چیز های جالب و عجیبی که فقط در تایلند می بینید

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: تایلند کشوری زیبا و یک الماس واقعی است که هر چقدر بیشتر از آن دیدن می کنید با زوایای غیرمنتظره و جالب بیشتری از این کشور روبه رو می شوید. به طور مثال نام بانکوک که پایتخت این کشور می باشد، اختصار یافته نام کامل آن است که از 21 کلمه تشکیل شده و رکوردار طولانی ترین نام در میان شهر های دنیا است!

چیز های جالب و عجیبی که فقط در تایلند می بینید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

جاذبه های گردشگری در این کشور به قدری زیبا و منحصربه فرد هستند که حتی چیز هایی که در کشور های دیگر عادی به نظر می رسند، در این کشور خاص می باشند.

ما در خبرنگاران باور داریم که این کشور شگفت انگیز را نباید نادیده گرفت. به همین خاطر است که شما را دعوت می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جالب ترین مکان ها و چیز های شگفت انگیزی آشنا کنیم که فقط در این کشور می توانید ببنید.

1- کافه ای برای عاشقان سگ ها

اگر هم عاشق سگ ها هستید و هم به دیدن مکان های غیرمعمول علاقه دارید، تایلند بهترین مکان برای شماست. رستوران Corgi café در این کشور افتتاح شده است. در این رستوران مشتریان می تواند به همراه سگ های خود وارد شوند و سگ ها می توانند آزادنه در محیط رستوران گردش کنند و با سگ های دیگر بازی کنند.

2- اگر یک چیز غیر معمول می خواهید، می توانید قهوه ای را که بر روی آن عکسی سلفی از خودتان است را تست کنید!

نوشیدن کافه به یک سطح سرگرم کننده کاملا جدید رسیده است! در کافه KC Selfie Coffee در بانکوک می توانید درخواست کنید تا عکسی از شما را بر روی قهوه تان چاپ کنند! البته اگر عاشق چای هستید هم این سرویس را می توانید بر روی فنجان چای خود نیز درخواست کنید!

3- فستیوال آب بازی تایلند؛ آماده خیس شدن باشید!

اگر فروردین ماه به تایلند سفر کنید، ممکن است شانس این را داشته باشید تا در یک جشن بزرگ و مهم یعنی فستیوال آب بازی تایلند شرکت کنید که هر ساله با آغاز سال جدید در این کشور برگزار می گردد. در این جشن مردم از سطل ها و تفنگ های آب پاش استفاده می کنند تا یکدیگر را خیس کنند. اعتقاد عمومی بر این است که این خیس شدن باعث پاکی درونی بدن می گردد، بنابراین همه کوشش می کنند تا در این فستیوال شرکت و خود و دیگران را خیس کنند.

4- ساموت پرکان - شهری باستانی با ساختمان هایی چشم نواز

این شهر باستانی 320هکتاری مجموعه ای از باغ ها، دریاچه ها و ساختمان ها با معماری باستانی است. این شهر در واقع یک ماکت کوچک از کشور تایلند و مهم ترین ساختمان ها و سازه های این کشور است. بیش از 116 بنای تاریخی در این شهر وجود دارد که در یک موقعیت جغرافیایی خاص با طراحی مشابه سازه اصلی قرار گرفته اند. این اصلی این کار حفظ فرهنگ اصیل و غنی تایلندی برای نسل های آینده است. یکی از زیباترین بنا های این شهر، کاخ کوه سومر است که توسط یک ماهی غول پیکر از آن محافظت می گردد.

5- برای کسانی که یک خرید خطرناک می خواهند، بازاری در وسط ریل راه آهن وجود دارد!

بازار مائک لونگ بازاری است که تنها می توانید در آن میوه و سبزیجات تازه بخرید. اما چیزی که این بازار را متمایز و خاص می نماید این است که این بازار درست در امتداد راه آهن بنا شده است و هر روز چندین بار قطار، درست از میانه بازار عبور می نماید! مردم بازار وقتی صدای قطار را می شنوند وسایل خود را از جهت قطار کنار می برند و پس از عبور کامل قطار دوباره به کار های خود مشغول می شوند. خریداران می توانند در امتداد خطوط ریل راه آهن راه بروند، ولی باید بسیار مراقب باشند.

6- در تایلند هتلی به شکل زندان برای کسانی که می خواهند زندانی شدن را تجربه کنند وجود دارد!

برای کسانی که همواره کنجکاو هستند که زندانی ها چه حس و حالی دارند، هتلی به شکل زندان وجود دارد. تجربه ای عجیب در بانکوک! در هنگام ورود شما یک بسته حاوی کلید و لباس و سایر وسایل یک زندانی را دریافت می کنید و سپس از طریق نگهبانان به اتاقی در پشت میله ها که مهمانان دیگر نیز حضور دارند منتقل می شوید. اگر این اتاق به اندازه کافی برای شما هیجان انگیز نباشد می توانید به سلول انفرادی نیز بروید!

7- جشنواره ای بزرگ و پر از غذا وجود دارد که تنها میمون ها می توانند از مواد غذایی آن استفاده کنند!

یکی دیگر از مکان هایی که گردشگران زیادی را در تایلند به خود جذب می نماید شهر میمون ها است، جایی که جشنواره میمون ها در آن برگزار می گردد. در طول جشنواره غذا های زیادی در قفسه های متعدد قرار می گیرند. انواع آجیل، آناناس، موز و هندوانه و هر چیز خوراکی که تصورش را کنید، در این جشنواره وجود دارد و تنها میمون های محلی نیز می توانند از آن ها استفاده کنند! شاید بهشت میمون ها دقیقا همین مکان باشد! این مراسم تنها برای جذب گردشگر بیشتر ایجاد شده است.

8- این معبد زیبای بودایی از بطری های شیشه ای ساخته شده است.

یکی از بزرگ ترین مثال ها برای چگونگی بازیافت و استفاده مجدد از زباله ها، معبد Wat Pa Maha Chedi Kaew است که به آن معبد یک میلیون بطری نیز گفته می گردد. ساختمان این معبد از بیش از 1.5 میلیون بطری شیشه ای ساخته شده است.

راهبان بودایی که در گذشته از جمع کردن این بطری ها خسته شده بودند، تصمیم گرفتند از مردم محلی بخواهند به جای این که این بطری ها را دور بریزند، برای آن ها بیاورند. با این ایده درخشان هم مانع آلودگی بیشتر محیط شدند و هم جاذبه ای گردشگری عالی به وجود آوردند.

9- هواداران فوتبال باید از معبد دیوید بکهام دیدن کنند.

گردشگران، این معبد بودایی را به عنوان معبد دیوید بکهام می شناسند. اما نام اصلی آن وات پاریوات است. شرح چگونگی متصل بودن این بازیکن فوتبال با اتفاقات معنوی بسیار جالب است، رئیس راهبان معبد یکی از هواداران بزرگ منچستر یونایتد بوده است، بنابراین تصمیم گرفت یک چهره کوچک از بازیکن جذاب آن موقع منچستر یونایتد درون معبد قرار دهد.

با این که بکهام دیگر در منچستر یونایتد بازی نمی نماید، اما چهره وی در این معبد همچنان یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می گردد.

10- شما می توانید در یک مرکز خرید متروکه به ماهی ها غذا بدهید.

در سال 1999 بازار جهانی بانکوک آتش گرفت و متروکه شد. سپس با بارش باران و جمع شدن آب در آن، آلودگی های بسیاری توسط پشه ها ایجاد شد. برای حل این مسئله مقامات محلی تصمیم گرفتند که ماهی های تیلاپیا در این منطقه پرورش دهند که این حشرات و آلودگی ها را از بین ببرند. خیلی زود ماهی ها آلودگی را از بین بردند و این مرکز خرید را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کردند. گردشگران می توانند از این مکان دیدن کنند و حتی به ماهی ها مقداری غذا نیز بدهند.

11- در تایلند شما می توانید درون یک میوه نیز زندگی کنید!

به نظر می رسد مردم تایلند واقعا در خانه های عجیب زندگی می کنند. این بار آن ها از آناناس، قارچ و یا حتی بامبو ها برای ساخت خانه الهام گرفتند. این خانه ها خوشمزه به نظر می رسند، اما کاملا غیر خوراکی اند. با این ایده جالب، مردم محلی، دوستداران طبیعت را از سراسر جهان به تایلند جذب می کنند. شما همچنین درون این خانه ها می توانید از منظره زیبای یک آبشار و کوه های مملو از درختان نیز لذت ببرید.

12- شما می توانید یک تجربه خرید فراموش نشدنی را در بازار شناور تایلند داشته باشید.

اگر شما عاشق خریدن میوه و سبزیجات محلی هستید، پس این مکان برای شما جایی ایده آل محسوب می گردد. شما می توانید هر میوه خوشمزه ای را که می خواهید در این بازار پیدا کنید. اما همه آن ها در قایق های کوچک شناور روی رودخانه فروخته می شوند.

این بازار از اوایل صبح آغاز می گردد و هنگامی که به آنجا برسید باید یک قایق به همراه یک راننده برای خود کرایه کنید. فروشندگانی که سعی در جلب مشتری دارند و همچنین گردشگران کنجکاوی که به این بازار آمده اند، جذابیتی دوچندان به این بازار داده اند.

13- حدود 22 نوع موز متفاوت در تایلند رشد می کنند و بعضی از آن ها واقعا بزرگ اند!

حدود 300 نوع موز متفاوت در سراسر جهان رشد می کنند که شما می توانید 22 نوع از آن ها را در تایلند پیدا کنید. بعضی از این گونه ها را سال ها در شرایط خاص پرورش داده اند تا به شکل امروزی باشند. همچنین در تایلند انواع موز های کوچک و بزرگ و خوشبو و شیرین وجود دارند که گردشگران می توانند همه آن ها را امتحان کنند.

مردم تایلند نه تنها از موز تغذیه می کنند بلکه با ابتکارات جالب و خلاقانه به یاری پوست موز، کالا های متفاوت مثل کیف و گلدان و... می سازند.

منبع: BrightSide

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 261

به "چیز های جالب و عجیبی که فقط در تایلند می بینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "چیز های جالب و عجیبی که فقط در تایلند می بینید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیز های جالب و عجیبی که فقط در تایلند می بینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید