تور ارزان ایتالیا: 9 سوغات ایتالیا که نباید از دست دهید!

به گزارش مجله گرافیک، ایتالیا به خاطر داشتن تاریخ غنی، یکی از برترین مقصدهای گردشگری جهان است که گردشگران متعددی را به خود جذب می نمایند و بسیاری از این گردشگران دوست دارند با خرید سوغات ایتالیا، خاطرات این سفر را برای خود زنده نگه دارند. فرهنگ مجذوب کننده این کشور، محصولات غذایی متنوع و بعلاوه صنایع دستی متعدد ایتالیا باعث شده است تا خرید سوغاتی ایتالیا هواداران بسیاری داشته باشد.

تور ارزان ایتالیا: 9 سوغات ایتالیا که نباید از دست دهید!

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اگر دوست دارید با تعدادی از مهمترین سوغات ایتالیا آشنا شوید تا انتهای این مقاله از وبلاگ خبرنگاران با ما همراه شوید تا با استفاده از راهنمای خرید در رم و دیگر شهرهای ایتالیا، بتوانید برترین صنایع دستی و سوغات ایتالیا را برای خود و دوستانتان بخرید.

سرکه بالزامیک

محصولات سفالی

پنیر ایتالیایی

روغن زیتون

پاستای ایتالیایی

محصولات شیشه ای مورانو ونیز

صندل های پوزیتانو

ماسک صورت ونیز

پوشاک و محصولات چرمی

تعدادی از برترین سوغات ایتالیا

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک سنتی یکی از برترین سوغات ایتالیا است که می تواند در این کشور و به ویژه منطقه امیلیا رومانیا (Emilia Romagna) بخرید. شهرهای مانند بولونیا، مودنا، پارما از برترین منطقه های هستند که می توانید سرکه بالزامیک اصیل ایتالیایی را بخرید و با خود به ایران بیاورید.

باید بدانید که سرکه بالزامیک سنتی و معمولی مزه متفاوتی با یکدیگر دارند و حتما خاطرتان باشد که هنگام خرید سرکه بالزامیک سنتی، به عبارت Aceto Balsamico Tradizionale بر روی شیشه آن توجه کنید. نه تنها با استفاده از این سرکه می توانید غذاهای خوشمزه ای درست کنید و همیشه خاطرات سفر را زنده نگه دارید، بلکه می توانید یک شیشه از این سرکه را به دوستانتان هدیه دهید و آنها را شاد کنید.

محصولات سفالی

محصولات سفالی دست ساز یک دیگر از سوغات معروف ایتالیا است که بسیاری از گردشگران تور ایتالیا ترجیح می دهند با خرید آن و قرار دادن در دکور منزل، همیشه خاطرات خوش سفر ایتالیا را زنده نگه دارند.

اگر مسیرتان به ساحل آمالفی (Amalfi) در جنوب غرب ایتالیا افتاد، می توانید محصولات سفالی متنوعی از کارگاه های سنتی این منطقه بخرید. به عنوان مثال با خرید یک جفت ظرف نگهدارنده روغن زیتون و سرکه بالزامیک، می توانید ترکیب مجذوب کنندهی از سوغات ایتالیا را با خود به خانه ببرید.

بعلاوه می دانیم که اهالی ایتالیا به خوردن قهوه اسپرسو و کاپوچینو علاقه بسیاری دارند. اگر شما نیز از عاشقان قهوه و مشتقات آن هستید، می توانید یک فنجان یا ماگ زیبای سفالی به عنوان سوغات ایتالیا بخرید.

بعلاوه بعضی از این کارگاه های سنتی به شما این امکان را می دهند تا خودتان دست به کار شوید و خودتان یک ظرف سفالی بسازید. بدون شک این کار یک تجربه شگفت انگیز در تور ایتالیا خواهد بود که حس خوب آن همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

پنیر ایتالیایی

اگرچه ایتالیا مثل کشورهایی چون فرانسه یا سوئیس به داشتن پنیرهای خوشمزه معروفیت ندارد و پنیر ایتالیایی نیز چندان به عنوان سوغات ایتالیا شناخته نمی گردد، اما با اینحال نمی توان از هنر ساخت پنیر در زادگاه پیتزا گذشت.

هر منطقه و شهری در ایتالیا، پنیر مخصوص خود را دارد که با روش های گوناگون، از شیر گوسفند، بز و گاو تهیه می گردد. در حال حاضر بیش از 450 نوع پنیر مختلف در گوشه و کنار ایتالیا تهیه می گردد. با مراجعه به فروشگاه های پنیر، می توانید انواع مختلف پنیر را امتحان نموده و هر کدام که به نظرتان بهتر بود را بخرید.

اگرچه امروزه تکنولوژی های بسته بندی پیشرفت نموده، اما پنیرهای سفت نسبت به انواع نرم آن ماندگاری بیشتری دارند و حمل و نقل طولانی مدت آنها راحت تر خواهد بود.

روغن زیتون

روغن زیتون از گذشته های دور و دوران روم باستان، یکی از مهمترین محصولات و سوغات ایتالیا بوده است. امروزه نیز روغن زیتون یکی از سوغات معروف ایتالیا است و این کشور یکی از بزرگترین و برترین فراورینمایندگان روغن زیتون در سرتاسر جهان است.

اگرچه در تمامی اوقات سال می توانید روغن زیتون درجه یکی را در ایتالیا بخرید، اما پاییز برترین زمان خرید این سوغات ایتالیا است زیرا در این فصل زیتون ها تازه چیده شده اند و می توانید یک شیشه روغن زیتون تازه بخرید.

این سوغات ایتالیا را می توانید برای پخت غذاها و سالادهای خوشمزه ایتالیایی در خانه بهره ببرید.

پاستای ایتالیایی

نمی گردد از سوغات ایتالیا صحبت کرد و از انواع مختلف پاستا حرفی نزد. اهالی ایتالیا مهارت بسیاری در تهیه انواع پاستا و طبخ غذاهای خوشمزه با استفاده از آن دارند. اهالی ایتالیا در منطقه ها مختلف این کشور بیش از 350 نوع پاستا در شکل ها و طعم های مختلف درست می نمایند.

پیشنهاد ما این است که به جای خرید پاستا از فروشگاه ها و سوپرمارکت های بزرگ، به کارگاه های محلی و سنتی در شهرهای کوچک مراجعه نموده و پاستاهای دست ساز را بخرید. در این کارگاه ها حتی خودتان می توانید در فرآیند تهیه پاستا شرکت نموده و پاستای خودتان را بسازید.

بعلاوه شاید بتوانید یک کلاس آشپزی پیدا کنید که با نحوه طبخ پاستای ایتالیایی نیز بیشتر آشنا شوید.

محصولات شیشه ای مورانو ونیز

اگر در تور ایتالیا به ونیز هم رفتید که به احتمال زیاد خواهید رفت، حتما به جزیره مورانو و کارگاه های شیشه گری این جزیره سری بزنید. صنعتگران مورانو مهارت بسیاری در ساخت محصولات شیشه ای مختلف دارند و این محصولات زیبا، از برترین و معروف ترین صنایع دستی و سوغات ایتالیا به شمار می فرایند.

در این کارگاه های می توانید علاوه بر خرید ظروف شیشه ای، لوازم تزئینی و حتی زیورآلات شیشه ای زیبا و خاطره انگیزی را با خود به ایران بیاورید. اما حواستان باشد که سوغاتی های خریداری شده را حسابی بسته بندی کنید تا در راه آسیب نبینند.

صنعتگران مورانو مهارت بسیاری در ساخت محصولات شیشه ای مختلف دارند و این محصولات زیبا، از برترین و معروف ترین صنایع دستی و سوغات ایتالیا به شمار می فرایند.

صندل های پوزیتانو

پیشتر گفتیم اگر مسیرتان به ساحل آمالفی افتاد، می توانید ظروف سفالی زیبایی را بخرید. اما یکی دیگر از سوغات ایتالیا که در ساحل آمالفی و شهر پوزیتانو فروخته می گردد، صندل های دست ساز این منطقه است.

این صندل ها برترین پاپوش برای آب و هوای گرم و سواحل شنی این منطقه است و علاوه بر زیبایی، می توانید راحتی شما را نیز تضمین کند.

اما نکته جالب درباره این صندل ها، این است که می توانید با مراجعه به کارگاه های شهر پوزیتانو، صندل ها را بر اساس سلیقه خودتان سفارش دهید و پس از ده دقیقه، یک سوغاتی زیبا و مجذوب کننده داشته باشید.

ماسک صورت ونیزماسک صورت ونیز

بدون شک یکی از مشهورترین سوغات ونیز و ایتالیا، ماسک های صورت ونیزی است. این ماسک ها ریشه ای طولانی در تاریخ شهر ونیز دارند و اهالی ونیز از آنها در کارناوال معروف این شهر استفاده می کردند. این ماسک ها را می توانید در مدل ها و قیمت های مختلفی پیدا کنید، از ماسک هایی که با طلا و جواهرات تزئین شده اند، تا ماسک های معمولی تری که نمادی از سفر شما به ونیز خواهند بود.

پوشاک و محصولات چرمی

ایتالیا یکی از مراکز اصلی مد و فشن در جهانست و شهری مثل میلان، مرکز مد جهان به شمار میرود. ایتالیا زادگاه و محل اصلی فعالیت شرکت های بزرگ حوزه مد و فشن مانند جورجیو آرمانی، گوچی و … است. به همین علت یکی از برترین سوغات ایتالیا که می توانید از این کشور بخرید، انواع مختلف لباس و پوشاک است.

لباس های مد روز و فراوری برندهای برتر، برترین سوغات میلان ایتالیا است که می توانید از مراکز خرید این شهر تهیه کنید. بعلاوه اگر در پی خرید کفش و دیگر محصولات چرمی هستید، هیچ جا مانند فلورانس نخواهد بود و کفش های دست ساز بهترنی سوغات فلورانس ایتالیا هستند.

منبع: ققنوس
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2080

به "تور ارزان ایتالیا: 9 سوغات ایتالیا که نباید از دست دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: 9 سوغات ایتالیا که نباید از دست دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید