سند امنیت غذایی کشور تدوین می شود

به گزارش مجله گرافیک، مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک وزارت جهاد کشاورزی در حال تنظیم و تهیه سند امنیت غذایی هستند که جلسات آن شروع شده است.

سند امنیت غذایی کشور تدوین می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسکندر زند مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی در وبینار روز جهانی غذا، اظهارداشت: امنیت غذایی پیش از امنیت دفاعی و نظامی حائز اهمیت است و در بسکمک از کشورها، امنیت غذایی اولویت اصلی کشور محسوب می شود.

وی اضافه نمود: در گذشته از مزرعه تا سفره مطرح بود و امروز از مزرعه تا سلول مورد توجه واقع شده است.

زند در رابطه با تعریف فائو از امنیت غذایی اظهار داشت: فائو در سال 2019 امنیت غذایی را در سه بخش اعلام کرد، دسترسی راحت به غذا از نظر کمیت و کیفیت در سطح عالی، امنیت غذایی متوسط که به غذای باکیفیت دسترسی ندارد و ناامنی غذایی که تا چند روز بی غذایی را شامل می شود.

وی اضافه نمود: در سال 2015 ناامنی غذایی در 10 و 6 دهم جمعیت جهان وجود داشت که این میزان در سال 2019 به 10 و 8 دهم جمعیت جهان رسید و فرایند افزایشی به خود گرفته است، بنابراین ما باید امنیت غذایی را در اولویت قرار دهیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با شرایط امنیت غذایی در ایران گفت: اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک وزارت جهاد کشاورزی در حال تنظیم و تهیه سند امنیت غذایی هستند که جلسات آن شروع شده است.

وی با اشاره به این که در چهار سال گذشته پروژه امنیت غذایی کشور تا 2050 را با 24 طرح به انجام رسانده ایم، اضافه نمود: در این پروژه در سال 2030 جمعیت ایران 93 میلیون نفر و در سال 2050، 103 میلیون نفر پیش بینی شده و نیاز غذایی کشور در سال 2050 حدود 30 درصد افزایش خواهد یافت.

زند اعلام کرد: کاهش ضایعات باید یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی باشد، همچنین تهیه الگوی مصرف باید مد نظر قرار گیرد که با این کار بخش زیادی از مسائل کشاورزی کشور حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1375

به "سند امنیت غذایی کشور تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند امنیت غذایی کشور تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید