میرزایی: توقع ما از اروپا باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد

به گزارش مجله گرافیک، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها این توان را دارند که مانع شکل گیری اجماع بین المللی علیه ایران شوند اما اینکه انتظار داشته باشیم که اروپا بتواند وعده هایی که آمریکا در برجام داده است را اجرایی کند بعید بنظر می رسد.

میرزایی: توقع ما از اروپا باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با اینکه اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی تواند برجام را حفظ کند، گفت: ایران از ابتدا تمام کوشش خود را برای حفظ برجام به کار گرفت و در یکسال اخیر و بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا فرصت داد تا در راستای اجرای تعهدات خود گام بردارد و اروپایی ها نیز کوشش خود را به کار گرفتند تا تعهدات برجامی خود را اجرا نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما واقعیت این است که اجرایی شدن تعهدات برجامی از توان اروپایی ها خارج است و در عمل نیز آن ها با محدودیت هایی روبه رو هستند. اروپایی ها از لحاظ سیاسی می توانند حامی جمهوری اسلامی بوده و یک دلگرمی برای سایر کشورها برای ادامه همکاری های خود با ایران باشند اما از همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد برای مسئولان ما روشن بود که اروپایی ها توان اجرایی کردن تمام تعهدات برجام را ندارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس توضیح داد: می توان در قبال ناتوانی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی دو واکنش نشان داد. اول اینکه بدون توجه به منافع ملی به اروپا پشت نموده و راه خود را پیش بگیریم و یا اینک به واقعیت های جامعه بین الملل توجه نموده و به دنبال آسیب شناسی و پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از وضع کنونی باشیم.

وی در ادامه تاکید نمود: باید به دیپلماسی میدان دهیم و سر هر مسئله فورا انگشت را به سمت وزارت خارجه و دیپلماسی نگیریم. اروپایی ها این توان را دارند که مانع شکل گیری اجماع بین المللی علیه ایران شوند اما اینکه انتظار داشته باشیم که اروپا بتواند وعده هایی که آمریکا در برجام داده است را اجرایی کند بعید بنظر می رسد. توقع ما از اروپا نیز باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 420

به "میرزایی: توقع ما از اروپا باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزایی: توقع ما از اروپا باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید