ارزیابی پزشکان خارجی از تبادل نظرهای اختصاصی طب سنتی چین

به گزارش مجله گرافیک، پزشکان متخصص در طب سنتی چین با همتایان خود در افغانستان، ایران، پاکستان، آمریکا، لبنان و دیگر مناطق گفت و گوی ویدیویی برگزار نموده و نقش طب سنتی چین در فرایند مقابله با شیوع ویروس کرونا را شرح دادند.

ارزیابی پزشکان خارجی از تبادل نظرهای اختصاصی طب سنتی چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، شیوع کووید-19 در بیش از 200 کشور و منطقه دنیا بروز یافته است. در عین حال، در چین اساسا شیوع این بیماری همه گیر مهار و سرانجام یافته است، بر همین اساس بیشتر کشورهای دنیا تمایل دارند با نتایج مقابله چین با شیوع کووید-19 آشنا شوند.

ویژه برنامه اتاق مشاوره اپیدمی دنیای از سوی CGTN (تلویزیون بین المللی چین) بستری برای گفتگو و همکاری پزشکانی که در جبهه مقدم مقابله با کووید-19 در ووهان شرکت داشتند با همتایان خارجی آن ها ارایه نموده است که مورد ارزیابی عالی پزشکان خارجی که در این ویژه برنامه شرکت داشته اند، قرار گرفته است.

شامگاه یک شنبه 10 فروردین (29 مارس)، شش پزشک متخصص در طب سنتی چین با همتایان خود در افغانستان، ایران، پاکستان، آمریکا، لبنان و دیگر مناطق گفت و گوی ویدیویی برگزار نموده و به روشنی نقش طب سنتی چین در فرایند مقابله با شیوع کووید-19، چگونگی شناسایی و درمان و روش ترکیبی طب سنتی چین و طب غربی را شرح دادند.

بیشتر پزشکان خارجی حاضر قبلا به فراگیری طب سنتی در چین پرداخته و دارای تجربه هستند و در حال حاضر متخصصان طب سنتی چین در کشور خود محسوب می شوند.

دکتر محیب شینواری، پزشک افغان گفت: طب سنتی چین در حقیقت در فرایند درمان کووید-19 نقش بیسار بزرگی ایفا نموده است. طب سنتی چین با طب غربی فرق دارد، بر همین اساس در راستای درمان مبتلایان در دیگر کشورها، پزشکان باید با اطلاعات و دانش بیشتر آشنا شوند. نشست ویدیویی از راه دور با سازماندهی رسانه CGTN، بستر خوبیست و امیدوارم این گونه نشست ها بیشتر برگزار گردد تا زمان و فرصت بیشتر برای دریافت پاسخ سوالاتمان از سوی متخصصان چینی داشته باشیم.

دکتر حسن آروجی از پاکستان بر این باور است که اکنون در شرایط شیوع کووید-19 در سراسر دنیا و کمبود واکسن و داروی ویژه، درمان با طب سنتی چین ارزش یادگیری برای پزشکان در سراسر دنیا دارد.

دکتر نیکل پاراشار، فیزیوتراپ ارشد هند که در رشته خود برای 11 سال فعالیت نموده است، گفت: درمان مبتلایان کووید-19 در چین با روش ترکیب داروهای سنتی چینی و غربی اثرات شاخص دارد. این نشان می دهد، داروها و روش های قدیمی هنوز هم می تواند جان مردم معاصر را نجات دهد. در این ویژه برنامه اطلاعات مفیدی ارایه شد.

این پزشک هندی خاطر نشان کرد که خود قبلا در روزهای عادی با روش درمانی طب سنتی چین مانند حجامت، بیماران را درمان نموده است و در این برنامه روش هایی قابل استفاده در جریان درمان بالینی کووید-19 را پرسیده و از پاسخ های پزشکان چینی راضی است. او در ادامه اضافه کرد که توانایی، اعتماد به نفس، پشتکار و عزم و اراده پزشکان و پرستاران چینی را ستایش می نماید.

پروفسور ادموند ابراهیم از لبنان در دهه 1990 مدت ها برای آموزش طب سنتی در چین ماند و اکنون تنها کلینیک طب سنتی چین در بیروت را راه اندازی نموده است. این کارشناس لبنانی امیدوار است چنین فعالیت هایی بیشتر بر گزار گردد و دولت چین در آینده سیاست ها و اقدامات بیشتری در این زمینه داشته باشد و طب چینی دروازه های کشورهای بیشتری را باز کند.

اتاق مشاوره اپیدمی دنیای CGTN پیش از این دو نشست برگزار نموده است. از تاریخ 8 فروردین (27 مارس)، این ویژه برنامه 54 میلیون و 510 هزار بار خوانش دنیای و نزدیک به 20 میلیون بار تماشای ویدیویی داشته است و تعاملات آن در کل بیش از 230 هزار بار بوده است.

اتنهای پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1000

به "ارزیابی پزشکان خارجی از تبادل نظرهای اختصاصی طب سنتی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی پزشکان خارجی از تبادل نظرهای اختصاصی طب سنتی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید