صنعت کشاورزی در جهت توسعه فناورانه، 5180 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

به گزارش مجله گرافیک، حوزه کشاورزی و محیط زیست یکی از عرصه های فناورانه ای است که با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت، فرایند رو به رشدی را طی کرده است.

صنعت کشاورزی در جهت توسعه فناورانه، 5180 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر 5 هزار و 180 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی در حوزه کشاورزی و محیط زیست به اشتراک گذاشته شده است تا پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فعالان این حوزه بتوانند با کمک آنها پژوهش هایی استاندارد و قابل قبول در سطح ملی و بین المللی انجام دهند. این دستگاه ها از طریق 192 مجموعه فعال در این عرصه به اشتراک گذاشته شده اند.

صنعت کشاورزی یکی از حوزه های فناورانه ای است که هنوز در زمینه استفاده از فناوری و بهره گیری از خدمات شرکت های دانش بنیان، چندان شرایط مطلوبی ندارد. یعنی تعداد مجموعه های فناوری که به این حوزه ورود کرده اند در حد قابل قبول نیست و از همه توانمندی های فناورانه و دانشی موجود در کشور به درستی بهره نبرده است.

اما شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ورود به این حوزه تلاش کرده گامی موثر در زمینه تامین تجهیزات آزمایشگاهی و ارتقای کیفیت این تست ها و آزمایش ها بردارد. به همین علت نیز با ارائه خدمات اعتباری و حمایت های گوناگون، مجموعه ها را به اشتراک گذاری تجهیزات آزمایشگاهی خود ترغیب کرده است.

تجهیزاتی چون آمپر متر چنگکی، اتاقک رشد، انکوباتور جوجه کشی، ایستگاه کاری واکنش زنجیره ای پلیمراز، تانک نشت و زه کشی، جک بتن شکن، دریافت کننده دین استارک، دستگاه آب مقطرگیری دو بار تقطیر، دستگاه آزمون تعیین خصوصیت کف کنندگی، دستگاه آزمون شعله و غیره از جمله این تجهیزات است.

این کار به همت مجموعه هایی چون آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیکی پژوهشگاه نیرو، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آزمایشگاه تحقیقاتی نانو مواد معدنی دانشکده شیمی پردیس علوم دانشگاه تهران، آزمایشگاه تخصصی آب و پساب آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز، آزمایشگاه زراعت مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و غیره میسر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2038

به "صنعت کشاورزی در جهت توسعه فناورانه، 5180 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت کشاورزی در جهت توسعه فناورانه، 5180 تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید