معرفی فیلم Marlowe؛ صدمین فیلم لیام نیسون

به گزارش مجله گرافیک، فیلم مارلو (Marlowe) جدیدترین اثر از لیام نیسون به شمار می رود. او در این فیلم نقش شخصیتی به نام فیلیپ مارلو را بازی می نماید که بر اساس شخصیتی خیالی ساخته ریموند چندلر است. فیلم مارلو بر اساس رمانی به نام The Black-Eyed Blonde نوشته جان بانویل و محصول سال 2014 میلادی است و سکان کارگردانی آن را نیل جردن در دست دارد. فیلم نامه اقتباسی این اثر نئو نوآر و جنایی را نیز ویلیام موناهان قلم زده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم تازه بپردازیم.

معرفی فیلم Marlowe؛ صدمین فیلم لیام نیسون

لیام نیسون در حرفه بازیگری نزدیک به 50 ساله خودش در نقش های متفاوتی بازی نموده که از جمله آن ها می توان به کارآگاه های سرسخت و باهوش را اشاره نمود. اما این فیلم تازه به عنوان صدمین فیلم کارنامه هنری لیام نیسون شناخته می گردد و همین نیز آن را به اثری بسیار خاص تبدیل نموده است.

عوامل سازنده فیلم Marlowe

شخصیت فیلیپ مارلو بر اساس کارآگاهی خیالی و کلاسیک ساخته شده به وسیله نویسنده و رمان نویس آمریکایی بریتانیایی ریموند چندلر است و رمان نویس ایرلندی ویلیام جان بانویل نیز در سال 2014 میلادی در رمان The Black-Eyed Blonde داستانی حول این شخصیت روایت کرد.

نویسنده برنامه جایزه اسکار ویلیام موناهان نیز وظیفه نگارش فیلم نامه اقتباسی این فیلم را برعهده داشته است. او بیشتر برای نوشتن فیلم نامه فیلم رفتگان (The Departed) ساخته مارتین اسکورسیزی، فیلم یک مشت دروغ (Body of Lies)، فیلم بلوار لندن (London Boulevard) و فیلم کافه امید (The Tender Bar) شناخته می گردد.

فیلمساز برنده جایزه اسکار ایرلندی نیل جردن سکان کارگردانی فیلم مارلو را در دست دارد. او بیشتر برای کارگردانی فیلم بازی گریه (The Crying Game) شناخته می گردد که به خاطر آن جایزه اسکار برترین فیلم نامه اوریجینال را بدست آورد. از جمله دیگر آثار کارنامه هنری وی نیز می توان به فیلم مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire)، فیلم پسر قصاب (The Butcher Boy)، فیلم سرانجام رابطه (The End of the Affair) و فیلم گرتا (Greta) اشاره نمود.

داستان فیلم Marlowe

اتفاقات فیلم مارلو در سال 1939 میلادی در لس آنجلس جریان دارد و داستان کارآگاهی به نام فیلیپ مارلو را روایت می نماید که زنی بلوند او را استخدام می نماید تا معشوقه سابقش را پیدا کند و همین نیز او را وارد یک بازی خطرناک عشق، خیانت و سیاست می نماید. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم مارلو بدین توضیح است:

فیلم مارلو اثری نئونوآر و جنایی به شمار می رود که اتفاقات آن در اواخر دهه سی میلادی جریان دارد و داستان آن نیز بر موضوع کارآگاهی به نام فیلیپ مارلو با بازی لیام نیسون است که به وسیله زنی ثروتمند با بازی دایان کروگر به خدمت گرفته می گردد تا معشوقه سابقش را پیدا کند. همین نیز باعث آشکار شدن شبکه ای از دروغ ها می گردد و مارلو نیز درگیر تحقیقاتی خطرناک و مرگبار می گردد.

بازیگران فیلم Marlowe

بازیگران برجسته و بااستعدادی در فیلم مارلو نقش آفرینی می نمایند و همین نیز آن را به اثری تماشایی تبدیل نموده است. لیام نیسون نقش اصلی این فیلم به نام فیلیپ مارلو را بازی می نماید که صدمین فیلم وی به شمار می رود. لیام نیسون هجدهمین بازیگری به شمار می رود که نقش این کارآگاه را بازی می نماید.

از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می توان به دایان کروگر اشاره نمود که نقش زن ثروتمند و بلوندی به نام کلیر کاوندیش را بازی می نماید که از فیلیپ مارلو می خواهد تا معشوقه سابقش را پیدا کند. بازیگر برنده جایزه اسکار جسیکا لانج نیز در این فیلم نقش ستاره ای هالیوودی و مادر کلیر به نام دوروتی کاوندیش را بازی می نماید.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم مارلو نقش آفرینی می نمایند نیز می توان به آلن کامینگ، دنی هاستون، آدوال آکینیو اگباج، فرانسیوس آرنود، ایان هارت، دنیلا ملکیور، کولم مینی، پاتریک مولدون و سینا کرسلیک اشاره نمود.

تاریخ اکران فیلم Marlowe

فیلم مالرو در سال 2022 میلادی در هفتادمین جشنواره فیلم سن سباستین به روی پرده سینماها آمده بود و حالا قرار است در تاریخ 15 فوریه سال 2023 میلادی (چهارشنبه 26 بهمن 1401) به صورت جهانی اکران گردد.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2303

به "معرفی فیلم Marlowe؛ صدمین فیلم لیام نیسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Marlowe؛ صدمین فیلم لیام نیسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید