جنگ مشترک ایران و چین

به گزارش مجله گرافیک، ایرنا نوشت: یک روزنامه چینی در واکنش به ملاقات وزیران خارجه ایران و چین نوشت: چین و ایران به جنگ یکجانبه گرایی می فرایند.

جنگ مشترک ایران و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

روزنامه هنگ کنگی ساوت چاینا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به چین نوشت : تهران و پکن با یکدیگر برای مقابله با زورگویی، قلدرمابی و یکجانبه گرایی به توافق رسیدند.

این نشریه روز چهارشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد این موضوع، بخشی از توافق وانگ یی وزیر خارجه چین با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است که روز سه شنبه به پکن سفر کرد.

این روزنامه توضیح داد وزیر خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی خود گفت ریشه تنش های امروز در مورد توافق هسته ای ، خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تحریم ها علیه ایران است.

گزارش حاکی است بر اساس دیدگاه چین، رمز حراست از این توافق این است که طرف های دیگر به آن پایبند باشند و اجازه ندهند توافق از بین ببرد.

ساوت چاینا می نویسد وزیر خارجه چین بار دیگر تاکید نموده است این کشور هر آنچه در توان دارد برای حراست از توافق هسته ای بکار می گیرد.

او به طرف ایرانی گفت چین مایل است با ایران با یکجانبه گرایی و باج خواهی مقابله کند.

گزارش ادامه می دهد وزیر خارجه ایران هم در این دیدار روابط با چین را بسیار مهم توصیف نموده و گفته است در چهارمین سفرش به چین با این کشور درباره توافق هسته ای و دیگر مسایل مورد علاقه رایزنی نموده است.

ساوت چاینا نوشت که سفر به دنبال رزمایش سه کشور چین، روسیه و ایران انجام می گردد که پهنه آبی اقیانوس هند شمالی و خلیج عمان را دربرگرفت و بسیاری آن را مقابله با فشارهای منطقه ای آمریکا می دانند.

همزمان با این تحولات، وزارت خارجه چین نیز اعلام نموده است که این کشور با نظرداشت تحولات سال 2020 میلادی میخواهد مناسبات راهبردی با روسیه را نیز تقویت کند.

310 23310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 683

به "جنگ مشترک ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ مشترک ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید