شهروندان دارای عذرشرعی از روزه خواری پرهیز نمایند، برخورد پلیس با هنجارشکنان

به گزارش مجله گرافیک، سرهنگ محمدرضا آموییبا بیان اینکه روزه خواری در ملاء عام جرم است، از شهروندانی که دارای عذرشرعی هستند، خواست از این کار خودداری و همانند سال های قبل با احترام به افراد روزه دار از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی پرهیز نمایند.

شهروندان دارای عذرشرعی از روزه خواری پرهیز نمایند، برخورد پلیس با هنجارشکنان

به گزارش خبرنگاران کرمانشاه؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی و خصوصا مردم مومن ایران و استان کرمانشاه شد.

وی با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت کوشش و توان خود را به کار خواهد گرفت، اضافه کرد: از عموم شهروندان انتظار می رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

سرهنگ آمویی با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف شده اند، اضافه کرد: ضروری است افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام مانند بوستان ها و تفرجگاه ها خودداری نمایند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: آن دسته از رستوران ها، اغذیه فروشی ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی ها و ... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می توانند تنها به وسیله خدمات بیرون بر فعالیت نمایند.

وی توضیح داد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، خاتمهه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز می توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت نمایند.

سرهنگ آمویی اضافه کرد: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم ضروری است با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز نمایند.

وی در خاتمه تاکید نمود: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1697

به "شهروندان دارای عذرشرعی از روزه خواری پرهیز نمایند، برخورد پلیس با هنجارشکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان دارای عذرشرعی از روزه خواری پرهیز نمایند، برخورد پلیس با هنجارشکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید