروف است)
  • گردش در مرکاتو سنتراله - اگر از آن تیپ آدم هایی هستید که بیشتر دنبال خرید خوراکی هستند، پس به بازار مرکاتو سنتراله درنزدیکی بازار چرم در سن لورنزو بروید و از مناظر و روایح آن به رایگان لذت ببرید و اگر مسافری با بودجه محدود هستید و دنبال فراهم کردن مقدمات یک پیک نیک هستید، این جا محل فوق العاده ای برای جورکردن یک وعده غذای لذیذ با کمترین هزینه است.
  • مالیدن پوزۀ گراز وحشی برای خوش شانسی - هنوز به گردش نرفتید؟ پس راهی مرکاتو نووو Mercato Nuovo شوید. این بازار علاوه برآن که همان چیزهایی راکه در بازار چرم وجود دارد عرضه می کند، یک ویژگی منحصر به فرد نیز دارد: در این بازار یک مجسمه بزرگ گراز وحشی وجود دارد که تنها نقطه براق بدنش پوزه اش است. پوزه اش حسابی صیقلی و براق است چون مردم یا برای خوش شانسی یا (مانند چشمۀ تروی رم Romes Trevi Fountain) به امید سفر دوباره به فلورانس بر روی آن دست می کشند.
  • استنشاق روایح خوش یک عطرفروشی متعلق به قرن چهاردهم - با وجودی که ورود به کلیسای مجموعه سانتا ماریا نوولا رایگان نیست ولی یک نگاه زیرچشمی به تاریخ در گوشه ای از این مجموعه، هیچ خرجی برایتان ندارد. عطرفروشی و داروخانه سانتا ماریا Officina Profumo/Famaceutica di Santa Maria Novella از دهه 1860 در این محل بوده است ولی تاریخچه ساخت عطر توسط راهبانی که این جا را بنا نهادند به اواخر دهۀ 1300 میلادی برمی شود. بدیهی است که خرید هرچیزی برای شما کمی هزینه دارد ولی می توانید در این مغازۀ قدیمی به رایگان گردش کنید و ازنقاشی های دیواری فوق العاده زیبای آن لذت ببرید -بوی خوش عطر هم که دیگر احتیاج به گفتن ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقاشی ها از یکی از کسانی که در فروشگاه کار می نمایند تقاضا کنید جزوه تاریخی مربوط به نقاشی ها را در اختیارتان بگذارد.
  • تماشای مردم در میدان پیازا دلا سیگنوریا - در واقع فقط چند نقطۀ عالی در فلورانس برای تماشا کردن مردم وجود دارد که همگی، نقاط تجمع معروفی هستند. مانند میدان پیازا دل دومو و میدان میکل آنژ ولی محل مورد علاقۀ من میدان پیازا دلا سیگنوریا است. در ادامه، موزه مجسمه ها در فضای باز را آورده ام. آن هم صرفا به خاطر شما !
  • تماشای مجسمه های به نمایش گذاشته شده درزیر ایوان سرپوشیدۀ Loggia dei Lanzi - این شبه موزه باشکوه در فضای باز در گوشه ای از میدان پیازا دلا سیگنوریا واقع شده و چندین مجسمه دارد که بسیاری از موزه های سراسر دنیا آرزوی داشتن آن ها را دارند.(برخی از مجسمه ها بدل هستند ولی انصافا بدل های خوبی هستند!)

منبع: www.italylogue.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 478

به "تفریحات رایگان در فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات رایگان در فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید