افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری 2022

به گزارش مجله گرافیک، مراسم افتتاحیه دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق، مربوط به رویداد بین المللی ساری 2022 با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری 2022

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در عصر روز دوشنبه سوم خرداد ماه با شرکت در مراسم افتتاحیه دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق، مربوط به رویداد بین المللی ساری 2022، بر اهمیت توجه به این رویداد به وسیله همه مسئولان استانی تاکید نمود و اضافه نمود:

وقتی از رویدادی بین المللی مانند مرکز گردشگری صحبت می کنیم تمرکز بر آن موضوع باید در استان بیشتر گردد؛ یعنی باید استانداری، شهرداری، نمایندگان و حتی مسئولان در سطح ملی به این رویداد متمرکز شوند تا برترین اتفاق برای بهره برداری از این میزبانی رقم بخورد.

مونسان با بیان اینکه مناسبت ها و رویدادها باید یک تمرکز هدف ایجاد کند تا پیش از شروع سال 2022 همه پیش نیازهای میزبانی چیده گردد، به میزبانی تبریز از رویداد بین المللی تبریز 2018 اشاره نمود و گفت:

برای بعضی ها این تصور وجود دارد که باید سال 2022 شروع گردد تا اتفاقی رقم بخورد و اقدامی انجام گردد. متاسفانه در تبریز همین اشتباه اتفاق افتاده بود و فکر می کردند که در سال 2018 باید اقداماتی انجام گردد و به همین علت آن فرصت تقریبا از دست رفت و اتفاق مناسبی هم رقم نخورد؛ اما در رویداد همدان 2018 که مرکز گردشگری کشورهای آسیایی شده بود همه متوجه شدند که چه هدفی دنبال می گردد و بهره برداری مناسبی نیز شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به کوشش های بسیار در جهت کسب عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022، کم توجهی و ساده انگاری در این موضوع را غیرقابل قبول توصیف کرد و اذعان داشت:

از الان باید یک سری کارهای زیرساختی برای این میزبانی انجام گردد و برنامه معین برای 2022 وجود داشته باشد. حتی دعوتنامه ها برای مهمانان خارجی صادر گردد.

علی اصغر مونسان ضمن اشاره به اهمیت اجتماعی شدن این رویداد و میزبانی، بر لزوم ایجاد فضایی پرنشاط در شهر ساری و استان مازنداران تاکید نمود. وی با اشاره به کوشش وزارت خانه برای افزایش اعتبارات در صورت انجام برنامه ریزی صحیح، توضیح داد:

معاون عمرانی استاندار باید در این زمینه برای پای کار آوردن همه دستگاه های اجرایی موضوع کارها را بر عهده بگیرد. اگرچه عمده کارها به عهده شهرداری است. شهر در اختیار شهرداری است و ما به نیابت از شهرداری این عنوان را کسب کردیم؛ اما اینکه نهادها و دستگاه ها چه هدفی باید داشته باشند از همین حالا باید معین گردد.

عباسعلی رضایی، فرماندار ساری نیز در این مراسم با اشاره به شروع فعالیت کمیته های مختلف برای برگزاری رویداد ساری 2022، گفت:

توضیح وظایف دستگاه های اجرایی معین شده است ، اما تقاضا می کنیم با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، حمایت های ملی از ساری و مازندران در میزبانی از این رویداد دریغ نگردد. انتظار داریم توجه ویژه ای به این رویداد گردد تا در میزبانی از گردشگران خارجی و بهره برداری مناسب از این رویداد سربلند باشیم.

لازم به ذکر است که رویدادهای گردشگری به صورت سالانه و با مشارکت کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی منطقه ای (اکو) برگزار می گردد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2081

به "افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید