وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق شرق کشور

به گزارش مجله گرافیک، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بعضی ساعات امروز (5 خرداد ماه) در شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد، گفت: وزش باد در بعضی نقاط باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می گردد.

وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق شرق کشور

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا ضمن اشاره به اینکه امروز (5 خرداد ماه) در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در سواحل دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده پیش بینی می گردد، گفت: در ساعات بعد از ظهر در شمال اصفهان و قم رشد ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، سه شنبه (6 خرداد ماه) و چهارشنبه (7 خرداد ماه) در استان های مرکزی، قم، اصفهان، فارس، دامنه های جنوبی البرز در سمنان، البرز و قزوین بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه (8 خرداد ماه) علاوه بر رگبارهای پراکنده در دامنه های شرقی زاگرس و استان مازندران، در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز بارش رخ می دهد، اظهار کرد: آدینه (9 خرداد ماه) در دامنه های زاگرس مرکزی در غرب و شمال غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، زنجان و در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (6 خرداد ماه) کمی ابری، در برخی ساعات وزش باد و در بعدازظهر به همراه افزایش ابر با حداکثر دمای 37 و حداقل دمای 23 درجه سانتی گراد و روز چهارشنبه (7 خرداد ماه) کمی ابری، در برخی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر به همراه افزایش باد، با حداکثر 36 و حداقل دمای 24 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1132

به "وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید