سفر رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپایی به روسیه

به گزارش مجله گرافیک، هندریک دامس رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا برای یک ملاقات دو روزه به مسکو سفر نموده و در جریان آن با وزیر امور خارجه و مقامات بلندپایه پارلمانی روسیه درباره دورنمای روابط دوجانبه گفت وگو می نماید.

سفر رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپایی به روسیه

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، هندریک دامس رئیس مجمع مجلسی شورای اروپا امروز، دوشنبه، به مسکو سفر می کند و میخواهد با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه و ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی این کشور دیدار و درباره دورنمای روابط روسیه و این سازمان گفت وگو کند.

سفر دامس به مسکو دو روزه (16-15 مارس، 25 و 26 اسفند ماه) خواهد بود و مهمترین دیدارهای این مقام اروپایی با روسای مجلس سفلی و اعلای روسیه (دومای دولتی و شورای فدراسیون خواهد بود که در جریان آن روابط آینده بین روسیه و مجمع مجلسی شورای اروپا مورد بحث و آنالیز طرفین قرار می گیرد.

هندریک دامس همچنین مذاکراتی با وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف خواهد داشت. به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در این دیدار اوضاع ناخوشایند کنونی در شورای اروپا پیرامون روسیه و همچنین بعضی مسائل مهم بین المللی مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

والودین، رئیس دومای دولتی روسیه در آستانه این سفر یادآور شد که میخواهد در دیدار با این مقام اروپایی، بر آمادگی طرف روسی برای ادامه روابط سازنده با شورای اروپا در سطحی برابر، همراه با احترام متقابل و بدون استفاده از استانداردهای دوگانه تأکید کند، هرچند به عقیده وی، کشورهای اروپایی چنین عقیده ای ندارند و این برخوردی است که هیچکس آن را تحمل نخواهد کرد.

هندریک دامس در جریان سفر خود به مسکو، همچنین با بعضی نمایندگان سازمان های اجتماعی روسی نیز دیدار خواهد داشت. این مقام اروپایی، آخرین بار در ماه نوامبر سال 2020 به روسیه سفر نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1624

به "سفر رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپایی به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپایی به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید