معروف ترین کاخ های پکن در کشور چین

به گزارش مجله گرافیک، کاخ های پکن

معروف ترین کاخ های پکن، بناهای اسرارآمیز با معماری خیره کننده و منحصر به فرد هستند که در طول تاریخ چین باستان، نمادی از زندگی امپراطورها و خاندان سلطنتی را به نمایش گذاشته اند. تماشای کاخ های امپراطوری، معبدهای زیبا و تمام بناهایی که در طول تاریخ چین به خاندان سلطنتی در دوره های مختلف تعلق داشته است، یکی از جاذبه های گردشگری چین محسوب می گردد. شهر پکن، پایتخت کشور چین نیز در نوع خود، دارای معماری بی نظیری می باشد. کاخ های پکن، زیباترین جاذبه های گردشگری چین در پایتخت در معرض نمایش قرار داده اند. تا خاتمه این مطلب همراه باشید تا شما را با معروف ترین کاخ های شهر پکن آشنا کنیم.

معروف ترین کاخ های پکن در کشور چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

قصر تابستانی پکن

یکی از معروف ترین کاخ های پکن با عنوان قصر تابستانی شناخته می گردد. این قصر سلطنتی، یک باغ امپراطوری در شهر پکن است که برای اولین بار در سال 1750 ساخته شد. این قصر سلطنتی در اثر جنگ هایی که در سال 1860 رخ داد، تخریب شد اما مجدداً در سال 1886 مورد بازسازی نهاده شد. معماری باغ امپراطوری در قصر تابستانی پکن، یک چشم انداز از معماری چینی است.

مناظر طبیعی، چشمه های آب، راهروها، سالن های مختلف، عمارت کاخ، پل ها و معبدها در قصر تابستانی به صورت ترکیبی با معماری بسیار زیبا، یک مجموعه هماهنگ و با ارزش را از نظر زیبایی شناختی و فرهنگی در شهر پکن به نمایش گذاشته اند.

این قصر، جزو معروف ترین کاخ های پکن به شمار می رود. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران خارجی از این کاخ سلطنتی دیدن می نمایند.

ارزش تاریخی و فرهنگی قصر تابستانی به عنوان یکی از کاخ های پکن به اندازه ای است که دولت چین، سرمایه گذاری هایی را برای حفاظت از محیط طبیعی کاخ با استفاده از برنامه ریزی های شهری انجام داده است. بعضی از فضاهای این کاخ باستانی به عنوان یک مجموعه تاریخی به نمایش درآمده اند. از تکنیک ها و فناوری های جدید نیز برای نگهداری از اموال و اطلاعات باستانی در این مکان بهره گرفته شده است. اگر به شهر پکن سفر کردید، بازدید از قصر تابستانی را از قلم نیاندازید.

شهر ممنوعه پکن

یکی دیگر از معروف ترین کاخ های پکن، منطقه ای است که با نام شهر ممنوعه شهرت یافته است. شهر ممنوعه به عنوان قلب طلایی چین شناخته می گردد. این شهر در سال 1420 در دوران امپراتوری سلسله مینگ با معماری بسیار زیبا و پیشرفته ساخته شده است. این کاخ امپراتوری یکی از نمادهای فرهنگ و تمدن در چین باستان به شمار می رود. شهر ممنوعه به عنوان یکی از پنج کاخ معروف در دنیا شناخته شده است و هم اکنون بزرگترین کاخ های پکن محسوب می گردد.

برای بازدید از شهر ممنوعه در شهر پکن به دو تا سه ساعت زمان احتیاج دارید تا بتوانید از تمام قسمت ها به طور کامل لذت ببرید. ساعات بازدید از کاخ امپراتوری شهر ممنوعه، ساعت هشت و نیم صبح تا پنج و نیم بعد از ظهر است. روزهای دوشنبه، بازدید از شهر ممنوعه امکان پذیر نیست. برای ورود به این کاخ سلطنتی باید بلیت تهیه کنید. آنچه در شهر ممنوعه به عنوان یکی از کاخ های پکن قرار گرفته است، شامل نشانه هایی از زندگی سلطنتی، صنایع دستی، کارهای هنری ارزشمند و باغ های مربوط به دوران کهن است.

حدود 14 سال طول کشید تا شهر ممنوعه ساخته گردد. فرایند ساخت کاخ از سال 1406 شروع شده و تا سال 1420 طول کشیده است. برای ساخت معماری این بنای جذاب بیش از یک میلیون کارگر و بیشتر از 100 هزار معمار و هنرمند به کار مشغول بوده اند. شهر ممنوعه در دوران مختلف تاریخ، محل امپراطوری 24 امپراطور بوده است؛ از این 24 امپراطور، 14 نفر مربوط به سلسله مینگ و 10 نفر مربوط به سلسله کینگ بوده است.

معبد بهشت - باغ سلطنتی بهشت

یکی از کاخ های پکن به عنوان معبد بهشت یا کاخ سلطنتی بهشت شناخته می گردد. این کاخ امپراتوری با معماری بسیار زیبا در شهر پکن در منطقه چونگ وِن قرار گرفته است. معبد بهشت یا کاخ سلطنتی بهشت در دوران امپراطوری مینگ در سال های 1368 تا 1644و در دوران امپراتوری کینگ، از سال 1644 آسان 1911 ، محل سکونت خاندان امپراطوری بوده است. جشن های سلطنتی در دوران این امپراتوری ها در کاخ امپراطوری بهشت برگزار می شده است.

معبد بهشت یک شاهکار باستانی از تمدن کشور چین در شهر پکن را به نمایش می گذارد. این کاخ سلطنتی در دوران امپراتوری مینگ تا حدودی مورد بازسازی نهاده شده است. در سال 1988 این مکان به عنوان یک پارک سلطنتی، نمادی از فلسفه، تاریخ و تمدن چین باستان را به نمایش می گذاشته است. اگر به شهر پکن سفر کنید، سبک معماری معبد بهشت، مفهوم فرهنگی و تمدن سرزمین های شرقی را به شما نمایان می نماید. برای بازدید از این کاخ سلطنتی باید بلیت ورودی تهیه کنید. به وسیله ایستگاه های مختلف اتوبوس در مناطق مختلف شهر پکن می توانید به سمت این جاذبه گردشگری حرکت کنید. حدود 2 ساعت برای تماشای تمام کاخ امپراتوری کافی می باشد.

موزه کاخ

یکی دیگر از کاخ های پکن که جزو جاذبه های گردشگری چین برای توریست ها و گردشگران قرار گرفته است، با عنوان موزه کاخ شناخته می گردد. این بنای تاریخی در سال 1925 ساخته شده است. موزه کاخ به عنوان یک کاخ سلطنتی برای خاندان سلطنتی و امپراتوری کینگ به شمار می رفته است. آنچه در ساخت موزه کاخ از نظر معماری و هنر به کار گرفته شده ترکیبی از مهمترین شیوه های هنر و معماری، چیزی شبیه به شهر ممنوع می باشد.

در ساخت موزه کاخ از هنرهای مشرق زمین نظیر نقاشی ها، خوشنویسی، سرامیک، اشیای عتیقه و باستانی از دوران سلطنتی و غیره استفاده شده است. همین عوامل موجب شده اند موزه کاخ به عنوان یکی از کاخ های پکن مورد توجه بسیاری از مردم دنیا در کشور چین قرار داشته باشد.

به دلیل اهمیت موزه کاخ به عنوان یکی از معروف ترین کاخ های پکن، سازمان میراث دنیای یونسکو در سال 1961 این مکان را مورد توجه قرار داد و به عنوان یک مکان حفاظت شده معرفی کرد ؛سپس در سال 1987، این کاخ سلطنتی در فهرست آثار ارزشمند دنیای ثبت شد.

موزه کاخ یکی از کاخ های پکن در مرکز شهر پکن قرار گرفته است. بنای اصلی این کاخ در دوران امپراتوری مینگ پایه گذاری شد و حدود 20 سال بعد، ساخت آن به خاتمه رسید. سکونت خاندان امپراطوری کینگ نیز در این بنا در دوران مختلف امپراتوری به ثبت رسیده است.

ساختمان موزه کاخ در فضایی به وسعت بیش از 163 هزار متر مربع ساخته شده است. در تمام کاخ های امپراطوری می توان مجسمه ها و آثار باستانی را از امپراتورهای زمان های گذشته مشاهده کرد. مجموعه آثاری که در ساختمان موزه کاخ در معرض تماشای توریست ها و گردشگران قرار گرفته است شامل مجموعه های هنری، خوشنویسی، اشیای باستانی، سنگ های گرانبها، مجسمه هایی از امپراتورها، اسناد تاریخی، کتاب های قدیمی، اشیای سفالی و سرامیک ها و نقاشی می باشد. اگر شما هم به شهر پکن سفر کردید بازدید از کاخ های پکن را در برنامه گردشگری روزانه قرار دهید.

معروف ترین کاخ های پکن، مجموعه ای ارزشمند و باستانی هستند که تمدن 5 هزار ساله چین باستان را در دوران مختلف تاریخ به نمایش می گذارند. تورهای گردشگری کشور چین با اهداف آشنایی با تمدن مشرق زمین در فصل های مختلف سال در اختیار گردشگران عزیز قرار گرفته است.

منبع: دلتابان
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 250

به "معروف ترین کاخ های پکن در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین کاخ های پکن در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید