معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در عمان

به گزارش مجله گرافیک، طبیعت گردی در عمان | Hiking In Oman

چه حسی دارد اگر در جایی از دنیا باشید که کوه هایی ماجراجویانه در اطراف شما باشد و در آن غرق شوید؟ نفس گیر است نه؟ خب می توانیم این مژده را به شما بدهیم که عمان با تمام کوه ها و صخره های جنجالی اش هر آنچه که از یک طبیعت منحصر به فرد می خواهید را به شما ارائه می دهد. طبیعت گردی در عمان در کنار بازدید از سواحل و جاذبه های تاریخی و فرهنگی دیگرش، شما را عاشق این کشور خواهد نمود. خبرنگاران در ادامه بهترین مسیرهای طبیعت گردی در عمان را آورده است؛ با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

جبل اخضر | Jebel Akhdar

این منطقه که به معنی کوه های سبز است، یکی از چشم نوازترین بخش رشته کوه های حجر در استان داخلیه عمان است. با اینکه بیشتر این منطقه صخره ای و با سنگ پوشیده شده اما رطوبت آن برای رونق کشاورزی کافی است و همین هم باعث گذاشتن این نام بر این کوه ها شده است. این کوه ها سکونتگاه قومی در عمان به نام الریامی است که با ساختن خانه های روستایی و کشاورزی در کوه ها در این منطقه مانده اند. در سال 2011 این کوه ها به دلیل تنوع زیستی خاصی که داشتند به عنوان یک منطقه حفاظت شده شناخته شدند.

مجلس الجن | Majlis Al Jinn

غار مجلس الجن که به معنی محل تجمع جن هاست حدودا 1380 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. این غار بزرگترین غار شناخته شده روی زمین است که پایه آن مساحتی حدودا برابر با 11 زمین فوتبال را در نظر می گیرد. تنها راه دسترسی به غار به وسیله سه حفره در بالای آن است که به دلیل بارش باران در پوشش سنگ آهکی غار تشکیل شده است. عمانی هایی که در این منطقه زندگی می نمایند به این دلیل به اینجا مجلس الجن می گویند که اعتقاد دارند که جن های زیادی در این غار زندگی می نمایند.

دهانه ورودی غار در ژوئن 1983 توسط دو شخص به نام دو شخص آمریکایی کشف شد و بعد از آن این غار به عنوان بخشی از برنامه تحقیقاتی کارست به نام PAWR استفاده شد.

وادی شاب | Wadi Shab

وادی شاب که در استان شرقیه عمان واقع شده یکی از معروف ترین دره هایی است که برای طبیعت گردی در عمان محبوبیت دارد. بازدیدنمایندگان محلی و بین المللی از آبشار وادی و غار آن، حوضچه های طبیعی و مزارع پلکانی آن بسیار لذت می برند. وادی شاب حتی آن هایی که خیلی طبیعت گردی و پیاده روی را دوست ندارند با استخرهای فیروزه ای، آبشارها و گیاهان زیبا پاداش می دهد. در حالی که شنا در استخرهای پایین تر ممنوع است (آنها یک منبع آب آشامیدنی هستند)، فرصتی برای شنا کردن دائمی در بالادست وادی وجود دارد، جایی که می توانید در یک غار پنهان شده شنا کنید.

وادی بنی عوف | Wadi Bani Awf

یکی دیگر از دره های معروف طبیعت گردی در عمان وادی بنی عوف در استان داخلیه است. این دره از یک کانیون بزرگ آغاز می گردد و به خاطر صخره های سنگ آهکی و مزارع لیمو، خرما و عنبه اش معروف می باشد. این دره جریان آبی در آن در تمام سال روان است و زمانی که باران می بارد، ریزش قطره ها از دیواره های صخره ای آن، بسیار چشم گیر هستند. طی یک سفر یک روزه می توانید به طاق سنگی (شکافی در صخره ها در کیلومتر 17 وادی بنی عوف) برسید و برگردید.

گلوگاه مار | Snake Gorge

گلوگاه اسنیک یا مار یکی از راستاهای طبیعت گردی در عمان است که دارای صخره هایی خاص، حوضچه های آب و سرسره های آبی طبیعی است. اینجا راه باریکی بین دو کوه است. یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که می توانید در اینجا انجام دهید شیرجه از روی صخره های کوتاه در حوضچه های آبی است. البته این گلوگاه برخی مواقع به خاطر اینکه منطقه ای سیل آسا است خطرناک می باشد؛ در سال 1996، چند شخص به خاطر سیل در این منطقه غرق شدند.

جبل شمس | Jebel Shams

جبل شمس یا کوه خورشید یکی دیگر از بخش های رشته کوه های حجر در داخلیه عمان است. بلندترین کوه کشور در این منطقه قرار گرفته است که دارای دو قله شمالی و جنوبی است. از بالای جبل شمس می توانید نمای زیبایی را از وادی غول داشته باشید که درسته در کنار آن واقع شده است. وادی غول که در زبان محلی به گرند کنیون عربی معروف است که در آن صخره های عمودی که تا 1000 متر و بیشتر هم می رسند وجود دارد. این منطقه بسیار زیباست و عکاسی در آن یکی از جالبترین فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید.

  • قله شمالی: این قله دقیقا بلندترین قله است که ارتفاع آن حدودا 3009 متر تخمین زده شده است.
  • قله جنوبی: جبل شمس قله دیگری دارد که به قله جنوبی معروف است که تنها توسط ماشین های چهار دیفرانسیل قابل دسترسی است که به عنوان راستا شماره 3 شناخته می گردد. ارتفاع این قله حدودا 2997 متر است.

وادی صحتان | Wadi Sahtan

این وادی برای طبیعت گردان و طبیعت دوستان بسیار جذاب است زیرا در آن پر از ویلاهای دوست داشتنی، باغ و راستاهای هیجان انگیز است و برای همه با هر سلیقه ای چیزی دارد. در اینجا روستایی به نام Yasab است که راستای بسیار زیبا به سمت آن وجود دارد که یکی از دلایلی است که طبیعت گردان عاشق آن می شوند. معمولا آن هایی که آفرود سوار هستند از این راستا استفاده می نمایند زیرا راه چندان جالبی ندارد و برای ماشین های معمولی کمی سخت است. جاده ای که به این روستا می خورد کاملا شیب دار است اما مناظر اطراف آن به قدری جذاب هستند که اصلا از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد.

طبیعت گردی در عمان در این منطقه می تواند با صخره نوردی از دیواره کوه ها همراه گردد، اما در کل بیشتر افرادی که جذب این منطقه می شوند، آفرود سوارانی هستند که علاوه بر دیدن مناظر جذاب می توانند از شیب های تند وادی صحتان بالا روند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 538

به "معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین مسیرهای طبیعت گردی در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید