مراغه مستعد تبدیل به قطب گردشگری شمال غرب

به گزارش مجله گرافیک، شهرستان مراغه می تواند با استفاده از ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی به قطب گردشگری و اقتصادی در شمال غرب کشور تبدیل شود.

مراغه مستعد تبدیل به قطب گردشگری شمال غرب

حمید شکری، فرماندار مراغه، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری و طبیعی در این شهرستان بیان نمود که شهرستان مراغه دارای 530 اثرتاریخی و گردشگری ثبت شده است که می توان مراغه را به قطب گردشگری در شمال غرب کشور با استفاده از این پتانسیل تبدیل کرد.

شکری اضافه کرد:

زمینه برای ایجاد گردشگری در شمال غرب کشور با وجود آثار تاریخی و طبیعی در این شهرستان فراهم شده و همه دستگاه های اجرایی باید در این راستا و برای رسیدن به این هدف بزرگ که موجب رونق اقتصادی و گردشگری در این شهرستان خواهد شد همکاری های لازم را با سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان گفت که می توان این شهرستان را در منطقه با استفاده از ظرفیت های مهم بخش خصوصی و سرمایه گذاران به یک شهر گردشگری تبدیل کرد.

یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت شهری این شهرستان به گفته این مقام مسئول در حوزه گردشگری ایجاد مراکز گردشگری و اسکان برای مسافران بوده که باید دستگاه های اجرایی در راستای تبریز 2018 اقدامات لازم را انجام دهند.

شکری در ادامه سخنان خود گفت که کارگروه های تخصصی در این شهرستان می تواند زمینه را برای توسعه بخش گردشگری با جذب سرمایه گذار و در پی آن ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار را در این شهرستان با استفاده از حرکت های غیردولتی و غیرانتفاعی فراهم کند.

به گفته ایشان در این کارگروه های تخصصی و انجمن ها، بکارگیری رویکرد پروژه محور موجب تقویت سرمایه گذاران به مشارکت در طرح های گردشگری این شهرستان می شود.

توسعه گردشگری در مراغه براساس گفته ایشان نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی است

حمید شکری در ادامه با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری با مشارکت دستگاه های اجرایی و میراث فرهنگی در این شهرستان بیان نمود:

با هدف شناسایی نقاط مهم گردشگری و ایجاد و احداث مراکز خدماتی برای گردشگران در مراغه طرح جامع گردشگری تدوین می شود.

به گفته ایشان تدوین طرح جامع گردشگری، موجب تسریع بخشیدن به تعریف طرح های اولویت دار در این بخش از طریق هیئت امنا و کارگروه گردشگری در مرکز حمایت از سرمایه گذاری فرایند جذب سرمایه های داخلی و خارجی در این بخش می شود.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به ظرفیت های مهم گردشگری در این شهرستان بیان نمود که شهرستان مراغه دارای آثار تاریخی و گردشگری فراوانی بوده و توسعه آن نیازمند مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی و مردم است

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2140

به "مراغه مستعد تبدیل به قطب گردشگری شمال غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراغه مستعد تبدیل به قطب گردشگری شمال غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید