پیش بینی شرایط هوا طی دو روز آینده، بارش باران در بعضی استان ها

به گزارش مجله گرافیک، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بعضی استان ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

پیش بینی شرایط هوا طی دو روز آینده، بارش باران در بعضی استان ها

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده در استان های اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (12 تیر) در استان های اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ خواهد داد. روز های سه شنبه و چهارشنبه (13 و14 تیر) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان های تهران و سمنان انتظار می رود. از روز پنجشنبه (15 تیر) تا اواسط هفته آینده آسمان در غالب نقاط کشور صاف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی و غرب و جنوب غرب کشور وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پدیده غالب خواهد بود.

وی اضافه نمود: طی دو روز آینده در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان نیز سرعت وزش باد افزایش می یابد که در برخی از این منطقه ها با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: روند افزایش تدریجی دما و ماندگاری هوای گرم در غالب منطقه ها کشور تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر در پنج روز آینده شرق دریای عمان و خلیج فارس و طی روز های شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (12 تیر) صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (13 تیر) صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 29 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (11 و 12 تیر) اهواز با دمای 46 و 47 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 7 و 8 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2364

به "پیش بینی شرایط هوا طی دو روز آینده، بارش باران در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط هوا طی دو روز آینده، بارش باران در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید