طرز تهیه مربای به ؛ چگونه مربای به خوشرنگی داشته باشیم؟

به گزارش مجله گرافیک، مربا درست کردن ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی قطعا طعم و عطر مربای به خانگی و خوشمزه ارزش آن را دارد که این زحمت را به خودتان بدهید. به خصوص که خواص به برای سلامتی فراوان و بی مانند هستند. بهتر است برای تهیه مربای به از به های محلی بهره ببرید. به این ترتیب مربای شما عطر و طعم خیلی بهتری پیدا میکند. موقع خرید به، آن را بو کنید. به محلی عطر خاصی دارد. به اندازه یک مشت است و پوست آن حالت کرکی دارد. معمولاً این میوه های محلی ظاهر ناهمگونی دارند. پس اگر به های صاف، یکدست و یک شکلی در میوه فروشی دیدید بدانید که این میوه ها برای تهیه مربا مناسب نیستند و تراریخته تشریف دارند!

طرز تهیه مربای به ؛ چگونه مربای به خوشرنگی داشته باشیم؟

در این مطلب به طرز تهیه 2 نوع مربای به با تمام ترفندهای خوشرنگ شدن می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای به خانگی خوشمزه

مواد لازم
به500 گرم
شکر500 گرم
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم نموده 1 قاشق غذاخوری
هل 2 عدد

دستور تهیه مربای به خوشرنگ خانگی

  • برای تهیه مربا به خانگی ابتدا به ها را می شوییم و پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های داخل آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه به هر مدلی که تمایل داریم برش می دهیم حتی می توانیم از قالب های متفاوت استفاده کنیم
  • تا مربا به زیباتری داشته باشیم.سپس به ها را در قابلمه ای می ریزیم و شکر را روی به ها می ریزیم و 6 لیوان آب نیز اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم تا به ها به مدت 3 ساعت خوب بپزند
  • و به رنگ قرمز در بیاید و به غلظت مطلوب شما برسد. پس از گذشت 2:30 دقیقه به مربا سر می زنیم و اگر قرمز شده بود،دانه های هل را به صورت پوست کنده شده داخل مربا می ریزیم و زعفران دم نموده را نیز می افزاییم
  • و اجازه می دهیم تا 5 دقیقه دیگر مربا بپزد و اگر به غلظت مطلوب رسیده بود از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و آبلیمو را اضافه می کنیم و آرام با قاشق مخلوط می کنیم تا به ها له نشوند.اگر هنوز غلیظ نبود صبر می کنیم
  • تا 30 دقیقه دیگر به غلظت مطلوبمان برسد.دقت باید کرد که مربا پس از خنک شدن غلیظ تر می گردد پس نباید بگذاریم خیلی سفت گردد. تامل می کنیم تا مربا کاملا سرد گردد و در شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکاتی برای پخت بهتر مربا به

  • برای خوشرنگ تر شدن مربا می توانید آن را داخل قابلمه مسی بپزید.
  • برای چاشنی این مربا میتوانید از گلاب یا هل به دلخواه بهره ببرید.
  • برای آنکه متوجه شوید شربت مربا به قوام لازم رسیده یا خیر، یک قطره از شربت رو داخل یک لیوان آب سرد بریزید؛ در صورتی که تا ته لیوان رفت و از هم باز نشد آماده است.
  • آبلیمو یاری میکند تا مربا بعدا شکرک نزند، ولی دقت کنیند که هر چقدر مربا بیشتر بجوشد امکان شکرک زدن آن بیشتر است.
  • پس از آنکه مربا آماده شد در ظرف دلخواه ریخته و وقتی سرد شد داخل یخچال بگذاید؛ وقتی مربا هم دمای یخچال شد درب آن را ببندید تا روی درب بخار نکند و آبش داخل ظرف مربا چکه نکند تا کپک نزند.

طرز تهیه مربای به و هویج

مواد لازم
هویجیک کیلوگرم
سیبیک کیلوگرم
بهیک کیلو به
شکر3 کیلوگرم
پودر هلیک قاشق مرباخوری
گردوى خرد شده در صورت تمایلبه میزان دلخواه
آب لیموى تازه دو قاشق غذاخوری

دستور تهیه مربای به، هویج و سیب خانگی

  • ابتدا هویج ، به و سیب را رنده نموده و با 8 لیوان آب به مدت یک ربع بپزید.
  • سپس شکر را اضافه نموده و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا قوام بیاید.
  • وقتى قوام آمد هل ، آبلیمو و گردو را اضافه کنید.
  • چند جوش که زد زیر گاز را خاموش نموده و دم کنى بگذارید.
  • مربا به هویج سیب را یک شب به همین حالت بگذارید تا طعم میوه ها به خورد هم برود.

سخن آخر

از قلم نیاندازید اندازه شکر مربا تا حدودی سلیقه ای است. پس میتوانید کمی آن را کمتر کنید به خصوص در صورت شیرین بودن به. همچنین میتوانید کمی شکر اضافه کنید. اما این مقدار را بیش از 100 تا 150 گرم در هر کیلو تغییر ندهید. زیاد بودن شکر ممکن است باعث شکرک زدن گردد. کم بودن آن هم مربا را خراب و ماندگاری آن را کم می نماید.

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید؛ شما می توانید طرز تهیه مربای خربزه خانگی (بدون آهک و با آهک) را نیز در انگیزه بخوانید و این مربای خاص و متفاوت را نیز امتحان کنید.

از قلم نیاندازید که نظرات و سوالات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1342

به "طرز تهیه مربای به ؛ چگونه مربای به خوشرنگی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای به ؛ چگونه مربای به خوشرنگی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید