چاووش اوغلو: اروپا از پناهجویان بهره برداری سیاسی می نماید

به گزارش مجله گرافیک، وزیر امورخارجه ترکیه گفت: بیانیه اتحادیه اروپا نشان داد که وزیران این اتحادیه از پناهجویان به عنوان ابزاری سیاسی بهره برداری می نمایند.

چاووش اوغلو: اروپا از پناهجویان بهره برداری سیاسی می نماید

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه آدینه شب گفت: بیانیه اتحادیه اروپا نشان داد که وزیران این اتحادیه از پناهجویان به عنوان ابزاری سیاسی بهره برداری می نمایند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، وزیر امورخارجه ترکیه اضافه نمود: اروپایی ها بوسیله پناهجویان به خود اجازه می دهند که قانون بین الملل را زیر پا بگذارند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز پیش از این در راه بازگشت از مسکو به خبرنگاران گفته بود: آنکارا فرصتی برای مصاحبه با آتن ندارد. در برهه کنونی که مرز ها را گشوده ایم، پناهجویان هرکجا که بتوانند خواهند رفت و ما نمی توانیم آنان را مجبور کنیم که خاک ترکیه را ترک نمایند.

به دنبال هجوم پناهجویان از مرز های ترکیه به سوی مرز های یونان، اتحادیه اروپا روز آدینه از مهاجران در مرز ترکیه خواست که کوشش برای عبور از یونان را متوقف نمایند.

پس از آن که ترکیه 10 اسفندماه گذشته اظهار داشت که مرزهایش را به روی پناهجویانی که خواستار رفتن به اروپا هستند، باز نموده است، تنش میان آنکارا و اتحادیه اروپا از جمله یونان بار دیگر شدت گرفته است.

به همین دلیل، اوغلو روز پنجشنبه از نیکوس دندیاس همتای یونانی خود خواسته بود که آتن با پناهجویان انسان محبت آمیز رفتار کند.

وی خطاب به دندیاس توئیت نموده بود که آیا یونان بر این باور است که شلیک گلوله و استفاده از گاز اشک آور علیه پناهجویان امر قابل قبولی است؟

وزیر امورخارجه یونان در حساب توئیتری خطاب به مسؤولان ترکیه اعلام نموده بود که آنکارا از مردمی که بدنبال زندگی بهتر هستند، بهره برداری سیاسی می نماید.

اورزولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا سه شنبه گذشته خطاب به مسؤولان آنکارا گفته بود: ترکیه دشمن نیست، اما کشور ها نباید از پناهجویان به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود استفاده نمایند.

براساس آمار های اتحادیه اروپا، در حال حاضر ترکیه چهار میلیون پناهنده دارد و هزاران نفر از آن ها در مرز های یونان و بلغارستان منتظر ورود به کشور های اتحادیه اروپا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 934

به "چاووش اوغلو: اروپا از پناهجویان بهره برداری سیاسی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: اروپا از پناهجویان بهره برداری سیاسی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید