بارش باران و وزش باد شدید در 21 استان ، هوای کشور تا آخر هفته چگونه است؟

به گزارش مجله گرافیک، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در 21 استان، بارش برف در منطقه ها کوهستانی و کاهش دما تا 8 درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور اطلاع داد.

بارش باران و وزش باد شدید در 21 استان ، هوای کشور تا آخر هفته چگونه است؟

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (13 آذر) در گیلان، مازندران، گلستان و بعضی منطقه ها استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و وزش باد پیش بینی می گردد بعلاوه در بعضی منطقه ها جنوب خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

وی ادامه داد: دوشنبه(14 آذر) بارش در غرب سواحل دریای خزر و بعضی منطقه ها شمال غرب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی ادامه خواهد داشت بعلاوه با فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب در بعضی منطقه ها جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

به گقته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه شنبه و چهارشنبه (15 و 16 آذر) در غرب سواحل دریای خزر و بعضی منطقه ها شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می دهد. بعلاوه سه شنبه در جنوب غرب، بخش هایی از جنوب و مرکز کشور بارش پیش بینی می گردد.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه علاوه بر منطقه ها فوق در بعضی منطقه ها شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می دهد. سه شنبه و چهارشنبه بارش در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب خوزستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: پنج شنبه (17 آذر) در غرب سواحل دریای خزر، بعضی منطقه ها جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می دهد. طی این چند روز بارش در منطقه ها سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه نمود: امروز و فردا (13 و 14 آذر) دما در نوار شمالی بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گفته ضیاییان از امروز تا چهارشنبه دریای خزر و سه شنبه تا پنجشنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (14 آذر) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت ها بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (15 آذر) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (13 و 14 آذر) بندرعباس با دمای 29 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای منفی 5 و منفی 6 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2271

به "بارش باران و وزش باد شدید در 21 استان ، هوای کشور تا آخر هفته چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و وزش باد شدید در 21 استان ، هوای کشور تا آخر هفته چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید