استفاده از ظرفیت آیکپ برای حل مناقشه دریای چین جنوبی

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، نگوین هونگ تک سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران در دیدار با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیلات و گستردگی دفاتر حزب موتلفه اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده صندلی حزب موتلفه در سیاست ایران است که نقش مهم و بزرگی را ایفا می­کند.

استفاده از ظرفیت آیکپ برای حل مناقشه دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

وی اضافه نمود: در خلال برگزاری اجلاس آیکپ در ویتنام نمایندگان حزب موتلفه اسلامی حضور داشتند و در آنجا مذاکرات خوبی میان دو حزب انجام شد.

نگوین هونگ تک با اشاره به وقوع حوادث تروریستی در منطقه گفت: ما با ضرورت مبارزه با تروریسم کاملا موافق هستیم و معتقدیم که احزاب می­توانند به عنوان یک میانجی­گر خوب و بی­طرف نقش خود را در کاهش تنش­ها و اختلافات ایفا نمایند.

در ادامه این دیدار، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه من برای ملت ویتنا، احترام ویژه ای قائل هستم و از ملاقات با شما که نماینده دولت و ملت ویتنام در ایران هستید خوشحالم اظهار کرد: احترام من به ملت ویتنام یک ریشه تاریخی دارد و آن مربوط به مقابله شجاعانه ملت ویتنام در مقابله با تجاوز فرانسه و آمریکا به این کشور است.

وی اضافه نمود: در ارتباط با مناقشه دریای جنوبی چین، ما با حسن نیت کامل آماده پشتیبانی برای حل این مسئله هستیم.

حبیبی اظهار کرد: ما در سیاست آسیایی با شما اشتراکات فراوانی داریم و عضو موثر آیکپ هستیم و علاوه بر ظرفیت حزب و کشور سعی می­کنیم از ظرفیت آیکپ هم برای حل این مناقشه استفاده کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعلام نمود: ما معتقدیم در موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مالی می ­توانیم رابطه بسیار گسترده ­تری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 486

به "استفاده از ظرفیت آیکپ برای حل مناقشه دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت آیکپ برای حل مناقشه دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید