چرایی افزایش قارچ سیاه در پیک پنجم

به گزارش مجله گرافیک، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، با تاکید بر اینکه کرونا تمام نمی گردد و ممکن است پیک ششم بیماری را با جهش لامبدا ببینیم، گفت: نیاز به مقررات بهداشتی قوی در کشور داریم و تا چنین مقرراتی جاری نگردد، هر چقدر هم واکسن تزریق کنیم و دارو در کشور باشد بازهم کرونا در کشور کنترل نخواهد شد.

چرایی افزایش قارچ سیاه در پیک پنجم

به گزارش ایسنا، پیغام طبرسی با تاکید بر اینکه بروز قارچ سیاه در مبتلایان به کرونا موضوع تازه ای نیست، گفت: این موضوع ربطی به پروتکل های دارویی که برای این بیماران استفاده می گردد، ندارد. تعدادی از مبتلایان به کرونا به بیماری زمینه ای دیابت هم مبتلا هستند و اگر به بیمار دیابتی بدون در نظر گرفتن شرایط کورتون زیادی تزریق گردد، بروز قارچ سیاه افزایش می یابد. به علت تعداد بالای بیماران در پیک پنجم شاهد افزایش تعداد مبتلایان به قارچ سیاه در این پیک هستیم. مردم باید احتیاط نمایند و به هیچ اسم خودسرانه کورتون تزریق ننمایند؛ بر این اساس نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حدود 3 روز اخیر ورودی بیمارستان مسیح دانشوری در تهران اندکی کاهش یافته است، اظهار کرد: ورودی روزانه پیش از این بیش از 400 نفر بود، اما اکنون به حدود 320 نفر رسیدیم. اگر این فرایند تا یک هفته پایدار باشد شاید بتوان گفت قله پیک را رد نموده ایم، ولی باید دید در روز های آینده چه اتفاقی می افتد.

طبرسی با اشاره به رکوردشکنی های اخیر در آمار های کرونا، توضیح داد: معمولا هرچه به آخر پیک نزدیک می شویم مرگ و میر افزایش می یابد. از تعداد موارد مبتلا می توان گفت شاید در تهران پیک پنجم در روز های اوج خود به سر می برد.

وی اضافه کرد: نمی توان گفت برای تامین دارو و تجهیزات مسئله ای نداشتیم، ولی مشکل کرونا 100 درصد با دارو برطرف نمی گردد. ما نیاز به مقررات بهداشتی قوی در کشور داریم. تا چنین مقرراتی جاری نگردد، هر چقدر هم واکسن تزریق کنیم و دارو در کشور باشد بازهم کرونا در کشور کنترل نخواهد شد.

وی درباره نگرانی ها پیرامون ورود جهش لامبدا ویروس کرونا، اعلام کرد: در بعضی کشور هایی که جهش لامبدا روئیت شده است مانند آمریکا بازهم جهش دلتا بر آن غلبه نموده است، اما در بعضی کشور های آسیای جنوب شرقی لامبدا بر دلتا غلبه نموده است. باید ببینیم فرایند در روز های آینده برایمان چگونه است. با ورود جهش لامبدا به کشور پیک بعدی کرونا با درگیری بالاتر شروع خواهد شد. این جهش واکسن گریزی بیشتری دارد و سن ابتلا را هم کاهش می دهد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، تاکید نمود: امیدوارم با مدیریت خوب بتوانیم از این روز ها عبور کنیم و فکر نکنیم تنها با تزریق واکسن، کرونا نابود می گردد. تجربه انگلستان مقابل ما است که 80 درصد واکسن تزریق کردند و مقررات بهداشتی سفت و سختی هم دارند، اما اندازه بروز بالای بیماری را تجربه می نمایند. این یعنی کرونا تحت کنترل درمی آید، اما کاملا تمام نمی گردد و داستان ما با کرونا کماکان ادامه خواهد داشت.

وی درباره تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: همه کشور های جهان به این نتیجه رسیدند که بعد از گذشت 8 ماه از تزریق دُز دوم واکسن باید دُز سوم را تزریق نمایند. در خصوص نوع دُز یادآور سوم برای کسانی که قبلا واکسن های آدنوویروسی مانند اسپوتنیک و آسترازنیکا تزریق کردند بهتر است از پلتفرم های دیگر ساخت واکسن استفاده گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1877

به "چرایی افزایش قارچ سیاه در پیک پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی افزایش قارچ سیاه در پیک پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید