مراحل عمل لیفت بینی با نخ و همه چیز درمورد مزایا و معایب این عمل

به گزارش مجله گرافیک، لیفت بینی روشی است که از زیر بینی چند نخ مخصوص قابل جذب، زیر پوست بینی جاگذاری می گردد و ساختار طبیعی بینی نیز حفظ شده و برش و شکستن استخوان ندارد و آسیب نمی بیند. نخ در چند دقیقه بعد از بی حسی موضعی کار گذاری می گردد و با بالا کشیدن بینی و جلو کشیدن پوست ناحیه قوز بینی ظاهر بینی را مجذوب کننده می نماید و فرد مراقبت های بعد از جراحی را نخواهد داشت.

مراحل عمل لیفت بینی با نخ و همه چیز درمورد مزایا و معایب این عمل
لیفت بینی از روش های بدون جراحی بینی مدرن است، که برای مسائل و نواقصی چون قوز بینی انجام می شود. در طی سال های اخیر عمل زیبایی جز متدهای پیشرفته ای بوده که تحولی چشمگیر را در صنعت زیبایی ایجاد نموده است. ناگفته نماند بسیاری بیماری های جسمی (و نه زیبایی) با این روش به خروجی بهتری دست یافته اند.

لیفت بینی مانند سایر روش ها یک سری عوارض و آثاری را از خود جا می گذارد و بعد از عمل جراحی، معمولا بینی از حالت طبیعی خود خارج می شود. به جز این مواد، سایر عوارض بعد از عمل که احتیاج به مراقبت ها و دیگر مواردی که همواره با فرد خواهند بود. از دیگر شرایطی است که باید در ارتباط با آن ها خوب فکر کرد و سپس تصمیم گرفت.

لیفت بینی چیست؟

روشی است که از زیر بینی چند نخ مخصوص قابل جذب، زیر پوست بینی جاگذاری می شود و ساختار طبیعی بینی نیز حفظ شده و برش و شکستن استخوان ندارد و آسیب نمی بیند. نخ در چند دقیقه بعد از بی حسی موضعی کار گذاری می شود و با بالا کشیدن بینی و جلو کشیدن پوست ناحیه قوز بینی ظاهر بینی را مجذوب نماینده می کند و فرد مراقبت های بعد از جراحی را نخواهد داشت.

لیفیت بینی به طور گسترده برای تغییر بینی طراحی شده است، به طوری که باعث می شود که بیمار جوان تر شود. به خاطر همین در حال حاضر بیش تر مردم دنیا از این تکنیک استفاده می نمایند.

چرا لیفت بینی با نخ؟

خیلی از ما از ظاهر طبیعی بینی خود راضی نیستیم و همواره دوست داریم بینی خوش فرم تر و شکیل تری داشته باشیم تا به زیبایی چهره مان بی افزاییم. در گذشته، تنها راه زیباتر کردن بینی، عمل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی بود. اما اخیرا روش های غیر تهاجمی برای تغییر شکل بینی باب شده اند. شاید شما هم در خصوص فیلر های بینی شنیده باشید که یکی از راه های غیر تهاجمی شکل دهی به بینی است. اما یک روش غیر تهاجمی دیگر نیز برای تغییر کامتور بینی وجود دارد که لیفت بینی با نخ نام دارد.

مزایای لیفت بینی با نخ

در لیفت بینی با نخ، با حل شدن نخ های بسیار نازک PDO، کلاژن های نو و تار های بافتی نو تشکیل می شوند که منجر به محکم تر شدن و تثبیت فرم بینی خواهد شد. نتایج آن تا دو سال ماندگار است و فرایند آن، خطری برای بافت های عروقی ندارد.

نخ های پلی دی اکسانونِ قابل حل که برای لیفت بینی با نخ به کار می فرایند با بدن سازگارند و مسئله ای برای بدن ایجاد نمی نمایند. پزشک، نخ های PDO را به صورت افقی وارد پل بینی می کند، اما در خصوص نوک بینی، این نخ ها به صورت عمودی وارد می شوند. این نخ ها به عنوان داربست عمل کره و به فرم دهی بینی تان یاری می نمایند.

وقتی از فیلر برای لیفت بینی استفاده می شود، فیلر می تواند از جای خود حرکت نموده و مسائلی ایجاد کند. اما در لیفت بینی با نخ، چنین مسئله ای وجود ندارد و نخ ها متصل به هم باقی می مانند. موفقیت این درمان تا حدودی به نوع نخ و طول و ضخامت آن بستگی دارد.

دیگر مزایای لیفت بینی با نخ در مقایسه با جراحی تهاجمی بینی

از دیگر مزایای لیفت بینی با نخ می توان به این مورد اشاره نمود که در لیفت بینی با نخ، بافت ها و مخاط بینی دستکاری نمی شوند و درد سر های مراقبتی که در خصوص جراحی تهاجمی بینی مطرح است، در لیفت بینی با نخ وجود ندارد. بعلاوه شما می توانید در لیفت بینی با نخ، متناسب با سلیقه خودتان تنظیم کنید که نوک بینی تان چقدر بالا برود. در لیفت بینی با نخ، بیهوشی و طبیعتا عوارض آن وجود ندارد و طی بی حسی موضعی، نخ گذاری انجام می شود که حدود 15 دقیقه طول می کشد. در ضمن در لیفت بینی با نخ، صدای شما تو دماغی نمی شود و بینی تان تورم طولانی مدت نخواهد داشت و مسئله ای هم برای حس بویایی تان رخ نمی دهد.

آیا هر کسی مناسب تکنیک لیفت بینی است؟

خیر مانند جراحی بینی که هر بینی مناسب نیست یا ممکن است دچار پایین افتادگی مکرر پس از جراحی شود در لیفت با نخ هم بر اساس شرایط بینی ماندگاری و دفعات ترمیم فرق می کند.

شش ترمیم لیفت بینی معمولا بینی را به پایداری می رساند البته ممکن است باز هم بعد از شش جلسه با فاصله های بیشتری ترمیم لازم باشد. همچین هزینه های ترمیم که چند دقیقه بیشتر هم طول نمی کشند کمتر از جراحی بینی است. رفع قوز ماندگاری بیشتری از بالا بودن سر بینی دارد و در بینی های سر بالا افت کمتر از بینی های سر پایین داریم.

لیفت بینی با نخ یکی از روشهای نو غیر تهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می کند. هر بینی مناسب لیفت نیست و لمس و معاینه بینی جهت انتخاب به وسیله پزشک مهم است.

یکی از کاندیدهای لیفت با نخ می توانند کسانی باشند که قصد عمل جراحی دارند و می خواهند ببینند تغییر بینی به آنها می آید یا خیر . چون در این کار بینی سالم می ماند و در صورت خودداری از ترمیم بینی مجددا به حالت اولیه در می آید و فرد هر وقت دوست داشت بعد از نخ گذاری می تواند عمل کند.

لیفت بینی و انواع نخ های مورد استفاده

Mono filament

که به اختصار به آن پی دی او می گویند. نخ تک رشته ای است که خیلی اثرات لیفت ندارد.

PDO-COG

نخ کاگ، نخ تک رشته ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی ها باعث افزایش سطح تماس می شود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی بیشتر می شود و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می کند. این نخ گرانتر و موثرتر از بقیه انواع نخ است.

Polyglycolide

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست می شود. دوم اینکه این نخ به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آنهم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی، بیشتر می شود.

در مجموع این نخ ها 10 درصد بیشتر از نخ های دیگر التهاب ایجاد می نمایند و نتایج بهتری دارند

Hurricane

در این سیستم نخ به شکل مارپیچ کار گذاشته می شود. لذا به همین علت طول بیشتری از نخ داخل بافت می شود که خود باعث التهاب و کلاژن سازی بیشتر می شود. این نخ ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و درکنار نخ های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند.

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خون رسانی بیشتر می شود. این سوزن ها و نخ ها وابسته به محل کارگزاری که می تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت های مختلف و با طول های مناسب هر محل موجود است.

ترمیم بینی با نخ به روش دوبل

عمر لیفت بینی به شرط مراقبت صحیح و ترمیم در صورت احتیاج، بیش از سه سال است. عمل جراحی نیست و بی هوشی احتیاج ندارد و کلا پس از بی حسی موضعی ده دقیقه زمان احتیاج دارد. کبودی و تورم و تغییر صدا و مسائل مخاطی که ممکن است بعد از عمل جراحی بینی داشته باشیم در لیفت دوبل بینی نداریم.

البته این روش جهت ترمیم انحراف بینی مناسب نیست. جهت جمع کردن بینی و رفع قوز مناسب و سربالا کردن بینی مناسب است. البته در بعضی از روش های خاص چون از یک نقطه خاصی نخ وارد می شود سوراخ بینی هم جمع می شود و در حالی که سر بینی بالا می رود سوراخ های بینی هم جمع می شوند.

این روش مدرن کاملا نو است و در کشور ما هنوز به حدی نرسیده که در دسترس باشد و پزشکان با تجربه در این زمینه در حد کافی نیست. پس سعی کنید در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نهایت دقت را داشته باشید.

مقایسه لیفت بینی با نخ با تزریق فیلر به بینی

تزریق فیلر به بینی معمولا شامل تزریق فیلر هیالورونیک اسید به پوست می شود. این شیوه برای شکل دادن به بینی با افزودن حجم به آن مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلر ها از ژل هیالورونیک اسید ساخته شده و با بدن سازگار هستند. در تزریق فیلر به بینی، ابتدا کرم بی حس نماینده برای بینی استفاده شده و سپس پزشک، فیلر هیالورونیک اسید را به پل بینی و نوک آن تزریق می کند تا به آن شکل دوباره بدهد.

آیا تزریق فیلر به بینی عوارض جانبی هم دارد؟

بعد از تزریق فیلر به بینی، مقداری تورم و قرمزی دور از انتظار نیست. کبودی هم می تواند رخ بدهد که طبیعی است. اما این عوارض باید در عرض یکی دو روز رفع بشوند. اگر عمل تزریق فیلر به بینی به وسیله پزشک متبحر و با تجربه انجام بشود، احتمال عفونت و عوارض عروقی مانند نکروز پوست و حتی نابینایی به حداقل ممکن خواهد رسید. هر چند این عوارض به ندرت پیش می آیند، اما ضروری است در جلسه مشاوره پیش از تزریق به بینی، در خصوص تمام ریسک های احتمالی با جزئیات صحبت شود و از تبحر و زبردستی پزشک تان اطمینان حاصل کنید.

نتیجه تزریق فیلر به بینی چقدر دوام دارد؟

فیلر بینی می تواند تا 12 ماه بعد از تزریق دوام داشته باشد. اگر تزریق فیلر به بینی به طور مکرر انجام شود می توان نتیجه را تا 36 ماه نیز حفظ کرد.

آیا لیفت بینی با نخ عوارض جانبی هم دارد؟

از آنجایی که نخ های PDO قابل جذب به وسیله بدن هستند، در عرض شش تا هشت ماه بعد از درمان تجزیه و جذب می شوند. PDO ابزاری است که جراحان برای بخیه از آن استفاده می نمایند. داشتن مقداری درد و تورم بعد از لیفت بینی با نخ طبیعی است، اما این عوارض بعد از دو سه روز رفع خواهند شد.

احتمال بروز عفونت نیز با اینکه بسیار کم است، ولی مانند هر دستکاری دیگری که روی بدن انجام می شود، بروز عفونت احتمالش صفر نیست. در ضمن شما هرگز نمی دانید سیستم بدن شما نسبت به جسم خارجی که در این مورد یک نخ است، چه واکنشی قرار است نشان بدهد. با استفاده از تکنیک های استریل حین عمل و استفاده از آنتی بیوتیک ها بعد از عمل لیفت بینی با نخ می توان از بروز عفونت پیشگیری کرد.

شاید مهم ترین و سخت ترین قسمت ماجرا، انتخاب پزشک متخصصی باشد که قرار است لیفت بینی با نخ را برای تان انجام بدهد. اگر پزشک هیچ تجربه ای در انجام لیفت بینی با نخ نداشته باشد یا واجد شرایط چنین عملی نباشد، ممکن است نخ ها را در جایی نادرست یا به روشی نادرست جاگذاری کند؛ بنابراین نتیجه طبق انتظار شما نخواهد بود و در نهایت ناراضی خواهید شد.

نتیجه لیفت بینی با نخ چقدر دوام دارد؟

نتایج لیفت بینی با نخ معمولا یک تا دو سال دوام دارند. اگر درمان، نُه ماه بعد از لیفت اولیه تکرار شود، می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه لیفت بینی با نخ، طولانی تر باشد. با تحریک کلاژن سازی در بینی، می توانید انتظار دائمی شدن نتیجه لیفت بینی با نخ را نیز داشته باشید.

چه تعداد نخ برای لیفت بینی با نخ استفاده می شود؟

بسته به هر فرد 6 تا 10 نخ ممکن است برای صاف کردن قوس بینی و 3 تا 8 نخ برای لیفت نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

کدام بهتر است؛ لیفت بینی با نخ یا تزریق فیلر به بینی؟

این سوالی است که خیلی از افراد می پرسند. واقعیت این است که هر کدام از این روش ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند:

مزایای لیفت بینی با نخ

  1. می توان نوک بینی را بالا برد
  2. ریکاوری بسیار کوتاهی دارد (بینی نهایتا دو روز درد دارد)
  3. در کانتور بینی بهبود هایی حاصل می شود
  4. پل بینی باریک تر می شود
  5. پهنای بینی کاهش می یابد

عوارض لیفت بینی با نخ

  1. التهاب و ناراحتی تا چند روز بعد از درمان
  2. بروز عفونت در صورت درمان نامناسب
  3. نقطه ورود نخ در صورتی که پزشک با تجربه نباشد می تواند اسکار ایجاد کند
  4. در صورتی که نخ ها به طور مناسب جاگذاری نشوند ممکن است حرکت نموده یا بیرون بزنند

لیفت بینی با نخ مناسب افرادی است که:

* بینی شان کمی در مرکز قرار نگرفته

* پل بینی شان خوب تفکیک شده نیست

* نوک بینی شان بزرگ است و در پی کوچک تر کردن آن هستند

* نوک بینی شان زاویه مناسبی ندارد

* بینی پهن دارند

مزایای تزریق فیلر به بینی

* بهتر از لیفت بینی با نخ می توان نوک بینی را بالا آورد

* ارتفاع دادن به پل بینی

* ریکاوری احتیاج ندارد

با تزریق های مناسب می توان بینی را به خوبی و همانطور که فرد دوست دارد فرم دهی کرد

عوارض تزریق فیلر به بینی

در صورتی که به وسیله پزشک با تجربه انجام نشود، ممکن است سبب نکروز پوست و حتی نابینایی شود، ممکن است پخش شده و بینی پهن تر شود.

تزریق فیلر به بینی مناسب افرادی است که:

* پل بینی شان پهن است

* نوک بینی شان خوب تفکیک شده نیست

* در صورت شرایط زیر برای لیفت بینی با نخ مناسب نیستید:

* از دارو های کاهنده فشار خون استفاده می کنید

* اختلالات خونریزی دارید

* باردار هستید

* بیماری های خود ایمنی دارید

* قبلا از فیلر بینی استفاده نموده اید

قبل از لیفت بینی با نخ چه اقداماتی ضروری است انجام دهید؟

از آنجایی که عمل لیفت بینی با نخ، عملی تهاجمی نیست احتیاج به اقدام خاصی جهت آمادگی ندارد. اما یک سری رعایت ها هستند که می تواند به بهتر کردن نتیجه درمان یاری نمایند. توصیه می کنیم یکی دو روز قبل از لیفت بینی با نخ، از موارد زیر اجتناب کنید:

* مصرف الکل

* مصرف مکمل های روغن ماهی امگا

* استفاده از طب چینی

* مصرف ویتامین E

* تمرینات پُرشدت ورزشی

* اتاق بخار و حمام سونا

غیر از بینی چه قسمت های دیگری را می توان با نخ لیفت کرد؟

روش لیفت با نخ بسیار متنوع است و به همین علت می توان از آن برای درمان و لیفت نواحی گوناگون صورت استفاده کرد:

* گردن

* آرواره

* خط آرواره

* تا خوردگی های کنار بینی

* شیار نازوجوگال (هاله ای در زیر پلک پایین)

* پنجه کلاغی

* ناحیه پای چشم

* ابرو ها

* گونه ها

* خطوط ماریونت (خط غم)

مراقبت های بعد از لیفت بینی با نخ چگونه است؟

بعضی از افراد بعد از لیفت بینی ممکن است به علت بی حسی حالت تهوع داشته باشند که با نوشیدن مایعات این مشکل رفع خواهد شد. اگر پوست تان قرمز شد یا خارش داشت می توانید در محل مورد نظر، هر روز چهار یا پنج بار کمپرس یخ بگذارید. حرکات صورت را تا بیست و چهار ساعت محدود کنید. توصیه می شود از کرم ها و لوازم آرایشی تا چهل و هشت ساعت استفاده نکنید و تا ده روز، غذا های نرم یا مایعات بخورید. تا دو هفته آدامس نجوید و از کشیدن صورت یا ماساژ آن دست کم تا سه هفته خودداری کنید.

نتایج نهایی لیفت بینی با نخ چه زمانی قابل مشاهده اند؟

نتایج نهایی لیفت بینی با نخ در عرض یک تا دو ماه بعد از درمان قابل مشاهده اند. اینکه چقدر طول می کشد تا شما نتیجه لیفت بینی با نخ را ببینید، بستگی به شرایط خاص خودتان و از آن مهم تر سن تان دارد. سن شما، یکی از فاکتور های اصلی در اندازه سرعت فراوری کلاژن سالم و نو به وسیله بدن تان است. کلاژن، پروتئین مسئول حجم دادن به گونه ها، پُر کردن خطوط و محو کردن چین و چروک هاست.

چه زمانی می توانم از کرم صورت استفاده کنم؟

شما می توانید به آرامی بعد از چهل و هشت ساعت، شستشوی ساده صورت را انجام دهید، صورت تان را خشک کنید و لوسیون بزنید. اما از هرگونه مالش، کشیدن محل لیفت شده یا لایه برداری اجتناب کنید. و قبل از استفاده از کرم مرطوب نماینده یا داروهای موضعی با پزشک خود مشورت کنید.

بعد از گذشت چهل و هشت ساعت می توانید آرایش کنید. آرایش یاری می کند کبودی ها را پوشش دهید.

چه زمانی می توانم استخر بروم؟

توصیه می شود صورت خود را به مدت حداقل دوازده ساعت خیس نکنید. قبل از شنا بهتر است منتظر شوید محلی که لیفت بر روی آن صورت گرفته کاملا بهبود یابد. این دستورات را برای رفتن به سونا و جکوزی هم پیروی کنید.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت برترینها

سایت زیبانوس

منبع: راسخون
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1976

به "مراحل عمل لیفت بینی با نخ و همه چیز درمورد مزایا و معایب این عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل عمل لیفت بینی با نخ و همه چیز درمورد مزایا و معایب این عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید