سفیر ایران: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی تهران-مسقط چند ماه دیگر برگزار می گردد

به گزارش مجله گرافیک، سفیر ایران در عمان گفت: رایزنی و هماهنگی بین تهران- مسقط در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به صورت مستمر و رو به جلو ادامه دارد و دو کشور هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی خود را تا چند ماه آینده برگزار خواهند کرد.

سفیر ایران: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی تهران-مسقط چند ماه دیگر برگزار می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روز ملی کشورمان شامگاه روز یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه با حضور جمع کثیری از مقام های کشوری و لشکری عمان و سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی مستقر در مسقط در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

نوری شاهرودی سفیر کشورمان در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را در حالی گرامی می داریم که نهال انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه، علیرغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی در پی، به درختی راسخ و پربار تبدیل شده است. انقلابی اسلامی که حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بود، توانست با برقراری نظام جمهوری فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی شروع کند که تاکنون ادامه یافته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به تاریخ روابط دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بدون شک نقش رهبران دو کشور در گسترش روابط اهمیت ویژه ای داشته است.

وی اضافه نمود: نقش سلطان قابوس بن سعید در شروع مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گویای این واقعیت است.

سفیر ایران ادامه داد: رایزنی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به صورت مستمر و رو به جلو ادامه دارد و دو کشور هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی خود را تا چند ماه آینده برگزار خواهند کرد.

میهمانان ویژه شرکت کننده در جشن روز ملی کشورمان سید سعود بن هلال بن حمد البوسعیدی وزیر مشاور در امور خارجه و استاندار مسقط و عبدالمنعم بن منصور بن سعید الحسنی وزیر اطلاع رسانی دولت عمان بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 547

به "سفیر ایران: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی تهران-مسقط چند ماه دیگر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی تهران-مسقط چند ماه دیگر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید