تظاهرات هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سیاست های ریاضتی

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: هزاران نفر از مردم یونان با برپایی تظاهرات در خیابان های شهر آتن پایتخت این کشور نسبت به ادامه اجرای سیاست های ریاضتی مالی از سوی دولت اعتراض کردند.

تظاهرات هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سیاست های ریاضتی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ راهپیمایی نمایندگان یونانی عمدتا از حزب چپگرای سیریزا بودند و در مقابل ساختمان مجلس در شهر آتن تجمع کردند. تظاهرنمایندگان یونانی در این راهپیمایی خواهان استعفای دولت و متوقف شدن سیاست های ریاضت اقتصادی شدند.

بر اساس این گزارش یونان در شش سال اخیر با رکود اقتصادی روبرو بوده و ارزش فراوری اقتصادی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان بدهکارترین کشور منطقه یورو به شمار می رود و یکی از بالاترین نرخ بیکاری ها را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بازرسان وام دهندگان بین المللی شامل صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا 6 نوامبر به یونان آمدند تا روند اصلاحات اقتصادی و اقتصادی این کشور را آنالیز نمایند. یونان از سال 2010 میلادی تاکنون به یاری های اقتصادی بین المللی وابسته شده است.

نرخ بیکاری یونان به بیش از 27 درصد رسیده و وضعیت سیستم بانکی این کشور نیز به شدت متزلزل و بی ثبات است. دولت یونان به وام دهندگان بین المللی قول داده است تا بیش از 4 هزار فرصت شغلی بخش دولتی را تا خاتمه سال جاری حذف کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 342

به "تظاهرات هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سیاست های ریاضتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سیاست های ریاضتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید