تبین 5 محور گردشگری در یزد، 2 محور به مسیرهای گردشگری یزد اضافه می گردد

به گزارش مجله گرافیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: دو محور جدید به مجموع پنج راستا گردشگری یزد اضافه می گردد.

تبین 5 محور گردشگری در یزد، 2 محور به مسیرهای گردشگری یزد اضافه می گردد

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل این استان گفت: راستا های کویر، ادیان، بافت تاریخی، باغ ها و قنوات و بازار، پنج محور گردشگری یزد است که دو راستا ادبی و یزد جدید به آن اضافه خواهد شد.

او اولین و اصلی ترین راستا گردشگری در یزد را محور بافت تاریخی دانست و اضافه کرد: این راستا از برج و باروی یزد شروع و با گذشت از پایاب قنات زارچ، آسیاب های آبی، خانه لاری ها، کارگاه های دارایی بافی، موزه های این راستا، بوم گردی ها، بقعه دوازده امام و مسجد جامع یزد را شامل شده و تا ارگ حکومتی یزد ادامه می یابد.

فاطمی اظهار کرد: محور دوم گردشگری در یزد، بازار است که در این محور انواع صنایع دستی، شیرینی جات، منسوجات یزدی مثل ترمه، دارایی و… قابل بازدید و خرید است. بازارهای خان، قیصریه، زرگری، مسگری، چهار سوق، پنج علی و مجموعه دارالشفا در این راستا قرار دارند.

او همچنین اضافه کرد: میدان امیرچخماق، موزه های آب و امامزاده، مجموعه خان، حمام خان، مسجد تاریخی ملا اسماعیل، کارگاه شیرینی سازی حاج خلیفه رهبر و… نیز در محور دوم گردشگری یزد واقع شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد سومین محور گردشگری در یزد را محور ادیان عنوان نمود و گفت: این راستا از دخمه زرتشتیان در یزد شروع و مجموعه پارک ناجی، موزه آیینه و روشنایی، کارگاه حناسابی در گذر مازاری ها، آتشکده زرتشتیان، مدرسه تاریخی کیخسروی، آب انبار رستم گیو، حمام و مدرسه گلشن و مجموعه مارکار و شش بادگیری را شامل می گردد.

او ادامه داد: محور چهارم گردشگری در یزد باغ ها و قنوات است که باغ جهانی دولت آباد، باغ خان، هتل باغ مشیر، قنات های جهانی حسن آباد و زارچ و سایر باغ ها و قنوات شهر یزد را شامل می گردد.

فاطمی کویر را پنجمین محور از محور های گردشگری یزد عنوان نمود و اضافه کرد: این راستا کمپ های کویری در شمال شهر یزد و بیابان فهرج را شامل می گردد که پیاده روی روی شن ها، شتر سواری، رصد ستارگان، سافاری و… در این محل قابل تجربه است. همچنین در این راستا می توان از قلعه تاریخی خویدک، مسجد جامع و شهدای فهرج نیز بازدید کرد.

او با اشاره به اضافه شدن دو راستا به مجموع پنج راستا گردشگری در یزد گفت: راستا یزد جدید به عنوان محور ششم گردشگری در یزد در نظر گرفته شده که مجموعه های تفریحی مثل مرکز آبی اقامتی مهنور، کارخانه اقبال، مجتمع های تجاری، مجموعه های سینمایی، پارک های تفریحی و موزه های جدید مثل موزه دفاع مقدس، محیط زیست و… را شامل می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد محور گردشگری ادبی را دیگر راستا جدید گردشگری در یزد خواند و عنوان نمود: این محور مفاخر و خانه های تاریخی مثل فرخی یزدی، قبر وحشی بافقی، شرف الدین علی یزدی، خانه و مقبره آذر یزدی و راستا های مرتبط با ادیبان را شامل می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 524

به "تبین 5 محور گردشگری در یزد، 2 محور به مسیرهای گردشگری یزد اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبین 5 محور گردشگری در یزد، 2 محور به مسیرهای گردشگری یزد اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید