علی اف: با دخالت کشور های خارجی در مسائل منطقه ای مخالفیم

به گزارش مجله گرافیک، در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری آذربایجان توسعه مناسبات دو کشور و تحولات منطقه ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

علی اف: با دخالت کشور های خارجی در مسائل منطقه ای مخالفیم

در این دیدار که عصر امروز (چهارشنبه) صورت گرفت، امیرعبداللهیان اراده مقامات عالی دو کشور مبنی بر توسعه روابط دو جانبه و اشتراکات منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داده و گفت روابط دو کشور فصل تازهی را آغاز کرده است و این امر آثار مثبتی برای دو کشور خواهد داشت. ما آماده نهایی کردن تمام پروژه های قبلی و بنیان توافقات تازه میان دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات موسوم به 3+3، این گونه همکاری ها را به نفع تحکیم صلح و ثبات در منطقه توصیف و تاکید کرد نیرو های فرامنطقه ای حق دخالت در مسائل منطقه را ندارند و کشور های منطقه، خود می توانند مسائل آن را حل کنند.

در این دیدار الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان بر اهمیت روابط دو کشور همسایه و مسلمان اشاره کرد و اضافه کرد: مایلیم این روابط را در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توسعه دهیم. پروژه های مهم بین دو کشور بایستی نهایی شوند.

الهام علیف تاکید کرد که مسائل منطقه ای بایستی از طریق کشور های منطقه ای حل و فصل شود و ما با دخالت کشور های خارج از منطقه در مسائل منطقه ای مخالف هستیم. ما اتصالات منطقه ای را برای همه کشور های منطقه مفید می دانیم.

رئیس جمهور آذربایجان دیدار اخیر خویش با دکتر رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در حاشیه اجلاس سران کشور های عضو اکو را یادآور شد و آن را مثمربخش خواند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2057

به "علی اف: با دخالت کشور های خارجی در مسائل منطقه ای مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: با دخالت کشور های خارجی در مسائل منطقه ای مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید