تور ارزان قطر: چطور از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله گرافیک، حمل و نقل فرودگاه حمد | Hamad Airport Transportation

فرودگاه بین المللی حمد که به نام های فرودگاه دوحه یا فرودگاه قطر هم معروفیت دارد در شهر دوحه، مرکز کشور قطر واقع شده است. این فرودگاه قطب اصلی فعالیت های شرکت هواپیمایی مشهور قطر ایرویز است و این ایرلاین بیشتر پروازهایش را در این فرودگاه انجام می دهد. اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد این فرودگاه است و قرار است در آینده ای نزدیک به قطر سفر کنید ضروری است در خصوص حمل و نقل فرودگاه نیز اطلاعاتی داشته باشید. با این اطلاعات می توانید برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه دوحه را با توجه به زمان و بودجه تان انتخاب کنید و سفری بهتر و راحت تر داشته باشید. البته اگر با تور به قطر سفر می کنید لازم نیست در این مورد نگران باشید، چون خدمات ترانسفر فرودگاه نیز به شما ارائه می گردد. اما اگر قصد دارید به صورت شخصی به قطر و دوحه سفر کنید بهتر است در خصوص مسیرهای دسترسی به هتل اطلاعات کافی داشته باشید. پس با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوحه بیشتر بدانیم.

تور ارزان قطر: چطور از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر برویم؟

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

تاکسی

وقتی از ساختمان ترمینال فرودگاه خارج شدید در سمت چپ می توانید ایستگاه تاکسی های فرودگاه حمد را مشاهده کنید. در این ایستگاه علاوه بر تاکسی، اتومبیل ون و ماشین های بزرگ صندوقدار نیز می توانید کرایه کنید. تمام تاکسی ها مجهز به تاکسیمتر هستند و کرایه را بر اساس مسافتی که طی می کنید محاسبه می نمایند. تاکسی مسلما رفاه و راحتی بیشتری نسبت به اتوبوس دارد و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه دوحه قطر است. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 10 دقیقه می توانید به هتل و مرکز شهر برسید.

نکته: در نظر داشته باشید که کرایه را تنها باید با ریال قطر بپردازید و راننده ها معمولا دلار قبول نمی نمایند. به همین علت بهتر است در فرودگاه حمد مقداری از پولتان را تبدیل کنید و حداقل برای حمل و نقل و رسیدن به هتل کمی ریال همراهتان داشته باشید. برای امنیت و راحتی بیشتر حتما از تاکسی هایی که در ایستگاه قرار دارند بهره ببرید و سوار ماشین های متفرقه نشوید.

اتوبوس

سرویس اتوبوسرانی دوحه قطر از کیفیت و پوشش دهی خوبی برخوردار است و از جمله گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه دوحه است. اگر وسایل زیادی همراهتان نیست و چندان عجله ای هم برای رسیدن به شهر ندارید اتوبوس انتخاب مناسب و ارزانی به شمار می آید. ایستگاه اتوبوس های فرودگاه دقیقا بیرون ساختمان ترمینال واقع شده است و با استفاده از تابلوهای راهنما به راحتی می توانید خود را به ایستگاه اتوبوس برسانید. دو جهت اتوبوس فرودگاه دوحه قطر را به منطقه ها مختلف در مرکز شهر دوحه متصل می نماید:

  • خط شماره 747: اگر تصمیم گرفته اید با اتوبوس به مرکز شهر بروید این خط اتوبوس برترین انتخاب خواهد بود. اتوبوس شماره 747 در ایستگاه های مهم شهر توقف می نماید و در نهایت به ایستگاه اتوبوس الغانم (Al Ghanim Bus Station) می رود که دقیقا در مرکز شهر واقع شده است. این اتوبوس ها از ساعت 4 صبح تا 11:30 شب فعال هستند و هر 20 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. با سوار شدن به این اتوبوس در مدت زمان تقریبا 25 دقیقه می توانید از فرودگاه حمد به مرکز شهر برسید.
  • خط شماره 109: خط اتوبوس شماره 109 توقف های بیشتری دارد و در منطقه ها مهم شهر مثل ایستگاه اتوبوس الغانم و منطقه صنعتی مسیعید (Mesaieed Industrial Area) ایستگاه دارد. این اتوبوس ها از ساعت 4 صبح تا 11 شب فعالیت می نمایند و به طور میانگین هر 30 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. اگر آدرس هتلتان نزدیک یکی از ایستگاه های اتوبوس واقع شده است به راحتی می توانید با این اتوبوس به هتل برسید.
  • خط شماره 727: این اتوبوس مسافران را از فرودگاه حمد سوار می نماید و به سمت ساحل مشهور و تفریحی الخور (Al Khor) می رود. بنابراین اگر هتلتان در نزدیکی این ساحل واقع شده است این اتوبوس برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه دوحه خواهد بود، چرا که به راحتی می توانید با این اتوبوس خود را به هتل برسانید. مدت زمان سفر از فرودگاه تا ایستگاه ساحل الخور حدود 60 دقیقه خواهد بود.

نکاتی در خصوص استفاده از اتوبوس

بهتر است قبل از رسیدن به فرودگاه، در خصوص ایستگاه های اتوبوس نزدیک هتل یا مقصدتان تحقیق کنید. به این ترتیب، می توانید برترین اتوبوس را انتخاب کنید و به راحتی به مقصد برسید. در صفحه نقشه جهت اتوبوس فرودگاه دوحه می توانید جهتها و توقف های اتوبوس را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که کرایه اتوبوس را تنها با استفاده از کارت های هوشمندی به نام کاروا (Karwa Smartcard) می توانید پرداخت کنید. این کارت را می توانید از بخش اطلاعات حمل و نقل یا مواصلات (Mowasalat Information Desk) نزدیک سالن دریافت چمدان تهیه کنید یا آن که با پرداخت مبلغ کارت را از راننده بخرید؛ انواع مختلف این کارت عبارتست از:

  • کارت دو سفره: این کارت حدود 10 ریال قطر (تاریخ 12 اسفند 96) هزینه دارد. با استفاده از این کارت در مدت زمان 24 ساعت دو سفر می توانید انجام دهید.
  • کارت مدت دار: اگر قرار است سفرهای متعددی در سطح شهر انجام دهید این کارت برترین انتخاب برای شما خواهد بود. کارت مدت دار حدود 20 ریال قطر قیمت دارد و با استفاده از این کارت در یک بازه 24 ساعته هر تعداد سفر که بخواهید می توانید انجام دهید.
  • کارت عادی یا اعتباری: برای خرید این کارت 30 ریال قطر باید بپردازید که 10 ریال قیمت کارت و 20 ریال اعتبار کارت است. یکی از مزیت های این کارت این است که از اعتبار کارت در سفرهای بعدی نیز می توانید بهره ببرید. بنابراین اگر سفرهای متعددی به قطر انجام می دهید با خرید این کارت می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید.

منبع: dohahamadairport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2054

به "تور ارزان قطر: چطور از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان قطر: چطور از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر برویم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: چطور از فرودگاه دوحه قطر به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید