صنعت بسته بندی در صنایع دستی خراسان شمالی جان گرفته

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر صنعت بسته بندی در صنایع دستی استان جان تازه ای گرفته است.

صنعت بسته بندی در صنایع دستی خراسان شمالی جان گرفته

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در چند سال گذشته یکی از مهمترین مسائل حوزه صنایع دستی در این استان موضوع بسته بندی آن بود، اظهارکرد: طی چند سال گذشته بسته بندی های مناسبی برای صنایع دستی وجود نداشت و هنگام فروش، این محصولات در نایلون پلاستیکی قرار می گرفت و به مشتری داده می شد.

وی افزود: اما هم اکنون فراوریکنندگان صنایع دستی نسبت به این موضوع آگاهی پیدا نموده اند که یکی از لوازم مورد احتیاج برای فروش بهتر صنایع دستی، بسته بندی مناسب آن است.

قهرمانیان با بیان اینکه در حال حاضر محصولات چرم و چوب، سفال و سرامیک بیشترین فروش صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: خوشبختانه فراوریکنندگان برای این نوع از محصولات، بسته بندی های خوبی را طراحی نموده اند.

وی تاکیدکرد: دست بافته های داری همانند حوله و گلیم بیشترین فراوری صنایع دستی را در خراسان شمالی به خود اختصاص داده است که برای این نوع از محصولات نیز بسته بندی تهیه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 295 رشه صنایع دستی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد 61 رشته در خراسان شمالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از رشته های صنایع دستی در استان طی سال های گذشته منسوخ شده بودند، ادامه داد: با کوشش های اجرا شده 16 رشته احیا شده و هم اکنون رشته منسوخ شده ای وجود ندارد.

قهرمانیان در ادامه تعداد فراوریکنندگان صنایع دستی در این استان را 17 هزار و 500 نفر گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1982

به "صنعت بسته بندی در صنایع دستی خراسان شمالی جان گرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بسته بندی در صنایع دستی خراسان شمالی جان گرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید