هشتمین جشنواره شعر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم پایانی شعر خوزستان که امروز دوشنبه 23 فروردین در سالن اجتماعات این اداره کل به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، گفت: آدم های بزرگی در حوزه شعر و ادبیات داریم که باید قدر آنها را بدانیم و در نشست ها و جلسات ادبی از آنها دعوت کنیم و نباید آنها به فراموشی سپرده شوند.

هشتمین جشنواره شعر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

محمد جوفرایند با بیان اینکه استان خوزستان در حوزه شعر فارسی و عربی حرف برای گفتن دارد، بیان نمود: اشعار ملافاضل سکرانی و رازی فیصلی از شعرای عرب استان خوزستان در کشورهای عربی خوانده می شوند.

وی با اشاره به جشنواره شعر استانی اضافه کرد: هشتمین جشنواره شعر استانی چند دوره تعطیل بود که با عنایت خداوند چند سال اخیر چراغش روشن شده و در حال برگزاری است.

جوفرایند ادامه داد: چند سال اخیر جشنواره شعر همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می شد و فضای خوبی ایجاد می کرد و استقبال از آن خوب بود؛ اما شرایط کرونا ما را به این سمت و سو کشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در بین هنرها، شعر صندلی خاص و ویژه ای دارد، توضیح داد: دنیا با کلام شروع شد و ارتباط بین خداوند و انسان با کلام شکل می گیرد. نزدیکترین نوع هنر به ارتباط خدا با انسان، هنر شعر است.

وی گفت: در جشنواره هشتم ظرفیت ها و رویش های اخیر شعر خوزستان حضور دارند.

در ادامه رضا بختیاری اصل نماینده هیات داوران بیانیه داوران این دوره از جشنواره را قرائت و به نکاتی در این بیانیه اشاره نمود و گفت: در شعرهای این دوره رگه های واقعه مهم جنگ تحمیلی خود را نشان داده است و شاعرانی چند به آن پرداخته اند.

وی اضافه کرد: شعرهای شرکت کننده در این همایش غیر از معدودی، از فرایند کلی شعر فضای مجازی که همان دلنوشته نویسی و ساده انگاری است، دور بوده اند.

بختیاری اصل ادامه داد: ساختار و فرم و اجتماع و در پاره ای شعرها حدیث نفس برجسته بوده و بوم گرایی نیز در بخشی از شعرها به نمایش گذاشته شده است.

داور هشتمین جشنواره شعر استان خوزستان توضیح داد: شعر جوان خوزستان مانند پیشکسوتان باید این نکته را بداند که ادبیات بی حواشی و در خلوت خلاقه شکل می بندد و بند ناف خود را نباید از فرهنگ و اسطوره و شعر گرانقدر هزارساله فارسی قطع کند. این مهم با مطالعه شکل می بندد.

هیات داوران با معرفی برگزیدگان جشنواره در بخش کلاسیک، جمال پناهی نژاد،علی کاظمی و الهام علی پور و در بخش سپید، بهزاد بهادری، محمد جانبازان و اکبر آزادپور را به عنوان برگزیدگان جشنواره بدون اولویت شناختند.

و داود جوانی، سیداسماعیل شریف هاشمی شایسته تقدیر بخش کلاسیک و احمد تمیمی و ندا ذات به عنوان شایسته تقدیر بخش آزاد معرفی شدند.

همچنین در بخش کتاب (سپید) از میثم خالدیان و سیدعلیرضا شفیعی در بخش کلاسیک تجلیل شد.

در این مراسم علی کاظمی، الهام علی پور، اکبر آزادپور و سیدعلیرضا شفیعی شعرخوانی کردند و زیبا صالح پور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان به عنوان مهمان حضور داشت.

یادآوری می گردد: بهزاد زرین پور، مهرنوش قربانعلی و رضا بختیاری اصل داوران بخش شعر آزاد جشنواره و غلامرضا طریقی، عبدالحمید ضیایی و کبری موسوی قهفرخی داوران بخش شعر موزون بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1686

به "هشتمین جشنواره شعر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین جشنواره شعر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید