برترین شهرهای امارات برای گشت و گذاری خاطره انگیز

به گزارش مجله گرافیک، امارات متحده عربی، یکی از کشورهای خاورمیانه و از همسایه های قدیمی ایران به تعداد می رود. با توجه به فاصله کمی که ایران با این کشور دارد، بسیاری از گردشگران ایرانی تمایل دارند تا به برترین شهرهای امارات سفر نمایند.

برترین شهرهای امارات برای گشت و گذاری خاطره انگیز

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

جمعیت این کشور در حال حاضر 10 میلیون نفر است و یکی از کشورهای پیروز در زمینه مدیریت کرونا در جهان به تعداد می رود و بیش از 80 درصد شهروندان خود را واکسینه کرده است.

اگر در نیم قرن گذشته به این کشور سفر می کردید، به جز بیابان، دشت و صحرا چیزی در آن پیدا نمی کردید، اما این کشور در سالیان گذشته بسیار پیشرفت کرده و این سرعت پیشرفت در هیچ کجای جهان مشاهده نشده است.

این دگرگونی موجب شد تا امارات توریستان بسیاری را به سمت خود جذب کند. بر اساس پیشرفت های انجام شده در این کشور بسیاری از تجار عظیم از سایر کشورها، معاملات خود را در امارات برگزار می نمایند و برهمین اساس، امارات متحده عربی تبدیل به مرکز معاملات تجاری در جهان شده است. امارات در حدود 40 سال قبل، تحت سلطه انگلستان بود از مستعمره های این کشور به تعداد می رفت، اما بعد از آن، از سایه انگلستان خود را جدا کرد و دیگر خبری از آن کشور جهان سومی نیست.

خیلی از توریستان ایرانی تنها این تصور را دارند که دبی بسیار پیشرفت کرده است و سایر شهرهای این کشور همچون گذشته است. بنابراین در این مطلب به معرفی و آنالیز برترین شهر های امارات برای سفر خواهیم پرداخت، پس با خبرنگاران همراه باشید تا بتوانید با تور دبی از تماشا این شهر لذت ببرید.

دبی از برترین شهرهای امارات

این جزیره در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و یکی از مجهزترین و مدرن ترین شهرهای خاورمیانه به تعداد می آید، از این رو به یکی از برترین شهرهای امارات برای سفر تبدیل گشت.

دبی دارای هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید بیتعدادی است که معروف ترین برند های جهان در این مراکز خرید، مشغول به ارائه خدمات به مشتریان خود می باشند، بنابراین بسیاری از افراد که تمایل دارند کالاهای لوکس و لاکچری جهان را خریداری نمایند همه ساله به دبی مسافرت می نمایند و خریدهای خود را انجام می دهند.

جمعیت دبی در حال حاضر در حدود 4 میلیون نفر است. طبق آخرین آمار هایی که گرفته شد، در سال بیش از 5 الی 6 برابر جمعیت این شهر، توریست وارد دبی می گردد و همین امر باعث شده دبی به عظیمترین قطب مالی و توریستی امارات متحده عربی تبدیل گردد.

اگرچه تمام این شهر بازسازی و مجهز به تکنولوژی شده، اما ریشه های تاریخی خود را حفظ کرده است و بسیاری از جاذبه های تاریخی آن دست نخورده باقی ماند، بنابراین افرادی که علاقه زیادی به تاریخ دارند می توانند از جاذبه های تاریخی دبی بازدید نمایند.

بعلاوه جزیره های بسیاری در دبی وجود دارد، که سالانه میلیون ها نفر را به منطقه می کشاند. برخی از این جزایر خصوصی هستند و امکانات ویژه ای در آن ها قرار گرفته است و همین باعث شده برای اجاره این جزیره ها هزینه های بسیار گزافی پرداخت گردد. طبیعتا با گفته های فوق امکان ندارد که توریستان به امارات متحده عربی سر بزنند، اما از دبی بازدید ننمایند.

شهر شارجه

اصل و نصب هر کشوری را تاریخ و فرهنگ آن کشور معین می نماید. به سراغ شارجه از برترین شهرهای امارات می رویم که از مراکز فرهنگی این شهر هم نامیده می گردد و هرساله توریستان بسیار زیادی به بهانه بازدید از این شهر، وارد امارات می شوند و همین باعث شده تا شارجه جزو برترین شهرهای امارات برای سفر تبدیل گردد.

در سالیان گذشته مسئولان امارات به علم و دانش اعتقاد ویژه ای داشته اند و بسیاری از دانشگاه های معتبر در این کشور در شهر شارجه ساخته شده است. لازم به ذکر است که اگر در پی مراکز علمی متعددی هستید، برترین شهر ممکن شارجه است.

از سوی دیگر شارجه یک شهر تاریخی است و دستاورد گذشتگان را بر دوش می کشد و بسیاری از موزه هایی که در امارات وجود دارند در شهر شارجه قرار دارند و می توانید با بازدید از این موزه ها تاریخ و گذشته امارات را از نمای نزدیک مشاهده کنید.

شارجه دارای مراکز خرید بسیاری است و در این شهر رستوران های معروف جهان هم شعبه هایی دارند، بنابراین شارجه انتخابی مناسب برای افرادی است که قصد دارند به امارات سفر نمایند .

ابوظبی از برترین شهرهای امارات

بسیاری از افراد که به امارات سفر کرده و از شهرهای مختلف این شهر بازدید کردند، بعد از اتمام سفرشان ابوظبی را به دبی ترجیح دادند و آن را از برترین شهرهای امارات معرفی کردند. ابوظبی مرکز امارات متحده عربی است و دارای سواحل زیاد و معروفی می باشد که همین امر باعث شده بسیاری از توریستان تمایل داشته باشند از ابوظبی بازدید نمایند. از نظر تکنولوژی و پیشرفت ابوظبی پا به پای دبی جلو آمده است و از نظر فرهنگ و تاریخ از دبی بسیار غنی تر است و انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که تمایل دارند در یک شهر مدرن و تاریخی سفرگردی نمایند.

موزه های تاریخی، مساجد کهن، معماری عربی و بسیاری از اماکن تفریحی دیگر از جمله جاذبه های تماشای ابوظبی به تعداد می رود.

العین

یکی از زیباترین و برترین شهرهای امارات متحده عربی شهر العین می باشد. اگر از علاقمندان به فوتبال باشید نام العین را بارها و بارها شنیده اید. زمانی که وارد این شهر می شوید رشته کوه هایی، دور تا دور شهر را پوشانده و چشمه های بسیار زیادی را در العین مشاهده خواهید کرد و همین چشمه ها از دلایلی است که نام العین را بر روی این شهر نهاده اند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور امارات بیشتر شهر های آن دارای آب و هوای بسیار گرم می باشند، اما در بسیاری از شب های سال از آب و هوای خنکی برخوردار است و همین امر العین را از دیگر شهر ها متمایز ساخته است.

این شهر یکی از شهرهای تاریخی امارات تعداد می رود و بسیاری از جاذبه های آن دست نخورده به جای مانده است. بنابراین موزه های بسیار زیادی از تاریخ العین و کشور امارات در این شهر قرار دارند.

اگر به دبی سفر کرده اید و دارید از دیگر شهر ها بازدید می کنید، العین به دبی بسیار نزدیک است و با 2 ساعت رانندگی می توانید خود را به این شهر زیبا برسانید.

بندر جبل علی

عظیمترین بندر تجاری خاورمیانه و جزو معروف ترین بندر های جهان می باشد. این منطقه بازرگانی برای کشور امارات به دلایل بسیار زیادی حائز اهمیت است، چرا که بسیاری از شرکت ها و تجار عظیم بین الملل، مبادلات و معاملات خود را در این بندر انجام می دهند و تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد امارات دارد.

این بندر به دلیل قرار گرفتن کوه های مرتفع در آن به یکی از قطب های توریستی در امارات تبدیل شده است. زمانی که شما وارد این شهر می شوید، می توانید به این کوه ها مراجعه کرده و پس از یک کوهنوردی تمام امارات را بر زیر پاهای خود مشاهده کنید. ساحلی مخصوص برای توریستان وجود دارد که می توانید به گشت و گذار های آبی بپردازید و یا در ساحل آن به بادکنک بازی که بسیار محبوب است را انجام دهید. دسترسی به بندر جبل علی بسیار آسان است و با استفاده از مترو های دبی می توانید خود را به این بندر برسانید.

فجیره از برترین شهرهای امارات

کشور امارات با توجه به موقعیت جغرافیایی آن بسیار گرمسیر می باشد و در فصل های مختلف سال دمای بالای هوا یکی از موارد اذیت نماینده است، اما اگر تمایل دارید به یک شهر با آب و هوای خنک مراجعه کنید، فجیره انتخاب بسیار مناسبی است که در شمال امارات واقع شده است.

بسیاری از توریستان که به این شهر سفر کرده اند، فجیره را زیباترین و از برترین شهرهای امارات انتخاب می نمایند. این شهر دارای رشته کوه های مرتفعی است که فجیره را از سایر شهرهای امارات جدا کرده است. زمانی که وارد شهر می شوید سواحل نیلگون خلیج فارس در روبروی شما واقع شده است و می توانید به شنا و یا دیگر فعالیت های آبی بپردازید.

اگر طالب آرامش هستید پیشنهاد ما فجیره است، به این دلیل که این شهر بسیار ساکت تر و خلوت تر از سایر شهرهاست و می توانند به برترین شکل از طبیعت لذت ببرند.

اگر از علاقه مندان به ورزش های دسته جمعی هستید، در روزهای مختلف ماه تورهای پیاده روی در این شهر برگزار می گردد که می توانید در آن شرکت کنید.

کویر ربع الخالی

در کویر ستاره می بارد، شن می رقصد و سکوت جاری می گردد، این جا نمایش سخاوت خداست که به انسان ارزانی داشته است. بسیاری از توریستان که به امارات سفر می نمایند، به دلیل کویر و بیابان های بی خاتمهی این کشور است.

زمانی که شما در کویر قرار گرفته اید، فضای بی خاتمهیی روبه روی شما واقع شده است و ستارگان بسیار نزدیکتر به شما می باشند و این از ویژگی های کویر است. این بیابان بی خاتمه به کشورهای دیگر هم سرایت کرده و خاک عربستان و یمن را هم اشغال کرده است.

امکان ندارد علاقه مندان به طبیعت به امارات سفر نمایند و از کوه های نرمی که به صورت شن بر روی هم قرار گرفته است بازدید ننمایند. ربع الخالی یکی از عظیمترین کویر های جهان می باشد و با توجه به بی خاتمهی آن تا به حال کسی پیروز نشده است به دل آن سفر کند.

تا به حال به کدام یک از شهرهای امارات سفر کرده اید؟ کدام شهر برای شما از جذابیت بیشتری برخوردار بود؟ نظرات خود را در خصوص برترین شهرهای امارات با خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1843

به "برترین شهرهای امارات برای گشت و گذاری خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای امارات برای گشت و گذاری خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید