افزایش 10 برابری اعتبارات نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید

به گزارش مجله گرافیک، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر، گفت در دولت تدبیر و امید، اعتبارات نوسازی مدارس، 10 برابر شده است.

افزایش 10 برابری اعتبارات نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر این که ایجاد شرایط تحصیل مقدم بر فضای فیزیکی است، اضافه نمود: کوشش می گردد در برنامه هفتم توسعه، با اختصاص منابع بیشتر و مشارکت مؤثرخیران، مشکل تأمین فضای آموزش ایمن و استاندارد در کشور رفع گردد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی نداریم و در راستا جمع آوری مدرسه های کانکسی قرار داریم.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فضاهای استاندارد افزایش چشم گیری داشته به نحوی که دولت تدبیر و امید اعتبارات حوزه نوسازی را در حدود 10 برابر افزایش داده و همچنین مشارکت خیران نیز به پنج برابر افزایش یافته است.

وی گفت: در سال 95، 30 درصد مدرسه های کشور احتیاجمند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی بودند که در این مدت با کاهش 10.5درصدی این آمار امروز به 19.5 درصد کاهش یافته است.

حاجی میرزایی اضافه نمود: در دولت تدبیر و امید هر روز 28 کلاس درس ساخته و همه مدرسه هایی که به گاز متصل بودند، سیستم گرمایش آن ها ایمن شده اما حل مسائل و مسائل گسترده مدارس، احتیاجمند همکاری همه افراد است.

وی ادامه داد: در راستای مشارکت هرچه بیشتر مردم در امر مدرسه سازی سال گذشته طرح آجر به آجر را راه اندازی کردیم و یک میلیون نفر تا به امروز در این طرح شرکت و جذب شده اند.

وزیر آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح آجر به آجر را راهنمایی سرمایه های خرد خیران به سمت مدرسه سازی عنوان و تأکید کرد: آرزو می کنم همه ملت ایران صرف نظر از توان مالی خود، حتی با کوچک ترین سرمایه خود به امر خطیر مدرسه سازی بپردازند.

وی در مورد کمبود نیرو گفت: بخش اعظمی از این نیروها به وسیله نیروهای رسمی و پیمانی و در مواردی که کمبود وجود داشته باشد از توان نیروهای حق التدریسی که در حال تبدیل شرایط هستند و یا از گذشته با آموزش و پرورش همکاری می کردند و جبران می گردد.

حاجی میرزایی تأکید کرد: اجازه نمی دهیم حتی یک کلاس بدون معلم در کشور وجود داشته باشد و بر اساس برنامه ریزی اجرا شده همزمان با آغاز سال تحصیلی، همه کلاس ها دارای معلم خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد اهمیت شورای آموزش وپرورش گفت: این شورا یکی از اهرم های مفید و کارساز در پیگیری اهداف تعلیم و تربیت استانها به شمار می رود و برای اینکه همه چیز در راستا خوبی قرار گیرد باید در بخش آموزش و پرورش خوب کار و سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به احتیاج مدرسه های استان بوشهر به سیستم سرمایشی اضافه نمود: برای تجهیز سیستم های سرمایشی در این استان برای آغاز سال تحصیلی آینده کوشش می گردد به صورت مشارکتی با استانداری احتیاج کلاس های درس قبل از آغاز سال تحصیلی رفع گردد.

وی گفت: در مورد تأمین ابزار هوشمند برای تعدادی از دانش آموزان احتیاجمند، از استاندار بوشهر فرمانداران خواست تا با استفاده از ظرفیت های هر منطقه این احتیاج تأمین گردد.

حاجی میرزایی یادآور شد: استان بوشهر در بعضی شاخص های مشخص شده از سطح ملی جلوتر و در بعضی از شاخص ها عقب است که باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1741

به "افزایش 10 برابری اعتبارات نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 برابری اعتبارات نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید