پاپ برای اولین بار به زنان در نشست اسقف ها حق رای داد

به گزارش مجله گرافیک، از زمان دومین شورای واتیکان و نشست های مربوط به دهه 1960 که موجب مدرن سازی کلیسا شد، پاپ ها، اسقف های دنیا را برای چند هفته جهت بحث و رایزنی پیرامون موضوعات خاص به رم دعوت می نمایند.

پاپ برای اولین بار به زنان در نشست اسقف ها حق رای داد

پاپ فرانسیس برای اولین بار به زنان اجازه خواهد داد در یک نشست مهم دنیای اسقف های اعظم در ماه اکتبر رای دهند؛ تصمیمی که به عنوان یک گام تاریخی و بی سابقه مورد ستایش قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا تغییراتی را در قوانین حاکم بر مجمع اسقف ها به عنوان یک نهاد واتیکانی که اسقف های دنیا را برای جلسات دوره ای گرد هم می آورد، اعمال کرد که یکی از آن ها همین مسئله دادن حق رای به زنان می باشد.

بعلاوه، پاپ فرانسیس طی این تغییرات به 70 عضو غیر اسقف که نیمی از آن ها زن هستند اجازه مشارکت در این مجمع (10 اکتبر) را خواهد داد و آن ها نیز حق رای خواهند داشت.

از زمان دومین شورای واتیکان و نشست های مربوط به دهه 1960 که موجب مدرن سازی کلیسا شد، پاپ ها، اسقف های دنیا را برای چند هفته جهت بحث و رایزنی پیرامون موضوعات خاص به رم دعوت می نمایند.

سرانجام این نشست ها، اسقف ها به پیشنهادات خاصی رای می دهند و آن را به پاپ ارائه می دهند. زنان کاتولیک مدتهاست که تقلیل نقش زن را مورد انتقاد قرار داده اند؛ اما این بار تغییرات پاپ را به عنوان اقداماتی در جهت درست تحسین می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2336

به "پاپ برای اولین بار به زنان در نشست اسقف ها حق رای داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "پاپ برای اولین بار به زنان در نشست اسقف ها حق رای داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ برای اولین بار به زنان در نشست اسقف ها حق رای داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید