طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، آسان و مرحله به مرحله

به گزارش مجله گرافیک، رولت خامه ای معمولا با آن ظاهر دلفریب و طعم های فوق العاده اش در ویترین شیرینی فروشی ها حسابی دلبری می نمایند. کسی در میهمانی ها نمی تواند دست رد به این شیرینی خوشمزه بزند به ویژه اگر خامه کیک خانگی و با نشاسته باشد. شما شاید تهیه رولت را کاری زمان بر و سخت بدانید پس به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه را در مطالب قبلی بخوانید. و این بار هم همراه ما باشید تا طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر را با مراحل پخت آن به صورت مرحله به مرحله در منزل انجام دهید و به آسانی پیش ببرید.

طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، آسان و مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای

  • تخم مرغ دو عدد
  • آرد 50 گرم
  • شکر 50 گرم
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
  • مارمالاد به مقدار لازم

طرز تهیه نون خامه ای بدون فر

1. شکر و تخم مرغ را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر احتیاج است ظرف مناسبی انتخاب کنید تا در آن شکر، تخم مرغ و وانیل را با هم زن بزنید. مواد را باید آن قدر بزنید تا حجم شان دو برابر گردد. حال که مخلوطی سبک و پوک دارید آن را کنار بگذارید و دیگر مراحل پخت را پیش ببرید. طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی و تمام فوت وفن هایش در کتاب کاله گفته شده است، آن را حتما بخوانید.

2. آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر به مخلوط خود آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید. با لیسک به آرامی مواد را هم بزنید تا آرد کامل به خورد مواد برود. قبل از اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر، آن ها را سه بار الک کنید تا حباب های اضافه شان گرفته گردد و شیرینی سبک تری داشته باشید. رولت خامه ای خانگی خود را به روش آشپزهای حرفه ای هم در منزل امتحان کنید.

3. تابه را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر به سراغ تابه دوطرفه خود بروید. دو طرف آن را با کمی روغن چرب نموده و روی حرات بگذارید. مواد را داخل تابه بریزید و روی آن را با یاری لیسک صاف کنید. حرارت را کم و رو به بالا تنظیم کنید. رولت کیک در این تابه ها از یک طرف در 10 دقیقه و طرف دیگر آن ظرف 5 دقیقه پخته خواهد شد. به این نکته دقت داشته باشید که قبل از ریختن مواد در تابه، واشر آن را جدا کنید.

4. نان را رول کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر باید حوله تمیز و نمناکی انتخاب نموده و روی آن کاغذ روغنی پهن کنید. نان رولت را به آرامی از تابه برداشته و روی آن بگذارید. حال با یاری حوله و به آرامی آن را رول کنید. حال آن را برای یک تا دو ساعت کنار بگذارید تا کامل سرد گردد. پیشنهاد ما به شما امتحان کردن طرز تهیه رولت خامه ای با خامه قنادی سولیانو است.

5. رول را خامه کشی کنید

در پنجمین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، رول را باز کنید و آن را خامه کشی کنید. بعد از آن که آن را خامه کشی کردید در ادامه از مارمالاد توت فرنگی، خرده میوه، مغزیجات یا گاناش شکلاتی به عنوان فیلینگ می توانید بهره ببرید. حال این بار آن را با کاغذ روغنی رول نموده و برای ساعاتی درون یخچال بگذارید تا مواد خود را بگیرند.

6. رولت خامه ای را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، رول خامه ای خود را از یخچال بیرون بیاورید و آن را به مقدار های دلخواه برش دهید رولت های خامه ای را درون ظرف مورد نظر چیده و روی آن ها را با پودر نارگیل، خلال پسته، خلال بادام و سس شکلاتی تزئین کنید. رولت تان برای سرو آماده است. خواندن مطلب تزئین رولت خامه ای خانگی با میوه، شکلات و ژله به شما ایده های جذابی خواهد داد.

نکات تکمیلی پخت رولت خامه ای

رولت خامه ای یا شیرینی تَر از خوشمزه ترین شیرینی ها محسوب می گردد که طرز تهیه آسانی هم دارد. با آن که طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر را در بالا برایتان گفتیم با این حال احتیاج است نکاتی را هنگام پخت رعایت کنید.

انتخاب تابه برای پخت رولت خامه ای

یکی از روش های تهیه رولت خامه ای استفاده از تابه است پس تابه های دوطرفه برترین گزینه هستند. واشر تابه را قبل از ریختن مواد درون آن حتما باز کنید. با وجود حرارت ملایم باز هم از شعله پخش کن بهره ببرید تا نان خامه ای تان یکنواخت پخت گردد. طرز تهیه نون خامه ای در توستر را حتما امتحان کنید.

نحوه رول کردن رولت خامه ای

خامه فرم گرفته را روی سطح کیک با یاری یک کف گیر پخش کنید. با یاری دستان خود قسمت بالایی آن را به سمت پایین آورده و رول کنید. برای رول کردن حتما از کاغذ روغنی بهره ببرید تا آن را راحت تر بپیچانید. حال با یاری کاغذ روغنی رول را فشار دهید تا کامل سفت گردد. انتهای کاغذ روغنی را ببندید. البته قبل از بستن، از پایین بودن درز کاغذ روغنی در قسمت پایینی آن مطمئن شوید.

برش رولت خامه ای

کیک را برای دو تا سه ساعت داخل یخچال بگذارید تا کامل سفت و خنک گردد. حال از یک چاقوی دندانه دار استفاده نموده و انتهای آن را برش دهید. بهتر است برش های ضخیمی داشته باشید و در هر بار برش، چاقو را از قبل با یک حوله مرطوب و گرم پاک کنید.

نگه داری رولت خامه ای

برای نگه داری از این شیرینی خوشمزه کافی است تنها آن را در یک ظرف دربسته بگذارید تا چهار روز در یخچال با همان کیفیت باقی می ماند. برای گذاشتن آن ها در فریزر باید هریک از برش ها را جداگانه بسته بندی کنید. آن ها تا سه ماه بعد هم با همان عطر و طعم اولیه قابل استفاده هستند. برای سرو شیرینی های نگه داشته شده در فریزر تنها کافی است آن ها را 15 دقیقه قبل در دمای محیط قرار دهید.

آماده کردن خامه برای رولت

دیگر برای خامه شیرینی تر احتیاجی به خرید از شیرینی فروشی نیست چرا که می توانید به راحتی آن را در منزل آماده کنید. برای این کار باید خامه غلیظ را برای چند دقیقه با هم زن خوب بزنید. سپس پودر قند را به آن اضافه نموده و تا جایی که مخلوط خوب سفت و حجیم گردد، هم بزنید. طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را هم برای این شیرینی می توانید امتحان کنید.

انتخاب حوله مناسب برای رولت خامه ای

حوله ای که برای پیچاندن نان رولت انتخاب می کنید باید نخی، تمیز و بدون پرز باشد. به این خاطر که هنگام رول کردن پرز به کیک نچسبد.

استفاده از میوه در رولت خامه ای

رولت خامه ای با آن که تنها با خامه آماده می گردد اما دستور آن مانند دیگر شیرینی ها با توجه به ذائقه تان قابل تغییر است. برترین گزینه برای فیلینگ رولت خامه ای بدون فر توت فرنگی، پرتقال، کیوی، موز، سیب و دارچین است. از سویی دیگر شما با اضافه کردن چند قاشق پودر کاکائو یا نسکافه یا حتی میوه ای مثل انار می توانید رولت خامه ای شکلاتی یا اناری داشته باشید. طرز تهیه رولت اناری برای شب یلدا را هم می توانید در کتاب بخوانید و برای مهمان هایتان تهیه و سرو کنید.

استفاده از هل و گلاب در رولت

هل و گلاب عطر و طعم رولت را بهتر خواهد نمود. ناگفته نماند که استفاده از آن کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. در صورت استفاده از گلاب در مایه رولت خامه ای به اندازه آن دقت داشته باشید. اگر بیش از حد ریخته گردد مزه شیرینی رولت را تحت تاثیر قرار داده و تلخ خواهد نمود.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2395

به "طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، آسان و مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر ، آسان و مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید