معرفی اپلیکیشن Drops؛ یادگیری زبان با بازی و تفریح

به گزارش مجله گرافیک، این روزها که بحث یادگیری زبان داغ تر از همواره شده، خیلی ها در کنار رفتن به کلاس زبان ترجیح می دهند برای تقویت دایره لغات خود از اپلیکیشن های موبایل یاری بگیرند. اپلیکیشن Drops که امروز با آن آشنا می شوید ابزاری فوق العاده برای کسانی است که می خواهند به طور موازی چند زبان مختلف را یاد بگیرند و دایره لغات خود را تقویت نمایند.

معرفی اپلیکیشن Drops؛ یادگیری زبان با بازی و تفریح

Drops مبنای کارش را روی بازی و تفریح (به اصطلاح گیمیفیکیشن) قرار داده و کاری نموده که برای یادگیری چند زبان مختلف به طور هم زمان اشتیاق داشته باشید. می پرسید چطور؟ کافی است فقط ده دقیقه پای این اپلیکیشن وقت بگذارید تا دیگر نتوانید رهایش کنید.

اپلیکیشن Drops در حال حاضر بیش از 45 زبان را پشتیبانی می نماید، از انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و اسپانیایی گرفته تا زبان های کمتر مرسومی مثل چینی، کره ای، ایسلندی و حتی زبان مادری ما، فارسی! همان طور که بالاتر اشاره شد، مبنای کار این اپلیکیشن آموزش زبان با بازی و تفریح است. به طور مثال، وقتی زبان فرانسوی را برای یادگیری انتخاب کنید، اپلیکیشن در درس های 5 دقیقه ای کوشش می نماید که کلمات مهم این زبان را به شما آموزش بدهد.

برای این کار هم دسته بندی ها و سطح های مختلفی وجود دارد. مثلا در زبان فرانسوی می توانید برای آغاز به سراغ دسته سلام و احوال پرسی و کلمات ضروری روزمره بروید. Drops هر کلمه ای که به شما یاد می دهد را چندین و چندین بار در بازی ها و شکل های مختلف تکرار می نماید. مثلا فرض کنید در زبان فرانسه Oui به معنای بله است.

Drops به غیر از اینکه مفهوم این کلمه را به وسیله شکل و مصورسازی وارد ذهنتان می نماید، چندین و چند دفعه دیگر با سؤالات جای خالی، چهارگزینه ای، سوایپ کردن کلمات، جابه جا کردن حروف و… این کلمه را از شما می پرسد تا مطمئن گردد آن را یاد گرفته اید. حالا همین فرایند را برای همه کلمات دیگر هم تصور کنید تا ببینید اپلیکیشن چقدر می تواند در یادگیری زبان برایتان مؤثر ظاهر گردد.

اپلیکیشن Drops برای یاد دادن کلمات محدودیت 5 دقیقه ای دارد. البته این محدودیت تصمیم سازندگان اپلیکیشن بوده چرا که باور دارند روزی 5 دقیقه تمرین کردن، هم آدم را خسته نمی نماید و هم باعث می گردد برای ادامه و استمرار در یادگیری اشتیاق داشته باشد. اگر چند هفته ای با اپلیکیشن مشغول باشید هم متوجه چنین موضوعی می شوید و مطمئنا با سازندگانش موافقت می کنید.

به غیر از تمرین های مینیمال زبان و یادگیری کلمات با بازی و تفریح، یک نقطه قوت دیگر Drops امکان یادگیری چندین زبان به طور موازی است. البته در نسخه رایگان برای این کار محدودیت دارید اما در صورت استفاده از نسخه کامل (که به صورت مادشده در اینترنت هم می توانید پیدا کنید) این محدودیت از سر راهتان برداشته می گردد و می توانید به طور هم زمان مثلا 4 زبان مختلف را یاد بگیرید. عالی نیست؟

جالب است که Drops در آپدیت های اخیرش گویش های مختلف زبان ها را هم اضافه نموده. یعنی به طور مثال می توانید از بین اسپانیایی اروپایی و اسپانیایی آمریکای لاتین، یا بین انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی با لهجه آمریکایی جای انتخاب هم داشته باشید.

به غیر از این ها، Drops مسابقات سرعتی هم دارد که باعث می گردد بتوانید مهارت های زبانی خود را به چالش بکشید و سرعتتان در به یاد آوردن معانی کلمات محک بزنید. در مجموع، همه این ها دست به دست هم داده اند که از Drops یک اپلیکیشن عالی برای آموزش زبان بسازند. جالب است بدانید که همه این عوامل در کنار هم باعث شدند که Drops در سال 2018 به اسم اپلیکیشن برتر سال گوگل پلی انتخاب گردد.

با این وجود، اپلیکیشن Drops فقط برای تقویت دایره لغات کاربرد دارد و به مباحث گرامری و مهارت های صحبت کردن و نوشتن نپرداخته است. بنابراین نباید به آن به چشم یک اپلیکیشن آموزش زبان کامل نگاه کنید و فقط باید آن را ابزاری ببینید که می تواند مکمل خوبی برای یادگیری زبان و تشویق کننده شما برای ادامه این موضوع باشد.

با این دیدگاه حتم داشته باشید که از این اپلیکیشن لذت خواهید برد. Drops برای پلتفرم های اندروید و iOS به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه ای منتشر شده و یکی از مجذوب کننده ترین اپ های آموزش زبانی است که می توانید این روزها در گوشی تان داشته باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1904

به "معرفی اپلیکیشن Drops؛ یادگیری زبان با بازی و تفریح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Drops؛ یادگیری زبان با بازی و تفریح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید