همکاری ایران و اندونزی در حوزه فناوری اطلاعات گسترش می یابد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، دسرا پرچایا معاون وزیر امور خارجه به همراه سفیر اندونزی در ایران با مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل به عنوان مسئول کمیسیون مشترک مالی با اندونزی، دیدار کرد.

همکاری ایران و اندونزی در حوزه فناوری اطلاعات گسترش می یابد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

محتشمی در این دیدار با اشاره به اینکه روابط دو کشور مسلمان ایران و اندونزی در سطح بسیار خوبی است، اضافه نمود : اراده مسئولان، گسترش همکاریهای بین این دو کشور مسلمان است.

وی با بیان اینکه روابط تجاری بین دو کشور به سطح بالاتری رسیده است، گفت: اما این حجم روابط با انتظارات هدفگذاری شده توسط رهبران دو کشور فاصله دارد و باید گسترش یابد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل ، روابط بانکی را از جمله این همکاری ها دانست و تاکید نمود : همکاری ها در حوزه نفت و گاز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدوارم مذاکرات دو طرف در این زمینه به نتایج مطلوبی برسد.

وی با اشاره به حضور و فعالیت شرکت مپنا در کشور اندونزی، توضیح داد: در بخش انرژی همکاری خوبی بین دو کشور وجود دارد و امیدواریم همکاری های دو کشور در زمینه ساخت نیروگاههای برق نیز افزایش یابد.

محتشمی به مذاکراتی که در زمینه نهایی کردن موافقتنامه تعرفه های ترجیهی در حال اجرا است اشاره نمود و گفت : کاهش تعرفه ها موجب افزایش مبادلات تجاری دو کشور خواهد شد.

وی از مشخص تاریخ برگزاری اجلاس کمیسیون های مشترک دو کشور در تهران در چند ماه آینده اطلاع داد و اضافه نمود : در این اجلاس موضوعات مختلف برای همکاری های دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 333

به "همکاری ایران و اندونزی در حوزه فناوری اطلاعات گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و اندونزی در حوزه فناوری اطلاعات گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید