سفر زیارتی به عراق در طوفان کرونا

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، دولت عراق از اسفندماه سال 98 با بستن مرزهای زمینی و محدود کردن پروازهای بین المللی، صدور ویزا را در ایران و چند کشور دیگر متوقف نموده است. با این حال، بعضی افراد با وعده دعوتنامه و ویزا، مردم را تشویق به سفر زیارتی می نمایند و با انتشار تصاویر زائرانی که از ایران راهی عتبات عالیات شده اند، سعی دارند نشان دهند مرزها باز بوده و امکان سفر زیارتی بدون محدودیت و ممانعت وجود دارد.

سفر زیارتی به عراق در طوفان کرونا

در یکی از شهرهای زیارتی ایران، گروهی که مدعی اند دفتر زیارتی دارند، با تبلیغ سفر عتبات عالیات، برای حضور زائران در شب های قدر، اقدام نموده اند که بنا بر اظهارات شان، مدت ها است با دعوتنامه، ویزا می گیرند و زائر به عراق اعزام می نمایند.

هزینه سفری 10 تا 12 روزه با این گروه 330 دلار و معادل آن حدود هشت میلیون تومان اعلام شده است. تاکید شده که اعزام ها به وسیله دعوتنامه و با دریافت موافقت نامه انجام می گردد. یکی از عوامل این گروه که مدعی شد مجری تور زیارتی است، آگاه شد کاروان آن ها برای شب های قدر تکمیل ظرفیت شده و آماده حرکت است و سفر بعدی آن ها در خردادماه انجام خواهد شد. این شخص برای جلب اطمینان حتی پیشنهاد می دهد شماره تماس زائرانی را که قبلا با این گروه به عراق اعزام شده اند در اختیار قرار دهد.

هزینه تست کرونا، عوارض خروج از کشور و بیمه نیز به عهده زائر گذاشته شده است.

علیرضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ به تازگی و پس از آن که وزارت بهداشت سفرهای زیارتی را عامل سرایت ویروس جهش یافته به ایران دانسته بود، از اعزام زائران به عتبات عراق بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی انتقاد نموده و گفته بود: متاسفانه این روزها شاهد هستیم شماری از هموطنان به وسیله بعضی افراد به صورت کاروان آزاد به عتبات عالیات اعزام می شوند، در حالی که سازمان حج و زیارت بارها به صورت رسمی این موضوع را به مسؤولان مربوطه اطلاع داده و از آن ها خواسته است برای برطرف دغدغه های بهداشتی، سفرهای زیارتی را با رعایت تمام ضوابط اعلام شده انجام دهیم، اما آن ها با این موضوع مخالفت نموده اند.

مرزهای زمینی بین دو کشور از اواخر اسفند 99 تا 15 فروردین ماه به روی مسافران بسته شد که این محدودیت تردد از مرزهای زمینی با موافقت وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا تا 31 فروردین ماه تمدید شد.

پروازهای دو کشور نیز بنا به گفته محمدحسن ذیبخش ـ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ـ هم اینک به صورت محدود و در شرایط ویژه و برای اتباع این کشور برقرار است. با این وجود کاروان هایی که برای سفر به عراق برنامه ریزی نموده اند، وعده استفاده از این پروازها و سفر هوایی را داده اند.

وزیر بهداشت عراق در هفته اول فروردین ماه از طوفان کرونا در این کشور اطلاع داد. این کشور به همراه ترکیه تا کنون بالاترین آمار شیوع ویروس جهش یافته کرونا را در میان کشورهای منطقه ثبت نموده اند. در عراق تا به امروز حدود یک میلیون نفر تا به کووید-19 مبتلا شده اند که بیش از 15 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1707

به "سفر زیارتی به عراق در طوفان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زیارتی به عراق در طوفان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید