به اقدامات خصمانه پاسخ می دهیم؛ بازگشت سفیر به واشنگتن، به رئیس جمهور بستگی دارد خبرنگاران

به گزارش مجله گرافیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون این کشور ضمن مشروط دانستن بازگشت سفیر مسکو به واشنگتن هشدار داد که روسیه هر گونه اقدام خصمانه اتحادیه اروپا را پاسخ خواهد داد.

به اقدامات خصمانه پاسخ می دهیم؛ بازگشت سفیر به واشنگتن، به رئیس جمهور بستگی دارد خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره تنش ها در روابط این کشور با اتحادیه اروپا و تشدید بحران در روابط مسکو و واشنگتن اظهارنظر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، کانال یک تلویزیون روسیه روز پنجشنبه (دیروز) مصاحبه ای با وزیر خارجه این کشور پخش کرد.

سرگئی لاوروف در بخشی از این مصاحبه به اتحادیه اروپا هشدار داد، مسکو به هرگونه اقدام خصمانه اتحادیه علیه خود پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه شرح داد: ما همیشه هشدار داده ایم که برای پاسخ دادن آماده هستیم. ما به هرگونه اقدام خصمانه علیه مان پاسخ خواهیم داد البته ضرورتا این پاسخ به روشی متقارن نخواهد بود.

وی افزود: البته این حرف من، تهدید کردن (هیچ طرفی در اروپا) نیست. برای مثال به چین نگاه کنید. این کشور (به تحریم ها و قادامات خصمانه غربی ها) با توقف فعالیت اقتصادی پاسخ نداد بلکه افراد و شرکت هایی را تحریم کرد که با صدایی بلند مواضع ضد چینی داشتند. ما هم اقدامی شبیه به این را انجام می دهیم.

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه تلویزیونی به تشدید بحران در روابط روسیه و آمریکا اشاره و تاکید کرد که بازگشت آناتولی آنتونوف سفیر مسکو به واشنگتن مشروط به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که چه زمانی سفیر این کشور به آمریکا برمی شود، گفت: این به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بستگی دارد.

تنش های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن آغاز شد که بایدن در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز، رئیس جمهور روسیه را قاتل خطاب کرد و با اتهام زنی به وی در خصوص مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت شود، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

لارورف همچنین با تأکید بر رسیدن روابط روسیه و آمریکا به پایین ترین سطح گفت: چیز هایی که در مصاحبه بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه اِی بی سی شنیدیم لفاظی هایی بی سابقه و شوکه کننده بود. به گفته او، روابط روسیه و آمریکا از زمان روسای جمهور پیشین این کشور نیز رو به تیرگی گراییده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1661

به "به اقدامات خصمانه پاسخ می دهیم؛ بازگشت سفیر به واشنگتن، به رئیس جمهور بستگی دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اقدامات خصمانه پاسخ می دهیم؛ بازگشت سفیر به واشنگتن، به رئیس جمهور بستگی دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید