کانادایی ها از شروع پاندمی 8 هزار شکایت رسمی برای پس دریافت پولشان از ایرلاین های کانادایی ثبت نموده اند

به گزارش مجله گرافیک، سازمان حمل و نقل کانادا می گوید از اواسط مارس تا به حال بیش از 8 هزار شکایت درباره ایرلاین ها دریافت نموده که رقمی بی سابقه برای این بازه پنج و نیم ماهه است.

کانادایی ها از شروع پاندمی 8 هزار شکایت رسمی برای پس دریافت پولشان از ایرلاین های کانادایی ثبت نموده اند

بهترین تجربه سفر را به کارگزار کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

این رقم از تعداد کل شکایت های ثبت شده در2018-19 بیشتر است و در حالی شکل گرفته که مشتریان مدت هاست نسبت به ایرلاین ها اعتراض می نمایند که چرا دارند به جای بازگرداندن پول بیشتر سفرهای کنسل شده به خاطر پاندمی کووید-19، اعتبار پس می دهند.

این سازمان در این رابطه گفت: با توجه به اینکه در فرایند بازبینی این شکایت ها هستیم، ممکن نیست مسائل خاص ذکر شده در شکایت ها را شناسایی کنیم یا هرگونه تحلیلی در این زمان داشته باشیم. با این حال، انتظار داریم که بخش زیادی از شکایت ها درباره ووچرها و بازگشت پول باشند.

افزایش شکایت ها به صورت مستقیم با کاهش بیش از 90 درصدی حجم مسافران ایرلاین های کانادایی ربط دارد که نشان می دهد بازگشت پول یا کنسل شدن پروازها نقش چشمگیرتری از تجربه داخل پرواز دارد.

ایرلاین های کانادایی معمولا بعد از کنسل کردن سفرها اعتبار پروازی ارایه می نمایند که تا دو سال قابل استفاده است. این باعث شده خیلی از مشتریان نگران باشند که در آن بازه شاید به دلایل بهداشتی یا اقتصادی سفر ننمایند.

از فوریه تا به حال، مسافران مجموعه ای از دعوی های قضایی کلس اکشن و سه دادخواست با یبش از 109 هزار امضا جمع آوری نموده اند که خواهان بازگشت پول مشتریان شده اند.

در تضاد با مسئولان کانادایی، کمیسیون اروپا و وزارت حمل و نقل ایالات متحده از ایرلاین ها خواسته اند پول مشتریان را پس دهند. آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان هم میلیاردها دلار یاری اقتصادی به ایرلاین های متضرر داده اند اما اتاوا هیچ یاریی مختص صنعت پرواز به ایرلاین ها نداده است.

پاندمی ضربه عظیمی به ایرلاین ها واد نموده و ایرلاین های کانادایی به خاطر کنسل شدن پروازها و محدود شدن مرزهای بین المللی میلیاردها دلار ضرر نموده اند.

با استناد به تخمین های ماه مه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، سود ایرلاین های کانادا در سال 2020 با کاهشی 14.6 میلیارد دلاری یا 43 درصدی روبرو خواهد شد.

شکایت های ثبت شده مربوط به اواسط مارس تا بیست و ششم آگوست هستند.

این در حالی است که نخست وزیر جاستین ترودو تابحال واکنشی نسبت به این قضیه نداشته و تنها روز سیزدهم مارس به کانادایی ها هشدار داد به خارج از کشور سفر ننمایند!!

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1280

به "کانادایی ها از شروع پاندمی 8 هزار شکایت رسمی برای پس دریافت پولشان از ایرلاین های کانادایی ثبت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادایی ها از شروع پاندمی 8 هزار شکایت رسمی برای پس دریافت پولشان از ایرلاین های کانادایی ثبت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید