تور ارزان ارمنستان: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز خود را تعیین می نمایند

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از آرم رادیو، نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در بروکسل دیداری سه جانبه داشتند.

تور ارزان ارمنستان: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز خود را تعیین می نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در این ملاقات نیکول پاشینیان به شرایط آرتساخ و مسائل انسانی ناشی از اقدامات اخیر یگان های نظامی آذربایجان اشاره نمود.

موضوعات مربوط به اجرای بیانیه های سه جانبه 9 نوامبر 2020، 11 ژانویه 2021، 26 نوامبر 2021 و بعلاوه توافقات به دست آمده در نشست سه جانبه در 14 دسامبر در بروکسل مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بر اساس نتایج این نشست، توافق شد که کمیسیونی دوجانبه برای معین حدود مرز بین ارمنستان و آذربایجان تا خاتمه آوریل که در توافقنامه سوچی در تاریخ 26 نوامبر 2021 در نظر گرفته شده است، تشکیل گردد که این کمیسیون مجاز به رسیدگی به مسائل امنیت و ثبات در امتداد مرز نیز خواهد بود.

نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان به وزرای امور خارجه دستور دادند تا مقدمات مذاکرات صلح بین دو کشور را شروع نمایند.

در این نشست، چارلز میشل نیز بر تعهد اتحادیه اروپا به تعمیق همکاری خود با ارمنستان و آذربایجان برای همکاری نزدیک در غلبه بر تنش ها و ترویج شرایط امن، باثبات، صلح آمیز و مرفه به نفع همه مردم منطقه تاکید نمود.

در این نشست سه جانبه بعلاوه معین حدود و معین مرزهای دوجانبه مورد موافقت نهاده شد و قرار شد که کمیسیون مشترک مرزی تا خاتمه آوریل تشکیل گردد که مأموریت این کمیسیون شامل معین تحدید مرز دوجانبه بین ارمنستان و آذربایجان و تضمین یک شرایط امنیتی پایدار در امتداد و در مجاورت خط مرزی خواهد بود.

رهبران دو کشور در این ملاقات بعلاوه در خصوص بازسازی زیرساخت های ارتباطی بین ارمنستان و آذربایجان به طور خاص و در قفقاز جنوبی بحث کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2138

به "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز خود را تعیین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز خود را تعیین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید