نخستین کتاب کاربرد هوش مصنوعی برای مهندسی نفت در انتشارات الزویر به چاپ رسید

به گزارش مجله گرافیک، عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان همراه با جمعی از محققان پیروز به چاپ نخستین کتاب در زمینه کاربرد سیستم های هوشمند در مهندسی نفت در انتشارات الزویر به زبان انگلیسی شد.

نخستین کتاب کاربرد هوش مصنوعی برای مهندسی نفت در انتشارات الزویر به چاپ رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

عبدالحسین همتی سراپرده عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران درباره چاپ نخستین کتاب کاربرد هوش مصنوعی در مهندسی نفت در انتشارات الزویر بیان نمود: هدف از نوشتن این کتاب نبود مرجعی در حوزه کاربرد روش های هوشمند در مهندسی نفت بود.

همتی ادامه داد: حدود 10 سالی است که در این زمینه تحقیق می کنم و با وجودی که این حوزه، یکی از موضوعات تحقیقاتی در سرتاسر جهان به ویژه آمریکا، کانادا و اروپاست، اما کتاب مرجعی نه فارسی و نه انگلیسی برای دانشجویان و اساتید وجود ندارد و همین امر موجب شد که به فکر نوشتن این کتاب بیفتم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان به همراه سه همکار خود آیدین لارستانی، کارشناس ارشد دانشگاه باهنر، عمار از اساتید الجزایر و ساسان حاجی رضایی، دانشجوی دکتری دانشگاه پرینستون آمریکا، پروپوزالی در خصوص این کتاب نوشت و آن را برای الزویر (Elsevier)، معتبرترین انتشارات کتاب جهان در رشته مهندسی نفت، فرستاد، وی در این باره مطرح نمود: این انتشارات معمولا براساس رزومه افراد و میزان تخصص آن ها پروپوزال ها را آنالیز می نماید و بر این اساس اجازه چاپ کتاب را صادر می نماید.

به گفته وی، از زمان درخواست تا به مرحله رسیدن چاپ کتاب حدود دو سال طول کشیده و سعی شده به غیر برای رشته مهندسی نفت، مدل ها و روش های آن برای رشته های دیگر نیز حتی مباحث قضایی و پزشکی کاربرد داشته باشد.

همتی توضیح داد: این کتاب در حال حاضر 320 دلار قیمت گذاری شده و اولین و تنها کتاب در زمینه مهندسی نفت به شمار می رود که استادان نفت دانشگاه های ایران پیروز به چاپ در انتشارات الزویر شده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان در خصوص نسخه فارسی این کتاب گفت: در حال حاضر حق حق نشر رااز انتشارات گرفته ایم و اگر قرار باشد که نسخه فارسی آن را نیز به چاپ برسانیم، قیمت آن بالاتر می گردد. با این همه سعی داریم که خودمان مباحث مربوط به این کتاب را به زبان فارسی هم به نگارش درآوریم تا اساتید و دانشجویان خودمان نیز از آن استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که عبدالحسین همتی سراپرده هم اکنون هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان است. وی همچنین در دانشگاه جیلین چین به عنوان استاد وابسته و در دانشگاه دای تان ویتنام به عنوان پژوهشگر میهمان مشغول فعالیت است. او پیش از این نیز در دانشگاه کلگری کانادا به عنوان پژوهشگر میهمان حضور داشته است. همتی مقاطع کارشناسی و دکتری خود را در رشته مهندسی نفت در دانشگاه امیرکبیر سپری نموده و درجه کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت نموده است. وی در پنج ژورنال معتبر بین المللی به عنوان داور ممتاز انتخاب شده است. همتی بیش از 95 مقاله ژورنال، چندین مقاله کنفرانسی و یک اختراع به ثبت رسانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1312

به "نخستین کتاب کاربرد هوش مصنوعی برای مهندسی نفت در انتشارات الزویر به چاپ رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کتاب کاربرد هوش مصنوعی برای مهندسی نفت در انتشارات الزویر به چاپ رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید