محصولات لبنی و کشاورزی مازندران به ویتنام صادر می گردد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به ظرفیت بالای تولیدات کشاورزی استان، گفت: محصولات لبنی و کشاورزی مازندران به ویتنام صادر می گردد.

محصولات لبنی و کشاورزی مازندران به ویتنام صادر می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، دلاور حیدرپور امروز در دیدار با هیئت بازرگانی ویتنام، گفت: مازندران به دلیل موقعیت اکولوژیکی خود یکی از استان های مهم در ایران است.

وی اضافه کرد: این استان سالانه حدود 6 میلیون تن محصولات کشاورزی فراوری که عمده ترین محصولات شامل برنج و مرکبات است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: سالانه 2.5 میلیون تن محصولات باغی که 200 هزار تن آن کیوی است.

حیدر پور اضافه کرد: مازندران با فراوری 210 تن گوشت مرغ، 12 درصد مرغ کشور را تامین می نماید و در مازندران 900 هزار هکتار عرصه گل و گیاهان تزیینی داریم که 260 هزار هکتار آن به صورت گلخانه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: میزان ارزش اضافه کرده محصولات کشاورزی استان حدود 10 درصد بخش کشاورزی کشور بوده و 27 درصد فراوری ناخالص داخلی است.

حیدرپور اضافه کرد: در صورت تقاضا و با شرکت بخش خصوصی می توانیم مرغ، میوه، گل و گیاهان زینتی، شیلات و تخم مرغ استان را به کشور ویتنام صادر کنیم.

وی اعلام کرد: مازندران به نمایندگی از کشور ایران و استان کان تو به نمایندگی از کشور ویتنام می توانند با انعقاد تفاهم نامه، تعامل خوبی در عرصه های مختلف به ویژه کشاورزی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی مازندران گفت: برنج مازندران جزء ذخایر این استان بوده که می توانیم به وسیله مرکز تحقیفات بین المللی فیلیپین که تنظیم کننده طرح های برنج جهان بوده، تبادل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: مازندران این آمادگی را دارد که در زمینه مالی با کشور ویتنام تعامل ویژه ای داشته باشد به شرط آنکه بستر سرمایه گذاری و مالی مهیا باشد.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 335

به "محصولات لبنی و کشاورزی مازندران به ویتنام صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات لبنی و کشاورزی مازندران به ویتنام صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید